Πρώτη οδήγηση: Ford Focus 1,0 Ecoboost & 1,5 Duratorq

    Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Focus με τους καινούργιους κινητήρες που θα συνεχίσει την ιστορία επιτυχίας για λογαριασμό της Ford

    Στη νέα του γενιά, το Focus δεν έρχεται να κάνει επανάσταση. Τουλάχιστον, όχι με τον τρόπο που το έκανε η πρώτη έκδοση του μοντέλου όταν παρουσιάστηκε. Δε χρειάζεται όμως κιόλας. Το Focus δεν είναι τυχαία μια ξεχωριστή ιστορία επιτυχίας. Έχει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν τα καλά προϊόντα και χρειαζόταν απλό ραφινάρισμα για να πάει ακόμα πιο πέρα. Και οι μηχανικοί της Ford αυτό ακριβώς έκανε.

    Λίγο με την ενσωμάτωση του χαρισματικού (3 φορές Κινητήρας της Χρονιάς έχει αναδειχτεί) Ecoboost του 1,0 λίτρου στο line up των κινητήρων, λίγο με τη νέα εφαρμοσμένη τεχνολογία στα ηλεκτρονικά του αυτοκινήτου αλλά και το fine tuning της ανάρτησης, το Focus χτυπάει την κορυφή της δημοφιλέστερης κατηγορίας στην αγορά. Από την πρώτη στιγμή αντιλαμβάνεσαι τον ολοκληρωτισμό που εκπέμπει το αυτοκίνητο, που είναι πιο πολυτελές από ότι περιμένεις και με ένα δικό του ξεχωριστό τρόπο, όσο δυναμικό θα το φανταζόσουν. Δεν κρύβει τις διαστάσεις του, όπως και το ότι αυτές τις προορίζει για καλύτερο πάτημα στο δρόμο πρωτίστως και βελτιωμένους χώρους για τους επιβάτες, δευτερευόντως. Στην προκειμένη περίπτωση, «ριγμένος στο ζύγι» είναι ο χώρος των αποσκευών που έχει μείνει στα 363 λίτρα με κιτ επισκευής ελαστικού στην πεντάθυρη έκδοση του αυτοκινήτου (στην 4θυρη είναι λίγο καλύτερα τα πράγματα, όπως και στη wagon, με 421 και 476 λίτρα αντίστοιχα).

    Ford Focus 2015 9a

    Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το νέο 1.500άρη diesel Duratorq με τους 95 ίππους και (λιγότερο) την έκδοση με τον Ecoboost χιλιάρη με τους 125. Και στις δύο περιπτώσεις δεν αισθάνεσαι πως σου λείπει κάτι. Ίσως μόνο μια 6η σχέση στο κιβώτιο του «βασικού» μοντέλου με τον Ecoboost του λίτρου. Από εκεί και πέρα, ο diesel είναι σε κερδίζει με την απόδοσή του και ο χιλιάρης σε φτιάχνει περισσότερο με το συνολικό προϊόν που έχεις «στο χέρι». Τυπική απόδοση diesel στη μια περίπτωση, που αρέσκεται στο να λειτουργεί στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, χωρίς σε καμία περίπτωση να γίνεται ενοχλητική η χαρακτηριστική ηχητική χροιά. Μεστό τράβηγμα και εύκολη διατήρηση υψηλής ωριαίας ταχύτητας, διατηρώντας την κατανάλωση σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα. Από την άλλη μεριά, ο χιλιάρης διακρίνεται για το μαγικό τρόπο που τα καταφέρνει απέναντι στο βάρος του αμαξώματος. Η ονομαστική ισχύς του, ακούγεται και είναι αρκετή. Στην πράξη όμως, αυτό που αισθάνεσαι και εισπράττεις, σε κάνει να κοιτάς διαρκώς με θαυμασμό το κοντέρ.

    Ford Focus 2015 5

    Οι βελτιώσεις στα σημεία που έχει δεχτεί η ανάρτηση και η ακαμψία του πλαισίου, διατηρούν σε υψηλό βαθμό τον ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα του Focus. Δε μπορεί να θεωρηθεί όσο οδηγοκεντρικό ήταν το πρώτο Focus αλλά τηρουμένων των αναλογιών και με βάση τη λογική της εξέλιξης, το νέο μοντέλο είναι άξιος διάδοχος. Προσφέροντας τα πάντα και σε μεγάλες ποσότητες για την ικανοποίηση του οδηγού που σε κανένα σημείο δε θα αισθανθεί το αυτοκίνητο «ελαφρύ» αλλά ούτε και αυτό θα αποτελέσει τροχοπέδη για τις όποιες διαθέσεις του. Η ακρίβεια του βελτιωμένου συστήματος διεύθυνσης και τα υψηλότατα περιθώρια πρόσφυσης, κάνουν το Focus ιδιαίτερα ευχάριστο σε δρόμους με στροφές και δείχνουν σταθερά πως ο συνδυασμός πλαισίου- ανάρτησης είναι ικανός για πολύ μεγαλύτερη απόδοση ισχύος από τον κινητήρα (προσδοκώντας το RS…).

    Ford Focus 2015 3

    Βέβαια, βάση χαρακτήρα, το Focus αρέσκεται ιδιαίτερα στην κάλυψη μεγάλων αποστάσεων, με τρόπο ιδιαίτερα ξεκούραστο για τον οδηγό και τους επιβάτες. Σε αυτό παίζει το ρόλο του και ο πληρέστατος εξοπλισμός που φροντίζει για την άνεση, που είναι εξαιρετικός από τη βασική κιόλας έκδοση του μοντέλου (ακολουθούν αναλυτικοί πίνακες τιμών και εξοπλισμού). Η επανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα (που υποστηρίζεται από το νέο και ιδιαίτερα εξελιγμένο δίκτυο ηλεκτρονικών του αυτοκινήτου) δίνει πρόσβαση σε στοιχεία εξοπλισμού που κάνουν τη διαφορά για την κατηγορία- του SYNC 2 προεξάρχοντος. Μέσω εύχρηστων (πλέον) διακοπτών –ευτυχώς καταργήθηκε η busy διάταξη της περασμένης γενιάς- υπάρχει η δυνατότητα πρόσβασης σε μια σειρά από λειτουργίες που κάνουν τη ζωή εύκολη για τον οδηγό και τους επιβάτες, ενώ αναβαθμίζουν και την ασφάλεια των μετακινήσεων συνολικά. Με κόστος 13.730€ για την έκδοση με τον 3κύλινδρο Ecoboost 100 PS, το νέο Focus αποτελεί μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα πρόταση αγοράς. Σε ένα ιδιαίτερο περιβάλλον με βάση την ταραγμένη αγορά του αυτοκινήτου, η περίπτωση του να αγοράζει κανείς «πολύ αυτοκίνητο» με λογικό κόστος, είναι αυτή που αναζητούν σχεδόν όλοι. Και εκεί το νέο Focus δείχνει να μην έχει αντίπαλο.

    Τιμοκατάλογος Ford Focus 2015

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    Σχόλια

    Σχόλια