Live Test: BMW S1000R

    Γυμνό, καλογυμνασμένο, σοφιστικέ και καθόλου ντροπαλό είναι το S1000R της BMW

    To BMW S1000R είναι το νέο απόκτημα του Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρως άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου

    Δυστυχώς η μαύρη μέρα που πρέπει να επιστραφεί το S1000R έφτασε και μάλιστα πολύ γρήγορα. Ευτυχώς είχα την ευκαιρία να εκμεταλλευτώ τον καλό καιρό του «ΣΚ» και να ανεβάσω το BMW στο βουνό.

    Μια λέξη μπορεί να περιγράψει αυτήν την περιπέτεια… διασκέδαση! Το BMW έχει φτιαχτεί για να προσφέρει χαμόγελα στον αναβάτη του (και καμιά φορά τρόμο) και το κάνει με τον καλύτερο τρόπο όταν βρεθεί σε μέρος που μπορεί να ξεδιπλώσει τα ταλέντα του. Έχοντας κληρονομήσει τα εξαιρετικά στοιχεία του S1000RR το γυμνό BMW κάνει τη ζωή του αναβάτη εύκολη όταν έρθουν οι στροφές. Αν εξαιρέσεις το γεγονός ότι οι στροφές έρχονται κατά πάνω σου σε χρόνο «dt» το S1000R είναι πολύ εύκολο και πρόθυμο να στρίψει. Το μπροστινό είναι απλά τέλειο με φοβερή αίσθηση και ικανότητα να υπακούει σε κάθε εντολή του αναβάτη, ενώ το πίσω στέκεται στο ύψος των περιστάσεων χωρίς να ιδρώσει ακόμα και αν στραμπουλίξεις το γκάζι. Το S1000R έχει την τάση να θέλει να οδηγηθεί με φόρα στην είσοδο της στροφής και να «κουβαλήσεις» φόρα στο apex, κάτι που δεν μας χάλασε καθόλου καθώς σου δίνει και την απαραίτητη αυτοπεποίθηση για να επιτεθείς με φόρα στη στροφή.

    rrrrr2222222

    Μπορείς φυσικά να το πιέσεις όσο αντέχεις με ακραία φρένα στην είσοδο, σήκωμα του πίσω τροχού και «χαστούκι» στο φαρδύ τιμόνι για να γύρει αβίαστα στην είσοδο. Στην έξοδο δεν μπορείς εύκολα να κάνεις το ίδιο καθώς παραμονεύουν οι 160 ίπποι, ωστόσο εκεί έχεις τα ηλεκτρονικά στο πλευρό σου που θα αναλάβουν δράση αν το παρακάνεις… κι αν κουράστηκες κανένα πρόβλημα… ανοίγεις το γκάζι και σηκώνεις τον εμπρός τροχό χαρίζοντας θέαμα στο κοινό! Τελικά όσο πολύπλοκη είναι αυτή η μοτοσικλέτα (με όλα τα ηλεκτρονικά κλπ), τόσο εύκολη είναι στην οδήγηση.

    Πραγματικό κόσμημα το S1000R με την BMW να μην έχει δύσκολο έργο στην πραγματικότητα καθώς το ήδη εξαιρετικό superbike της S1000RR δεν θα μπορούσε να μην δώσει ένα πολύ δυναμικό streetfighter. Για τα ηλεκτρονικά και όλα τα γκάτζετ του BMW θα μιλήσουμε στη δοκιμή της μοτοσικλέτας την ερχόμενη εβδομάδα. Good bye Βee-em… (κλαψ).

    rrrrrr222222

    Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου

    Έλεος πια με τη βροχή. Οι πλημμυρισμένοι δρόμοι δεν μου επιτρέπουν να απολαύσω το S1000R και περιορίζομαι στο να το χαζέυω ακινητοποιημένο στο γκαράζ. Ο «ινδιάνος» της BMW με την πρώτη ματιά είναι πολύ μικροκαμωμένος με μια λιλιπούτεια ουρά στο πίσω μέρος, ένα παχουλό μεσαίο κομμάτι στην περιοχή του ρεζερβουάρ και ένα αμφιλεγόμενο μασκάκι εμπρός. Πολύ όμορφο είναι το επιθετικό φωτιστικό σώμα πίσω και το bikini φέρινγκ με τα «βράγχια του καρχαρία» που προέρχονται από το S1000RR, ενώ η μάσκα με τα ασύμμετρα φωτιστικά σώματα είναι αν μη τι άλλο ξεχωριστή.

