Suzuki Celerio, το μεγάλο «μικρό»

    Η Suzuki, ειδικός στα μικρά αυτοκίνητα, παρουσιάζει ένα νέο τύπο αυτοκινήτου Κατηγορίας Α, ένα μοντέλο «Κατηγορίας Α+»,

    Δελτίο Τύπου

    Η Suzuki, ειδικός στα μικρά αυτοκίνητα, παρουσιάζει ένα νέο τύπο αυτοκινήτου Κατηγορίας Α, ένα μοντέλο «Κατηγορίας Α+», το οποίο με τα χαρακτηριστικά που διαθέτει, ξεπερνά τις προσδοκίες ακόμα και του πιο απαιτητικού αγοραστή της κατηγορίας.

    Το νέο μοντέλο διατηρεί τη χαρακτηριστική ευκολία οδήγησης ενός compact αυτοκινήτου, ενώ παράλληλα προσφέρει εσωτερικούς χώρους τέτοιους που ξεπερνάνε τα συμβατικά μέτρα της mini κατηγορίας, καθώς επίσης και κορυφαίο για την κατηγορία*1 χώρο αποσκευών 254 λίτρων*2. Παράλληλα, έχει ιδιαίτερα χαμηλές εκπομπές ρύπων CO2,  μικρή κατανάλωση καυσίμου, αλλά και κινητήρα που προσφέρει μια «ζωηρή» οδηγική εμπειρία. Όλα αυτά τα στοιχεία μαζί, σε ένα σύνολο με δυναμική σχεδίαση και μια νέα μοναδική γκάμα χρωμάτων.

    Βασικά χαρακτηριστικά

    1. Αμάξωμα υψηλών προδιαγραφών

    Παρόλο που το συμπαγές αμάξωμα επιτρέπει εύκολους ελιγμούς,  “μετρά” μόλις 3.600 χιλ και καταφέρνει να προσφέρει κορυφαίους για την κατηγορία*1 εσωτερικούς χώρους και μεγάλο χώρο αποσκευών 254 λίτρων*2.

    2. Από τις χαμηλότερες στην κατηγορία εκπομπές ρύπων CO2

    Εκτός από την υιοθέτηση ενός νέου συστήματος κίνησης και μετάδοσης, η Suzuki επιδίωξε και πέτυχε σημαντική μείωση στο βάρος και εξαιρετική αεροδυναμική απόδοση, προκειμένου να πετύχει μια από τις χαμηλότερες στην κατηγορία εκπομπές ρύπων CO2, στα 99 g/km, χωρίς μάλιστα να πραγματοποιεί συμβιβασμούς στην απόδοση του συνόλου.

    Σχεδιασμός

    • Ο σχεδιασμός του CELERIO ενσωματώνει τρεις έννοιες «κλειδιά»: Δυναμικό Αμάξωμα,  Ευρύχωρη Καμπίνα, Άριστη Ποιότητα.
    •  Χαρακτηριστικό εμπρός μέρος, χυτές γραμμές και αρμονικό σχεδιασμό, που συνδυάζουν το στιλ με την ευρυχωρία.
    •  Ένα απλό, αλλά φρέσκο σε σχεδίαση εσωτερικό, με κορυφαία ποιότητα και μοναδική αίσθηση ευρυχωρίας.

    1.   Εξωτερικός σχεδιασμός

    Ένα ιδιαίτερο εμπρός μέρος με μάσκα και φωτιστικά σώματα που προσδίδουν δυναμική εικόνα, και μια χαρακτηριστική πλευρική γραμμή που διατρέχει το αμάξωμα από εμπρός μέχρι πίσω, σηματοδοτώντας κορυφαία οπτική στιβαρότητα. Η συνολική σιλουέτα του αμαξώματος δείχνει ξεκάθαρα την εσωτερική ευρυχωρία, και την έμφαση στην αεροδυναμική, ακόμα και στην πιο μικρή λεπτομέρεια. Όλα αυτά τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά εξασφαλίζουν ένα ιδιαίτερα δυναμικό σύνολο.

