Motornews Test: Vespa GTS 300 Super ABS

    Η Vespa παντρεύει την παράδοση και την τεχνολογία αιχμής με την GTS Super

    Η Piaggio βρίσκεται σε ένα πολύ κρίσιμο σταυροδρόμι όσον αφορά τις Vespa καθώς έχει φτάσει ο καιρός να παρέχει στα διάσημα scooter την απαραίτητη πλέον τεχνολογία αιχμής σε όλα τα επίπεδα, διατηρώντας παράλληλα την παράδοση και τις ρίζες της φίρμας ανέπαφες. Η GTS 300 ABS είναι το τελευταίο δείγμα αυτού του δύσκολου παντρέματος η οποία αποδεικνύει στην πράξη ότι ένα τέτοιο εγχείρημα μπορεί να πετύχει αν κρατήσεις τις σωστές αναλογίες σε καίρια σημεία.

    Όμορφη… είσαι όμορφη

    Ένα είναι σίγουρο και σε αυτήν τη Vespa… είναι όμορφη, τέλος. Η νέα GTS παρότι παραμένει σχεδόν ίδια σχεδιαστικά με την προηγούμενη καταφέρνει να κερδίσει με την πρώτη τον παρατηρητή. Το εντυπωσιακό μπλε χρώμα (Blu Gaiola), τονίζει όλες τις όμορφες καμπύλες τις οι οποίες είναι πολλές και η «τροφαντή» GTS ξεχωρίζει σαν τη μύγα μες το γάλα ανάμεσα στα υπόλοιπα οχήματα της πόλης. Η καινούρια μάσκα εμπρός έχει διακριτική σχεδίαση, αντίθετα με τις μαύρες ζάντες οι οποίες ταιριάζουν πολύ όμορφα με την υπόλοιπη Vespa. Στα ενσωματωμένα φλας εμπρός έχει χρησιμοποιηθεί τεχνολογία LED, ενώ καινούριο σχεδιαστικά είναι και το πίσω φωτιστικό σώμα. Η ποιότητα συμβαδίζει με την ομορφιά της GTS καθώς από όπου κι αν την κοιτάξεις θα βρεις μια λεπτομέρεια που θα σε κάνει να εξάρεις τις ικανότητες των Ιταλών σχεδιαστών.

    Η ομορφιά είναι καλή μεν, αλλά η Vespa παραμένει ένα όχημα καθημερινής μετακίνησης και η εργονομία είναι σημαντική. Ανεβαίνοντας στη σέλα της GTS αμέσως καταλαβαίνεις ότι πρόκειται για Vespa. Το τιμόνι είναι ελαφρώς πιο χαμηλά από τα υπόλοιπα scooter, η σέλα σε τοποθετεί ψηλά και τα πόδια έχουν άφθονο χώρο χάρη στο μεγάλο πάτωμα. Τα χειριστήρια δεν τα βρίσκεις με κλειστά τα μάτια και πρέπει να τα συνηθίσεις λίγο για να αποκτήσεις αυτοματισμούς. Ιδιαίτερα το μπουτόν mode σχεδόν δεν το βλέπεις όταν βρίσκεσαι καθ’ οδόν και πρέπει να σκύψεις για το ανακαλύψεις. Από την άλλη, τα όργανα είναι πολύ όμορφα, απλά και εκλεπτυσμένα, με όλες τις απαραίτητες ενδείξεις. Η σέλα είναι άνετη με αρκετά μεγάλο πλάτος, ενώ πολύ καλό είναι το αντιολισθητικό υλικό που έχει χρησιμοποιηθεί. Κάτω από τη σέλα υπάρχει χώρος για ένα ή και δύο jet κράνη (όχι full face), ενώ το ντουλαπάκι εμπρός έχει επανασχεδιαστεί και χωράει περισσότερα μικροαντικείμενα.

    Νέο ευχάριστο γκάτζετ στην GTS το οποίο τη φέρνει στη νέα εποχή της μοτοσικλέτας, είναι η multimedia πλατφόρμα της Vespa. Τοποθετώντας το smartphone σας στη θύρα USB που υπάρχει στο ντουλαπάκι εμπρός, στην οθόνη των οργάνων μπορεί ο αναβάτης να περιηγηθεί σε πολλά και διάφορα στοιχεία του scooter και να κάνει πιο προσωπική τη δική του GTS. Η νέα ηλεκτρονική εποχή ήρθε και για την Vespa!

    Κινητήρας εγγύηση

    Για την GTS η Vespa έχει επιλέξει τη σίγουρη λύση στον κινητήρα. Ο μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, τετράχρονος των 278cc αποδίδει 22 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. και η ροπή του ξεπερνάει τα 2,3 χλγμ στις 5.000 σ.α.λ. Η τροφοδοσία γίνεται μέσω ψεκασμού ενώ τη μετάδοση έχει αναλάβει ένα CVT αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Το βασικό χαρακτηριστικό του συγκεκριμένου κινητήρα είναι ότι έχει δοκιμαστεί και έχει πετύχει. Είναι πολύ αξιόπιστος και εξαιρετικά φιλικός για τον αναβάτη. Έχει τη σπιρτάδα να ανεβάσει γρήγορα τα χιλιόμετρα στο ταχύμετρο μέχρι τα 120 Km/h, ενώ ο ψεκασμός συμβάλει τόσο στην οικονομία όσο και στην ομαλή λειτουργία του. Πολύ καλή δουλειά έχει κάνει η Piaggio στην μετάδοση με το CVT κιβώτιο να βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο απλώνοντας σωστά την ισχύ χωρίς κανένα ίχνος κούρασης, κανένα ενοχλητικό ήχο και κανένα κόμπιασμα. Ουσιαστικά η μετάδοση είναι που κάνει τη διαφορά σε αυτό το σύνολο.