    Πολύ καλή δουλειά έχει γίνει στο πολυόργανο το οποίο δίνει πολύ καλή πληροφόρηση, είναι χρηστικό και όμορφο με έναν εξαιρετικό φωτισμό το βράδυ. Στην εργονομία το S1000R έχει θετικά στοιχεία, αλλά και αρνητικά. Στα θετικά θα βάλουμε την τεράστια ευκολία με την οποία μπορείς να χειριστείς όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα της μοτοσικλέτας. Θέλεις πιο σκληρές τις αναρτήσεις: κανένα πρόβλημα, με το πάτημα ενός κουμπιού έρχονται στα μέτρα σου. Τι θέλεις; Πιο ομαλή απόκριση γιατί άρχισε να βρέχει; Κανένα πρόβλημα, με το πάτημα ενός κουμπιού το πέτυχες. Το S1000R διαθέτει επίσης πολύ χρήσιμα θερμαινόμενα grip και cruise control. Το σημαντικό είναι ότι όλα αυτά λειτουργούν άψογα και με μεγάλη ποιότητα.

    s100000

    Η θέση οδήγησης στο BMW φέρνει το σώμα σε σκυφτή θέση και πρέπει να γύρεις μπροστά για να φτάσεις το φαρδύ τιμόνι. Τα μαρσπιέ είναι ψηλά τοποθετημένα και όλο αυτό συνθέτει μια θέση οδήγησης με δύο πρόσωπα. Όταν είσαι στην πίστα ή στο βουνό και διασκεδάζεις η θέση οδήγησης είναι σύμμαχός σου. Όταν όμως είσαι στην πόλη θα σε κουράσει στην κίνηση.

    Αναρωτιέμαι ποιος έκανε το χορό της βροχής;

    Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου

    Χοου, χοου, χοου, ήρθαν τα Χριστούγεννα και η Πρωτοχρονιά! Ναι κυρίες και κύριοι, για μένα ήρθε ο Άγιος Βασίλης πιο νωρίς καθώς έχω ένα ξεχωριστό δωράκι στα χέρια μου, το BMW S1000R.

    Με την πρώτη ματιά το εντυπωσιακό κόκκινο S1000R μου φάνηκε μικροκαμωμένο και όταν προσπάθησα να το βγάλω με τα χέρια από τη θέση στάθμευσης που βρισκόταν μου φάνηκε και πολύ ελαφρύ. Το πάτημα όμως της μίζας για να έρθει στη ζωή ο κινητήρας με βρήκε δύο βήματα πίσω με τρόμο καθώς ο ήχος του μοτέρ είναι τέτοιος που πίστεψα ότι θα με… δαγκώσει. Το τετρακύλινδρο σύνολο έχει περιοριστεί σε ισχύ (χαχαχαχααχα) σε σχέση με το superbike της φίρμας S1000RR από τους 193 ίππους στους 160 ίππους αλλά σε στάση και από τον ήχο και μόνο καταλαβαίνεις πως εδώ τα πράγματα είναι σοβαρά.

    bmw222222222

    Δυστυχώς, η πρώτη μου επαφή με το S1000R ήταν υπό βροχή (το συνηθίζω τελευταία), αυτό όμως δεν με απότρεψε να το τσιγκλήσω λίγο. Επιλογή του χάρτη Road στην τροφοδοσία και παρότι η άσφαλτος βρεγμένη ο εμπρός τροχός σηκώθηκε πολλές φορές με 3η ή 4η σχέση! «Ουπς, εντάξει κατάλαβα», επιλογή του mode Rain και επιστροφή στο σπίτι με ασφάλεια (200Km/h+ στην Εθνική).

    Αν ο ήχος του S1000R δαγκώνει, τότε το γκάζι του θα σε μαδήσει! Η συνέχεια αναμένεται… γρήγορη.

    Τρίγωνα, κάλαντα μες τη γειτονιά,

    ήρθαν τα Χριστούγεννα και η Πρωτοχρονιά…

    Σχόλια

    Σχόλια