    2.  Εσωτερικός σχεδιασμός

    Ακριβώς επειδή πρόκειται για ένα μικρό αυτοκίνητο, η Suzuki επέλεξε να δώσει έμφαση στην ποιότητα κατασκευής του εσωτερικού. Η ομάδα εξέλιξης του CELERIO είχε ως στόχο της να δημιουργήσει ένα απλό, σύγχρονο και εργονομικό εσωτερικό, επιτυγχάνοντας ένα συμμετρικό σχεδιασμό με αφετηρία την κεντρική κονσόλα. Χωρίς αμφιβολία μάλιστα, πέτυχαν να προσδώσουν ευρυχωρία που ξεπερνά το πραγματικό μέγεθος που οχήματος, με το να χρησιμοποιήσουν ευφυείς σχεδιαστικές πινελιές όπως για παράδειγμα το επίπεδο επάνω μέρος του πίνακα οργάνων.

    3.  Χρωματική παλέτα

    Το νέο Celerio διατίθεται σε 6 χρώματα αμαξώματος :

    Cerulean Blue Pearl Metallic

    Superior White

    Star Silver Metallic

    Mineral Grey Metallic

    Super Black Pearl

    Ablaze Red Perl

    Μοναδικό σύνολο που δίνει έμφαση στις επιθυμίες και τα θέλω, οδηγού και επιβατών

    • Ευρύχωροι και άνετοι εσωτερικοί χώροι
    • Κορυφαίος στην  κατηγορία*1 χώρος αποσκευών
    • Εύκολο στην οδήγηση με εξαιρετική ευκινησία

    1.  Πλούσιοι και άνετοι εσωτερικοί χώροι

    Η Suzuki παραδοσιακά στόχευε στον επιτυχημένο συμβιβασμό δύο φαινομενικά αντίθετων στοιχείων, της ευρυχωρία και ταυτόχρονα της διατήρησης συμπαγών διαστάσεων. Δικαιολογώντας απόλυτα το χαρακτηρισμό «ειδικός στα μικρά αυτοκίνητα», η Suzuki πέτυχε αυτό το στόχο κάνοντας στροφή στις βασικές αξίες και επανεξετάζοντας τη δομή του αμαξώματος του CELERIO. Σαν αποτέλεσμα, παρέδωσε ένα ευρύχωρο και άνετο εσωτερικό, μέσα σε ένα συμπαγές αμάξωμα, με συνολικό μήκος μόλις 3.600 mm και πλάτος 1.600 mm. Το ύψος των 1.540 mm και η ευθεία γραμμή της οροφής, παρέχουν ένα άνετο εσωτερικό,  δίνοντας στους επιβάτες την άνεση ενός μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Τα 2.425 mm του μεταξονίου, εξασφαλίζουν μια άκρως ικανοποιητική απόσταση 743 mm ανάμεσα στα εμπρός και πίσω καθίσματα, που χαρίζει στους επιβάτες πολύ άνετη παραμονή στην καμπίνα. Η βελτιστοποίηση της απόδοσης σε όλα τα βασικά στοιχεία του εσωτερικού και η χρήση άριστων υλικών ηχομόνωσης, επίσης έπαιξαν το ρόλο τους στην εξασφάλιση ενός ήσυχου και άνετου εσωτερικού.

    2.  Κορυφαίος στην κατηγορία*1 χώρος αποσκευών

    Η υιοθέτηση ενός ημιάκαμπτου άξονα με επίπεδα άκρα για την πίσω ανάρτηση, είχε ως αποτέλεσμα την ενίσχυση της ακαμψίας του πίσω μέρους αλλά και χαμηλότερο δάπεδο στο χώρο αποσκευών, εξασφαλίζοντας κορυφαίο για την κατηγορία χώρο αποσκευών, της τάξης των 254 λίτρων*2.

    Κύριο χαρακτηριστικό τού, η ευκολία φόρτωσης και εκφόρτωσης, που εξασφαλίζεται από το μεγάλο άνοιγμα, που έχει μέγιστο πλάτος 1.020 mm και μέγιστο μήκος 751 mm, ενώ το κατώτατο άνοιγμα του πορτ-μπαγκάζ κρατήθηκε χαμηλά στα 682 mm.

