Live Test: Daytona Trevis 125

    Το καινούριο Trevis της Daytona εισβάλει στην αγορά των scooter και στοχεύει ψηλά

    To Daytona Trevis 125 είναι το νέο απόκτημα του Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρως άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου

    Ήρθε η στιγμή της επιστροφής του Daytona στο «σπίτι» του και μπορώ να ομολογήσω ότι το 125άρι scooter μας άρεσε πολύ. Αν εξαιρέσουμε τον όμορφο σχεδιασμό του και τον αξιόπιστο κινητήρα του, που είναι τα άμεσα δυνατά του σημεία, το Trevis κέρδισε τη μάχη και στους άλλους τομείς. Πολύ ευκίνητο, ευκολοδήγητο και άνετο στην καθημερινή μετακίνηση με έναν σύγχρονο σε λειτουργία κινητήρα χωρίς να κάνει ούτε «κιχ». Το «κρυφό» δυνατό χαρτί του Daytona όμως είναι η ασφάλεια που εμπνέει στο δρόμο καθώς η οδική του συμπεριφορά είναι πολύ καλή, η πρόσφυση που παρέχει είναι αληθινή και σε μεγάλες ποσότητες και τα φρένα δεν θα φοβίσουν ακόμα και εκείνον που θα οδηγήσει πρώτη φορά μοτοσικλέτα. Δίπλα λοιπόν την όμορφη σχεδίαση και τον αξιόλογο κινητήρα έρχεται να προστεθεί και η οδική συμπεριφορά που δημιουργεί ένα πολύ ελκυστικό πακέτο. Η κατανάλωση τελικά κυμάνθηκε κοντά στα 3,6 λίτρα/100 Km με οδήγηση «τέρμα γκάζι» στις περισσότερες περιπτώσεις.

    daytona74477

    Η τιμή του; 1.395€… ναι καλά διαβάσατε, μόλις 1.395€ για ένα άρτιο και σύγχρονο scooter. Ακόμα να γράψετε γράμμα στον Άγιο Βασίλη;

    Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου

    Προσεκτικές κινήσεις έχουν γίνει στο Trevis και στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, κάτι που διαπιστώσαμε τόσο στο στεγνό όσο και στο βρεγμένο. Το πλαίσιο και οι αναρτήσεις συνεργάζονται καλά και προσφέρουν ικανοποιητικά επίπεδα πρόσφυσης. Η κίνηση με το Daytona στους δρόμους της πόλης γίνεται απροβλημάτιστα και η αίσθηση που έχει ο αναβάτης είναι πως κάτω από τα πόδια του έχει ένα στιβαρό και καλά δομημένο scooter. Η εμπρός ανάρτηση είναι αρκετά μαλακή και απορροφά εύκολα τις ανωμαλίες του δρόμου, ενώ το πίσω μέρος είναι λίγο πιο σκληρό χαρίζοντας περισσότερη αμεσότητα στις κινήσεις. Τα φρένα είναι πολύ προοδευτικά, με την κατάλληλη ποσότητα δύναμης και κρατάνε ήρεμο τον αναβάτη, αλλά η αίσθηση στις μανέτες δεν είναι η καλύτερη δυνατή και θέλουν συνήθεια.

    daytona4455666654

    Συνολικά, η συμπεριφορά του Daytona συμβαδίζει με την υπόλοιπη άρτια κατασκευή του scooter όντας απροβλημάτιστο, ήρεμο και ασφαλές σε όλες τις συνθήκες. Θα καλύψει χαλαρά το 90% των απαιτήσεων του μέσου αναβάτη και μόνο όταν πιεστεί θα δυσανασχετήσει.

    Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου

    Ήρθε η ώρα να ασχοληθούμε λίγο με τον κινητήρα του Daytona ο οποίος είναι και η καρδιά του scooter. Για το Trevis έχει επιλεγεί ένας μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, 2βάλβιδος, 125cc ο οποίος τροφοδοτείται από καρμπυρατέρ. Το μοτέρ είναι γεμάτο σε λειτουργία και σχετικά ήσυχο για την κατηγορία παράγοντας έναν μπάσο ήχο που αρέσει. Η απόδοσή του είναι 9 ίπποι στις 8.000 σ.α.λ. και στην πραγματικότητα δείχνουν περισσότεροι όταν ανοίγεις το γκάζι. Η επιτάχυνση από στάση είναι ικανοποιητική, αλλά το πιο εντυπωσιακό είναι η τελική του ταχύτητα καθώς το ταχύμετρο σε πολλές περιπτώσεις έφτασε και ξεπέρασε τα 100Km/h χωρίς το μοτέρ να… ξεχειλώνει. Το καρμπυρατέρ είναι ρυθμισμένο σωστά και περνάει απαρατήρητο, ενώ η μετάδοση είναι ομαλή χωρίς πολλούς μηχανικούς θορύβους και κομπιάσματα. Μοναδικό ψεγάδι είναι η μακριά γκαζιέρα με την οποία πρέπει να… «σπάσεις καρπό» για να την φτάσεις από τέρμα κλειστή σε τέρμα ανοιχτή.

