Motornews Test: Kymco Xciting 400i ABS

    Το Xciting διεκδικεί με αξιώσεις τον τίτλο του καλύτερου Kymco που κατασκευάστηκε μέχρι τώρα

    Η Kymco με μεγάλη περηφάνια και σιγουριά παρουσίασε το καινούριο της Xciting 400 γνωρίζοντας πολύ καλά τι είναι αυτό που δίνει στο κοινό. Είχαμε την ευκαιρία να απολαύσουμε λοιπόν ένα scooter το οποίο βάζει σε νέα τροχιά τη φίρμα σε πολλά επίπεδα και για μια εβδομάδα να διαπιστώσουμε τελικά ότι το Xciting είναι το καλύτερο Kymco που φτιάχτηκε μέχρι τώρα…

    It’s got the looks

    Η καλή αρχή στην περίπτωση του Xciting γίνεται από την εξωτερική εμφάνιση όπου το μεγαλοπρεπές scooter κερδίζει άμεσα πόντους. Στο εμπρός μέρος δεσπόζουν τα μεγάλα φωτιστικά σώματα τα οποία περιλαμβάνουν τεχνολογία LED, ενώ ενσωματωμένα στα φέρινγκ είναι και τα φλας. Κοιτάζοντας από το πλάι το scooter φαίνεται πιο μαζεμένο σε διαστάσεις, ενώ η επιθετική σχεδίαση συνεχίζεται στο πίσω μέρος με το… διαστημικό πίσω φωτιστικό σώμα. Πραγματικά ξεχωριστό και όμορφο. Σχεδιαστικά λοιπόν το Xciting είναι πολύ άρτια δομημένο με όμορφες λεπτομέρειες, αλλά φανταστείτε ότι ηόμορφη εξωτερική του εμφάνιση είναι ίσως το λιγότερο καλό πράγμα πάνω του! Η συνέχεια είναι E-xciting…

    Εργονομικά το 400άρι της Kymco παίρνει άριστα βελτιώνοντας πολύ τη θέση οδήγησης σε σχέση με τα υπόλοιπα scooter της κατηγορίας του. Ανεβαίνοντας στη σέλα του αμέσως βρίσκεις τα χειριστήρια και αισθάνεσαι ευχάριστα ιδιαίτερα με την τοποθέτηση των ποδιών. Τα γόνατα δεν είναι πολύ ψηλά ώστε να τα… τρως δημιουργώντας ένα πολύ φιλικό περιβάλλον για τον αναβάτη. Πολύ μεγάλο συν είναι οι ρυθμιζόμενες μανέτες φρένων, επίσης θετικός είναι ο χώρος «ξεκούρασης» των ποδιών μπροστά, ενώ η σέλα είναι όσο μαλακή χρειάζεται για πολλά ξεκούραστα χιλιόμετρα. Τα όργανα είναι με διαφορά τα καλύτερα που έχουμε συναντήσει σε scooter και αξίζουν συγχαρητήρια στους ανθρώπους της Kymco που μόνο με αυτήν την κίνηση πήγαν το Xciting ένα βήμα πιο μπροστά.

    Χώρος κάτω από τη σέλα υπάρχει για ένα full face κράνος και μαζί του πολλά μικροαντικείμενα, ενώ μπροστά αριστερά υπάρχει και ένα μικρό ντουλαπάκι για αντικείμενα. Πολύ βολική είναι η τάπα της βενζίνης, το ίδιο και το χειρόφρενο μπροστά δεξιά. Εξαιρετική δουλειά έχει κάνει η Kymco στην αεροδυναμική καθώς με την «μαμά» ζελατίνα ο αέρας φτάνει μόνο στο πάνω μέρος του κράνους, ενώ λάμπουν δια της απουσίας τους οι στροβιλισμοί αφήνοντας μόνο τον ήχο του κινητήρα να σου κάνει παρέα.

    Για το τέλος άφησα την ποιότητα κατασκευής η οποία αξίζει ιδιαίτερης προσοχής σε αυτό το Kymco. Σε αυτόν τον τομέα το ταϊβανέζικο scooter έχει ανέβει σε άλλο επίπεδο και πραγματικά κοντράρει στα ίσια ή και περνάει αντιπάλους από Ιαπωνία και Ευρώπη. Αν αυτή είναι η κατεύθυνση που θα ακολουθήσει η Kymco τα επόμενα χρόνια τότε οι αντίπαλοι μάλλον θα χάσουν τον ύπνο τους.

    Διαμάντι 36 καρατίων (ίππων)

    Η βασική κατεύθυνση στον τομέα μάρκετινγκ της Kymco όσον αφορά το νέο Xciting 400i βασίστηκε στον πολύ ισχυρό κινητήρα του μοντέλου. Το μονοκύλινδρο, 4βάλβιδο σύνολο των 399cc είναι καινούριο και αποδίδει 36 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. με τη ροπή να κυμαίνεται στα 37,7 Nm στις 6.250 σ.α.λ. Την τροφοδοσία έχει αναλάβει ηλεκτρονικός ψεκασμός, ενώ η μετάδοση γίνεται μέσω αυτόματου CVT κιβωτίου ταχυτήτων και ιμάντα. Η απόδοση του G5 κινητήρα έχει δύο βασικά χαρακτηριστικά: Ροπή και διάρκεια στην απόδοση. Από το ρελαντί μέχρι και τα «μεγάλα» νούμερα του στροφομέτρου η επιτάχυνση που προσφέρει αυτός ο κινητήρας είναι χορταστική. Ροπή υπάρχει παντού, δύναμη επίσης και το ψηφιακό ταχύμετρο δεν προλαβαίνει να ανεβάζει τα ψηφία του με τον καταιγιστικό ρυθμό που επιταχύνει το scooter. Ο ψεκασμός; Φανταστικός! Πολύ καλή κατανομή της δύναμης, σωστή λειτουργία σε όλες τις συνθήκες και κανένα ψεγάδι… άψογος, το ίδιο και η μετάδοση. Αυτός ο τομέας είναι ακόμα ένα δείγμα του επόμενου βήματος που έχει κάνει η Kymco.