    Η καινούρια GTS είναι εξοπλισμένη και με σύστημα ASR και ABS προκειμένου να κάνει και στον μηχανικό τομέα  το άλμα προς την τεχνολογική εξέλιξη. Το σύστημα ASR είναι ουσιαστικά ένα traction control το οποίο συνεργάζεται με τους αισθητήρες του ABS. Στην πράξη μόνο μια φορά επενέβη, σε κίνηση υπό βροχή, αποτρέποντας το σπινάρισμα και η αίσθηση που δίνει είναι πως πρόκειται για ένα πολύ ποιοτικό σύστημα καθώς είναι προοδευτικό και δεν τρομάζει τον αναβάτη.

    Φρέσκιες λύσεις διαθέτει η Vespa και στις αναρτήσεις με την τοποθέτηση του νέου μπροστινού συστήματος ESS. Το καινούριο μπροστινό το αντιλαμβάνεσαι από την πρώτη στιγμή που οδηγείς την GTS. Η διαδρομή του είναι αυξημένη με αποτέλεσμα το πέρασμα από τις ανωμαλίες του δρόμου να γίνεται πλέον πιο ομαλά. Στο φρενάρισμα, το βύθισμα του μπροστινού είναι πιο προοδευτικό, ενώ διατηρεί την πολύ καλή ευελιξία και την αμεσότητα. Μοναδικό ψεγάδι είναι στην μεταφορά βάρους κατά την απότομη επιτάχυνση και επιβράδυνση όπου το εμπρός μέρος έχει αργή επαναφορά με αποτέλεσμα να μην ακολουθεί άμεσα τις προσταγές του αναβάτη.

    Στις στροφές η Super είναι… super. Είναι πρόθυμη να γύρει στην καρδιά της στροφής με σιγουριά και να διατηρήσει τη γραμμή της χωρίς κανένα κόπο. Πρόσφυση υπάρχει άφθονη ακόμα και στους καλογυαλισμένους δρόμους της πόλης, ενώ χάρη στη νέα εμπρός ανάρτηση η απόσβεση των ανωμαλιών ακόμα και μέσα στη στροφή αυξάνει την αυτοπεποίθηση του αναβάτη. Τα φρένα είναι πέρα από κάθε κριτική με πολύ καλή αίσθηση στις μανέτες και δύναμη ικανή να σταματήσει σε χρόνο «dt» την GTS. Η προσθήκη του ABS είναι σχεδόν απαρατήρητη καθώς το σύστημα είναι τόσο καλό που δύσκολα θα ζητήσει τη βοήθεια του ABS για να ακινητοποιήσει το scooter.

    Όμορφη κυρία

    Η σειρά GTS της Vespa πλέον μπορεί να χαρακτηριστεί αισθητικά θρυλική. Η Piaggio συνεχίζει να προσεγγίζει πολύ σωστά τις Vespa κάνοντας μικρές και προσεκτικές βελτιώσεις θέλοντας πρώτα από όλα να μην χαλάσει την κλασική φόρμα του διάσημου scooter. Διατηρεί τον όμορφο σχεδιασμό προσθέτοντας μερικές ποιοτικές πινελιές, διατηρεί και βελτιώνει στα σημεία κινητήρα και μετάδοση, διατηρεί και βελτιώνει την οδική συμπεριφορά… και πολύ καλά κάνει. Η προσθήκη των ηλεκτρονικών είναι ένα χρήσιμο και ευχάριστο μπόνους, το ίδιο και τα γκάτζετ με την multimedia πλατφόρμα βάζοντας την Vespa στο «χορό» της τεχνολογίας. Το μέλλον ήρθε και για την θρυλική Vespa και με την GTS η Piaggio αποδεικνύει ότι είναι σε θέση να διαχειριστεί εξαιρετικά την ισορροπία παράδοσης-τεχνολογίας.

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    ΚινητήραςΤετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος
    Κυβισμός278 κ.εκ.
    Ισχύς22 ίπποι στις 7.500 σ.α.λ.
    Ροπή22,3 Nm στις 5.000 σ.α.λ.
    ΤροφοδοσίαΗλ. Ψεκασμός
    ΜετάδοσηΑυτόματο CVT
    ΠλαίσιοΑτσάλινο
    Ανάρτηση εμπρόςΜονόμπρατσο ESS (Enhanced Sliding Suspension) με αμορτισέρ
    Ανάρτηση πίσωΔύο μονά αμορτισέρ με ρύθμιση προφόρτισης
    Φρένα εμπρόςΔίσκος 220mm με ABS
    Φρένα πίσωΔίσκος 220mm με ABS και ASR
    Τροχοί12’’ ιντσών εμπρός και πίσω
    Ρεζερβουάρ9,5 λίτρα
    Τιμή5.180 €

     

    Γιάννης Πετρόχειλος (@petrocheilos)

    Σχόλια

    Σχόλια