    2.  Εύκολο στην οδήγηση με εξαιρετική ευελιξία

    Επιπρόσθετα από τον εύκολο χειρισμό που παρέχει το συμπαγές αμάξωμα, το νέο CELERIO διαθέτει εξαιρετικά πρακτικό τοποθετημένο ψηλά λεβιέ αλλαγής ταχυτήτων, αλλά και θέση οδήγησης τέτοια ώστε να προσφέρει εξαιρετική περιμετρική ορατότητα κατά την οδήγηση. Παράλληλα, τα εργονομικά τοποθετημένα καθίσματα και τα μεγάλα ανοίγματα των θυρών, βοηθούν την είσοδο και έξοδο από το όχημα.

    Εξαιρετική απόδοση, που συνδυάζει ιδανικά τις χαμηλές εκπομπές CO2 με την οδηγική απόλαυση 

    • Ιδιαίτερα χαμηλό επίπεδο εκπομπών CO2.
    • Κινητήρας και μετάδοση που προσφέρουν συνδυαστικά οικονομία και δυναμική απόδοση.
    • Υψηλό επίπεδο ασφάλειας χάρη στο ειδικά εξελιγμένο αμάξωμα και τον πλούσιο εξοπλισμό ασφάλειας.

    1.  Από τις χαμηλότερες στην κατηγορία εκπομπές ρύπων CO2

    Ο ειδικά εξελιγμένος για το CELERIO κινητήρας υψηλής αποδοτικότητας, και η σημαντική μείωση του βάρους και της αεροδυναμικής αντίστασης, βασικά στοιχεία της εξέλιξης από την πρώτη στιγμή της δημιουργίας, είχαν ως αποτέλεσμα μία από τις κορυφαίες αποδόσεις στην κατηγορία στον τομέα των εκπομπών ρύπων, που είναι μόλις 99 g/km.

    2.  Κινητήρες

     Στην ελληνική αγορά το CELERIO, θα διατίθεται με τον γνωστό από το ALTO, αλλά αισθητά βελτιωμένο κινητήρα Κ10Β, κυρίως όσον αφορά στη μείωση του βάρους και των τριβών.

    Εκπομπές CO2  και κατανάλωση καυσίμου

    Τύπος κινητήραΜετάδοσηΕκπομπές CO2

    – συνδυασμένες (g/km)

    Κατανάλωση καυσίμου

    – μικτός κύκλος (lt/100km)

    K10B5MT994,3
    AGS*

    *Η τιμή για την έκδοση AGS δεν είναι προς το παρόν διαθέσιμη

    Βασικά χαρακτηριστικά

     K10B
    Κύλινδροι3
    Χωρητικότητα (cc)998
    Διάμετρος (mm)73
    Διαδρομή (mm)79,5
    Διάταξη εκκεντροφόρωνDOHC
    Μεταβλητός χρονισμός βαλβίδωνΧωρίς
    Βαλβίδες ανά κύλινδρο4
    Μετάδοση εκκεντροφόρωνΑλυσίδα
    Σχέση συμπίεσης11,0
    Μέγιστη ιπποδύναμη (ίπποι/rpm)68/6.000
    Μέγιστη ροπή (Nm/rpm)90/3.500

    3.  Μετάδοση

    Δύο νέοι τύποι μετάδοσης εξελίχθηκαν για το CELERIO.

    Νέο χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων

    Ένα νέο 5τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο εξελίχθηκε για το CELERIO με σκοπό να επιτευχθεί μείωση της κατανάλωσης και ομαλές αλλαγές ταχυτήτων. Για τη μέγιστη απόδοση, η απώλεια ροπής έχει μειωθεί κατά 40% μέσω της μείωσης του όγκου του λαδιού που απαιτείται και της χρήσης ρουλεμάν χαμηλής τριβής. Τα συγχρονιζέ υψηλής απόδοσης και η βελτιωμένη κλιμάκωση του κιβωτίου, εξασφαλίζουν πιο ακριβείς και ομαλές αλλαγές ταχυτήτων κατά την οδήγηση.

    Νέο σύστημα μετάδοσης “AutoGearShift

    Επιπλέον του χειροκίνητου 5τάχυτου κιβωτίου, η Suzuki προσφέρει το “Auto Gear Shift”, το καινούριο ημιαυτόματο σύστημα μετάδοσης, που χαρακτηρίζεται από το έξυπνο σύστημα ελέγχου αλλαγής ταχύτητας “Intelligent Shift Control Actuator” της Suzuki. Πρόκειται ουσιαστικά για έναν υδραυλικό μηχανισμό κίνησης, ο οποίος χειρίζεται αυτόματα τις αλλαγές ταχυτήτων και τον συμπλέκτη.