    Πριν πάρω στα χέρια μου το Xciting είχα ακούσει πολλούς «αστικούς μύθους» για την τελική του ταχύτητα τους οποίους δεν επιβεβαίωσα πλήρως. Ενώ το πολύ ροπάτο μοτέρ στέλνει σε χρόνο ρεκόρ το ταχύμετρο πάνω από τα 145 Km/h, από εκεί και πέρα ο ρυθμός πέφτει και τα περισσότερα χιλιόμετρα που κατάφερα να δω ήταν 161 στο ψηφιακό ταχύμετρο. Έχοντας ακούσει μύθους για 165 και 170 «άνετα» χιλιόμετρα, απογοητεύτηκα λίγο, ωστόσο το Kymco επιβεβαίωσε ότι είναι ένα πολύ γρήγορο scooter.

    Τρίτο σημείο που η Kymco έχει κάνει άλμα είναι η οδική συμπεριφορά του Xciting. Το γενικό στήσιμο του scooter είναι τέτοιο ώστε να υποστηρίξει την επιπλέον δύναμη και ροπή των 400cc ωστόσο δεν ξεχνά την άνεση του αναβάτη. Στον ανοιχτό δρόμο το Kymco είναι πολύ σταθερό και συμπεριφέρεται σαν μεγάλη μοτοσικλέτα ακόμα και στην τελική του ταχύτητα. Το καινούριο πλαίσιο χωροδικτύωμα έχει δουλευτεί σωστά προκειμένου να εξαφανιστούν οι ενοχλητικές πλεύσεις στις υψηλές ταχύτητες, ενώ οι αναρτήσεις προσφέρουν πρώτα καλή αίσθηση και μετά άνεση. Οι ανοιχτές στροφές είναι βούτυρο στο ψωμί του Xciting καθώς κρατάει σταθερά τη γραμμή του χωρίς καμία ταλάντωση. Μοναδικό ψεγάδι είναι στις πολύ κλειστές στροφές όπου το Xciting έχει τη τάση να ανοίγει τη γραμμή του και απαιτεί από τον αναβάτη μια πιο αποφασιστική κίνηση για να γύρει στην καρδιά της στροφής. Η πρόσφυση πάντως σε όλες τις συνθήκες είναι πολύ καλή και η καλή πληροφόρηση βοηθάει τον αναβάτη να αποκτήσει αυτοπεποίθηση και να απολαύσει το ποιοτικό scooter.

    Πολύ καλή προσθήκη είναι το σύστημα ABS της Bosch που έχει επιλεγεί από την Kymco. Αν και επενέβη σε λίγες περιπτώσεις ήταν πολύ προοδευτικό και αποτελεσματικό με ποιοτική λειτουργία. Τα φρένα συνολικά είναι πολύ δυνατά με εξαιρετική αίσθηση στα χέρια του αναβάτη και δεν ιδρώνουν να ακινητοποιήσουν τα σχεδόν 200 κιλά του scooter με ευκολία.

    Άλλο επίπεδο

    Η Kymco ξεκάθαρα με το Xciting πέρασε σε άλλο επίπεδο όχι μόνο σε έναν τομέα, αλλά σε πολλούς. Πρώτη και καλύτερη είναι η ποιότητα αυτής της μοτοσικλέτας η οποία την τοποθετεί θέλοντας και μη ανάμεσα στους κορυφαίους, αν όχι στην πρώτη θέση. Ο ισχυρός κινητήρας είναι όντως πολύ καλός, αλλά τους πραγματικούς πόντους τους κερδίζει ο τρόπος που αποδίδει έχοντας μια ποιότητα που το τοποθετεί επίσης πολύ ψηλά στη λίστα. Κι αν βαρεθήκατε να διαβάζετε τη λέξη ποιότητα για αυτό το scooter μην δυσανασχετείτε διότι είναι η μοναδική λέξη που μπορεί να περιγράψει το εξαιρετικό Xciting 400i ABS της Kymco.

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κινητήρας 4χρονος, 4βάλβιδος, υγρόψυκτος
    Κυβισμός 399 κ.εκ.
    Ισχύς 36,04 ίπποι στις 7.500 σ.α.λ.
    Ροπή 37,7 Nm στις 6.250 σ.α.λ.
    Τροφοδοσία Ηλ. Ψεκασμός
    Μετάδοση CVT αυτόματο μέσω ιμάντα
    Πλαίσιο Περιμετρικό χωροδικτύωμα
    Φρένα εμπρός Δύο δίσκοι με ABS
    Φρένα πίσω Μονός δίσκος με ABS
    Τροχοί 15’’ εμπρός, 14’’ πίσω
    Βάρος 199 κιλά
    Ρεζερβουάρ 12,5 λίτρα
    Τιμή 5.910,51€

     

     

    Γιάννης Πετρόχειλος (@petrocheilos)

    Σχόλια

    Σχόλια