Motornews Test: Volvo S60 1.6 T4 R Design Polestar

    Ένας πολύ σοβαρός παίκτης στο παιχνίδι του ανταγωνισμού με την κραταιά γερμανική τάξη

    Το νέο Volvo S60 είναι αναμφίβολα ένα ιδιαίτερα ευχάριστο νέο για την αγορά. Φρέσκο, με πλούσια σε εξοπλισμό βασική έκδοση, ενδιαφέρουσα τιμή αγοράς και πολλές υποσχέσεις με το turbo σύνολο των 1,6 λίτρων με 180 ίππους, δίνει νέα πνοή στην κατηγορία και όσο να ‘ναι, «αγχώνει» τον ανταγωνισμό. Βλέπετε το νέο προφίλ που εισάγει η Volvo στη γκάμα της με την ευκαιρία του S60, αφήνει αιχμές προς κάθε κατεύθυνση. Αυτό που είχε αρχίσει η προηγούμενη γενιά των μοντέλων της γκάμας, δείχνει να ολοκληρώνεται με εξαιρετικό δείγμα γραφής και μάλιστα απόλυτα επιτυχημένο, το νέο S60. Κρατώντας τα καλά στοιχεία του παρελθόντος, δηλαδή ότι έχει να κάνει με την υψηλού επιπέδου παθητική και ενεργητική ασφάλεια, η Volvo κάνει το βήμα και επικεντρώνεται στο να προκαλέσει νεότερες ηλικίες, με την εισαγωγή νέας και ενδιαφέρουσας αισθητικής. Το νέο S60 με το αμάξωμα που από πολλές γωνίες θυμίζει coupe αυτοκίνητο, είναι το πρώτο Volvo που μπορεί να το επιλέξει κανείς και μόνο για το look του. Από όποια μεριά και να το κοιτάξεις, είναι ενδιαφέρον και απόλυτα σύγχρονο. Χωρίς να κρύβει τις χειρολαβές των πίσω θυρών, το σχήμα από το πλάι σε κάνει να πιστεύεις ότι δεν υπάρχουν, με το «σβήσιμο» της γραμμής προς τα πίσω, να «εξαφανίζει» σχεδόν μέχρι και τον όγκο του πορτ μπαγκάζ.

    Volvo S60 R Design 15

    Το ταμπλό με την κλασσική διάταξη στον πίνακα των οργάνων που όμως είναι στο μεγαλύτερο μέρος του ψηφιακή αναπαράσταση και τη μεγάλη –έγχρωμη- οθόνη στο κέντρο (που προβάλλει και τις εικόνες από την κάμερα οπισθοπορείας) είναι όσο σύγχρονο πρέπει. Η συγκέντρωση διακοπτών και η καλή εργονομία στη λεπτή κεντρική κονσόλα –σήμα κατατεθέν πλέον- ανεβάζει παραπάνω τη βαθμολογία του συνόλου. Η ευρυχωρία επίσης είναι ένα θέμα με θετικό πρόσημο, αν και σε ότι έχει να κάνει με τις αποσκευές, τα 380 λίτρα του χώρου είναι μάλλον λίγα για τα δεδομένα της κατηγορίας, ενώ μικρό είναι και το άνοιγμα που δίνει πρόσβαση εκεί. Εξαιρετικά είναι και τα καθίσματα της έκδοσης R-Design που στηρίζουν εξαιρετικά τα σώματα, ενώ δίνουν και πολύ sport «αέρα» στην καμπίνα του μεγάλου Volvo.