    Μετατρέποντας αυτό το μηχανισμό και το χειριστήριό του σε μία μονάδα και ενσωματώνοντάς τα επάνω στο κιβώτιο, βελτιώθηκε το σύστημα μετάδοσης επιτυγχάνοντας ταχύτερες αλλαγές ταχυτήτων.

    Την ίδια στιγμή που ο οδηγός απολαμβάνει μοναδική ευκολία στην οδήγηση χάρη στο αυτόματο σύστημα μετάδοσης, αυτό εξασφαλίζει οικονομία καυσίμου, αλλά και την δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών, καθώς το “Auto Gear Shift” δίνει αυτήν ακριβώς την δυνατότητα και την αίσθηση, αν το επιθυμεί ο οδηγός.

    • Αυτόματη λειτουργία “Drive”

    Η οδήγηση γίνεται ευκολότερη, χωρίς να υπάρχει η ανάγκη χρήσης του λεβιέ ταχυτήτων και του συμπλέκτη, ενώ η Suzuki έχει προσθέσει ένα ειδικό πρόγραμμα λειτουργίας που αποδίδει εξαιρετικά σε συνθήκες κυκλοφοριακής κίνησης, αλλά και παρκαρίσματος.

    • Χειροκίνητη λειτουργία

    Η χειροκίνητη λειτουργία ευνοεί την οδηγική απόλαυση, επιτρέποντας στον οδηγό να συμμετέχει ενεργά, επιλέγοντας τον επιθυμητό χρόνο αλλαγής των ταχυτήτων.

    Χαρακτηριστικά ασφάλειας 

    Υιοθετήθηκε το Total Effective Control Technology (TECT) της Suzuki. Χρησιμοποιήθηκε ατσάλι υψηλής ελατότητας, σε συνδυασμό με ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης που απορροφούν την ενέργεια κατά τη διάρκεια της πρόσκρουσης, δομή αμαξώματος τέτοια που εκτονώνει το φορτίο της σύγκρουσης και καμπίνα επιβατών από ατσάλι υψηλής αντοχής που προστατεύει τους επιβαίνοντες. Το αποτέλεσμα είναι χαμηλό συνολικό βάρος και εξαιρετική απόδοση στον τομέα απορρόφησης της σύγκρουσης.

    Περαιτέρω χαρακτηριστικά που εξασφαλίζουν υψηλό επίπεδο ασφάλειας:

    • 6 αερόσακοι για προστασία σε περίπτωση μετωπικής και πλευρικής πρόσκρουσης (στην αναβαθμισμένη έκδοση GLX)
    • ESP®*3 για ακόμα πιο σταθερή οδηγική συμπεριφορά
    • Hill-hold control, που δεν επιτρέπει στο αυτοκίνητο να κυλίσει προς τα πίσω κατά τη διάρκεια εκκίνησης σε ανηφόρα (στην ΑGS έκδοση)
    • Tyre Pressure Monitoring System (TPMS) που βοηθά τον χρήστη να ελέγχει διαρκώς τη σωστή πίεση των ελαστικών. 

    Βασικές διαστάσεις

    Μήκος3.600 mm
    Πλάτος1.600 mm
    Ύψος1.540 mm
    Μεταξόνιο2.425 mm
    Εμπρός μετατρόχιο1.420 mm
    Χώρος αποσκευών (VDA)254L*2

    Τα τεχνικά στοιχεία που περιλαμβάνονται ενδέχεται να μην είναι τα τελικά και μπορεί να αλλάξουν χωρίς πρότερη ειδοποίηση.

    *1 Βάσει εσωτερικής έρευνας της Suzuki τον Μάρτιο του 2014

    *2 Μετρήθηκαν χρησιμοποιώντας τη μέθοδο του German Association of the Automotive Industry (VDA).

    *3 Το ESP  είναι σήμα κατατεθέν της Daimler AG

    Σχόλια

    Σχόλια