    trevis7777777777

    Ακόμα την κατανάλωση δεν την έχουμε μετρήσει, αλλά τα πρώτα δείγματα είναι θετικά. Το Trevis μέχρι στιγμής, για να κάνουμε έναν ενδιάμεσο απολογισμό, κατάφερε να κερδίσει τις εντυπώσεις στον τομέα του σχεδιασμού και του μηχανικού συνόλου όντας σύγχρονο και πολύ ικανό.

    trevis888888888

    Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου

    Βροχερό το πρωινό της Τετάρτης και καλή ευκαιρία να διαπιστώσουμε τις εργονομικές δυνατότητες του Trevis. Το 125αρι της Daytona ξεκινάει με το δεξί καθώς σε φιλοξενεί πολύ εύκολα στη σέλα του χάρη στο επίπεδο πάτωμα. Η θέση οδήγησης είναι λίγο περίεργη αρχικά καθώς η σέλα είναι τοποθετημένη σχετικά ψηλά και το τιμόνι μακριά από το σώμα του αναβάτη με αποτέλεσμα να γέρνεις ελαφρά προς τα εμπρός. Το θετικό είναι ότι από χθες μέχρι σήμερα ήδη αισθάνθηκα άνετα, συνήθισα και ξέχασα άμεσα το θέμα «θέση οδήγησης».

    daytona2222222222

    Η προστασία είναι ικανοποιητική και μόνο το κάτω μέρος των ποδιών έρχεται σε επαφή με τον αέρα, μαζί φυσικά με το πάνω μέρος του σώματος. Στη βροχή η προστασία είναι εξαιρετική καθώς τα πόδια είναι προστατευμένα, ενώ η θέση οδήγησης προστατεύει και μεγάλο μέρος του κορμού, παρά την έλλειψη ζελατίνας. Η σέλα είναι το highlight του Trevis καθώς είναι πολύ άνετη, αφράτη και με ποιοτικό αντιολισθητικό υλικό προσφέροντας ξεκούραστες στιγμές μετακίνησης. Χώρος αποσκευών κάτω από τη σέλα υπάρχει για ένα jet κράνος και μικροαντικείμενα. Τα χειριστήρια και οι διακόπτες είναι στη θέση που πρέπει και δεν τα ψάχνεις, ενώ τα όργανα είναι εύκολα στην ανάγνωση με ένα ταχύμετρο, έναν μετρητή βενζίνης και έναν μετρητή μπαταρίας.

    Παλικάρι το Trevis απέναντι στα στοιχεία της φύσης και πολύ καλό επίπεδο εργονομίας… εύγε παιδί μου!

    Τρίτη 16 Δεκεμβρίου

    Η εξέλιξη της Daytona τα τελευταία 5 χρόνια είναι ραγδαία και τα νέα μοντέλα που παρουσίασε φέτος, ιδιαίτερα το Hercules, επιβεβαίωσε τα βήματα εμπρός που έχουν γίνει. Το Trevis που έπεσε στα χέρια μας σβήνει κάθε αμφιβολία πλέον πως η φίρμα έχει μπει δυναμικά και στην αγορά των scooter.

    trevis33333333

    Η πρώτη εντύπωση που αφήνει το νέο 125άρι scooter της Daytona είναι πολύ θετική καθώς σχεδιαστικά είναι πολύ σύγχρονο και συμβαδίζει με τα μέτρα της εποχής. Μεγάλοι τροχοί, επίπεδο πάτωμα και φαρδιά σέλα προκάλεσαν τα πρώτα χαμόγελα, ενώ τα παιχνιδιάρικα όργανα δίνουν πιο νεανική αίσθηση στο scooter. Την νεανική του αίσθηση τόνιζε επίσης το κόκκινο Travis που υπήρχε στην έκθεση του καταστήματος που το παρέλαβα, σε αντίθεση με το μοντέλο δοκιμής που δείχνει πιο σοβαρό στον ασημί του χρωματισμό.

    Τις επόμενες ημέρες θα ανακαλύψουμε τα θετικά και τα αρνητικά του νέου scooter της Daytona, τριγυρίζοντας παρέα του στην πόλη.

    Σχόλια

    Σχόλια