    Volvo S60 R Design 8

    Ο κινητήρας με την εξαιρετική απόδοση, χάρη στο πακέτο της Polestar, έχει 20 ίππους περισσότερους από ότι προβλέπει η έκδοση Τ4. Με τους 200 να έχουν μικρή πρακτικά διαφορά σε αίσθηση από τους 180 ίππους, το S60 καταφέρνει και ικανοποιεί σε κάθε είδους διαδρομή. Ειδικότητά του είναι τα ταξίδια, εκεί όπου «απλώνεται» πολύ ευχάριστα η ισχύς και οι επιβαίνοντες μπορούν να απολαύσουν το μεγαλείο της επιλογής. Άνεση και πολυτέλεια, σε ένα πολύ δυναμικό περιτύλιγμα. Το S60 περνάει από παντού γρήγορα και με πολύ σίγουρο πάτημα. Επιλέγοντας και τη λιγότερη υποβοήθηση στο τιμόνι (μέσω του σχετικού Menu που σου δίνει 3 επιλογές), έχεις στα χέρια αρκετά –τεχνητή μεν, αλλά- καλή αίσθηση. Ποτέ στο παρελθόν δεν υπήρξε Volvo με τέτοιο μπροστινό σύστημα, τόσο πειθήνιο και χωρίς να «ταλαιπωρείται» από υπερβολική δύναμη που φέρνει το ανεπιθύμητο «τράβηγμα» προς την κατεύθυνση που υπάρχει κλίση στο δρόμο ή καλύτερη πρόσφυση. Για να είμαστε απόλυτα σαφείς, δεν εξαλείφθηκε, όχι τελείως, αλλά δεν εμφανίζεται σε τέτοια ένταση που να γίνεται ενοχλητικό- ειδικά όταν ο δρόμος είναι στρωμένος πρόσφατα.

    Volvo S60 R Design 7

    Ο συνδυασμός πλαισίου και ανάρτησης κάνει εξαιρετική δουλειά και το αυτοκίνητο δείχνει πολύ ικανό για να τακτοποιήσει τις όποιες διαθέσεις για sport οδήγηση από τη μεριά του οδηγού. Από την άποψη του εξοπλισμού, ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το City Safe γενικότερα- που θυμίζει την ύπαρξή του όταν φρενάρει απότομα σε περίπτωση που προσεγγίζεις τον μπροστινό ή κάποιο αυτοκίνητο μπαίνει σφήνα μπροστά σου σε πολύ κοντινή απόσταση. Επίσης, τα φώτα που ακολουθούν το στρίψιμο είναι μια εξαιρετικά χρήσιμη εφαρμογή που κολακεύει το σύνολο, ενώ μια και το έχουμε μπροστά μας, αξίζει να πούμε πως για εμάς είναι η τεχνολογική εξέλιξη της δεκαετίας. Στα του εξοπλισμού, πρέπει να αναφέρουμε και το αυτόματο Powershift (το κιβώτιο για το οποίο η Volvo συνεργάστηκε με την Getrag). Με τεχνολογία διπλού συμπλέκτη που κάνει τη διαφορά σε ότι έχει να κάνει με την ταχύτητα των αλλαγών αλλά και τη συγκράτηση της κατανάλωσης σε σχέση με ένα τυπικό αυτόματο, το Powershift είναι συνολικά καλό. Τα paddles πίσω από το τιμόνι, δίνουν άλλη αίσθηση στον οδηγό- ειδικά στον ανοιχτό δρόμο, εκεί όπου δείχνει να έχει και το περισσότερο νόημα η συγκεκριμένη επιλογή.

    Volvo S60 R Design 16

    Volvo S60 R Design 10 Volvo S60 R Design 13 Volvo S60 R Design 12 Volvo S60 R Design 11 Volvo S60 R Design 9 Volvo S60 R Design 19 Volvo S60 R Design 18 Volvo S60 R Design 17 Volvo S60 R Design 4

     

    Τεχνικά Χαρακηριστικά

    Κυβισμός1.596 κ.εκ.
    Κύλινδροι4 σε σειρά
    Ισχύς200 ίπποι στις 5.750 σ.α.λ
    Ροπή29,1 Kgm στις 2.000 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτωνΑυτόματο (Powershift) 6 σχέσεων
    Εκπομπές CO2159 (Powershift) γρ./χλμ
    Μήκος4,635 μέτρα
    Πλάτος1,825 μέτρα
    Ύψος1,484 μέτρα
    Μεταξόνιο2,776 μέτρα
    Βάρος1.570 κιλά
    Χώρος αποσκευών380 λίτρα

    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)

    Εντός πόλης9.5 λίτρα/100 χλμ.
    Εκτός πόλης5.4 λίτρα/100 χλμ.
    Μικτό6.8 λίτρα/100 χλμ.

    Επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές)

    Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα8.7″ (8″ χειροκίνητο)
    Τελική ταχύτητα225 χλμ/ώρα

    Τιμή

     26.070€ με απόσυρση

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    Σχόλια

    Σχόλια