WEC 6H Sao Paulo: Πρώτη νίκη για Porsche, Πρωταθλήτρια η Toyota

Η Porsche κατέκτησε την πρώτη της νίκη στο WEC σε έναν δραματικό αγώνα

Η Porsche κέρδισε τις 6H του Sao Paulo σε έναν δραματικό αγώνα ο οποίος τα είχε όλα. Η 919 Hybrid #14 των Neel Jani, Romain Dumas και Marc Lieb πήρε τη νίκη μπροστά από το #8 των πρωταθλητών Anthony Davidson και Sebastien Buemi που τερμάτισαν στη 2η θέση. Ο αγώνας τελείωσε πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας λόγω σφοδρού ατυχήματος του Mark Webber με την Ferrari #91, 26 λεπτά πριν το τέλος του αγώνα. Στην 3η θέση  τερμάτισε το #1 Audi R-18 e-tron Quattro των  Loic Duval, Lucas di Grassi και Tom Kristensen με τον Δανό να ολοκληρώνει την καριέρα του με ιδανικό τρόπο.

Στην 4η θέση τερμάτισε το #7 Toyota TS040 των Alex Wurz, Mike Conway και Stephane Sarrazin. Στην 5η θέση τερμάτισε το #2 Audi των  Andre Lotterer, Benoit Treluyer και Marcel Fassler.

Στην εκκίνηση τα δύο Porsche κρατήθηκαν μπροστά με το #1 Audi να περνά το #7 Toyota. Το #2 Audi ουσιαστικά δεν είχε δύναμη από τον κινητήρα, με αποτέλεσμα να πέσει στη τελευταία θέση. Για να φτιάξουν το πρόβλημα αναγκάστηκαν να κάνουν reboot το αυτοκίνητο. Στη συνέχεια του αγώνα το #20 Porsche άνοιξε την διαφορά με το #14 Porsche να έχει μια εκπληκτική μάχη με το Toyota #8. Στα pits μπήκαν μαζί χωρίς όμως να αλλάξουν θέσεις.

Λίγα λεπτά μετά την συμπλήρωση μίας ώρας ο Olivier Pla με το #26 Ligier της G-Drive έχασε τα φρένα στην πρώτη στροφή με αποτέλεσμα να διαλύσει το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου. Αυτό έφερε το καθεστώς κίτρινης σημαίας σε όλο το μήκος της πίστας με όλα τα αυτοκίνητα να επιβραδύνουν στα 60 χιλιόμετρα ανά ώρα. H Toyota δεν ήταν τόσο γρήγορη σε ρυθμό αγώνα όσο σε άλλους αγώνες με την μάχη για την νίκη να εξελίσσεται σε θρίλερ. Μάλιστα το #7 ήταν εκτός ρυθμού για το μεγαλύτερο διάστημα του αγώνα. Η Audi ήταν σε πολύ καλύτερη κατάσταση από τους υπόλοιπους αγώνες και ήταν σε θέση να διεκδικήσει βάθρο. Στο #2 που είχε πέσει αρκετά πίσω προσπάθησαν να κάνουν διπλά stint με τα ελαστικά για να κερδίσουν όσο περισσότερο χρόνο γινόταν.

Στα μέσα του αγώνα το #20 παρουσίασε προβλήματα με αποτέλεσμα να πέσει στην 6η θέση σε διάστημα μίας ώρας. Η μάχη για την νίκη θα κρινόταν ανάμεσα στο Toyota #8 και το Porsche #14. Στο τελευταίο pit η Porsche αποφάσισε να μην αλλάξει ελαστικά στο #14 με αποτέλεσμα να βγει 16 δευτερόλεπτα μπροστά από το #8 Toyota με 40 λεπτά να απομένουν. Ο Davidson που ήταν στο #8 μείωνε την διαφορά και την είχε φτάσει στα 10 δευτερόλεπτα. Όμως 26 λεπτά πριν το τέλος ο Mark Webber που ήταν στο #20 Porsche έχασε τον έλεγχο στην τελευταία στροφή και είχε σύγκρουση με τον τοίχο.

O Webber παρέσυρε μαζί του και την Ferrari #91 την οποία προσπαθούσε να ντουμπλάρει. Το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε αμέσως με την FIA να ενημερώνει στο ενδιάμεσο πως ο Webber έχει τις αισθήσεις του. Ο Αυστραλός μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο για περαιτέρω εξετάσεις. Ο αγώνας τελείωσε πίσω από το safetycar με το Porsche #14 να παίρνει την νίκη από το Toyota #8 και Audi #1. Η Porsche πανηγύρισε την πρώτη της νίκη και η Toyota κέρδισε το πρώτο πρωτάθλημα κατασκευαστών στον θεσμό.

Στην τελική βαθμολογία στην 1η θέση είναι οι Davidson-Buemi με 166,στη 2η θέση οι Lotterer-Fassler-Treluyer με 127 και στην 3η θέση οι Lieb-Jani-Dumas με 117.

Στους κατασκευαστές η Toyota τερμάτισε 1η με 289, 2η η Audi με 244 και 3η η Porsche με 193.

LMP2

Στην LMP2 το #47 KCMG Oreca-Nissan των  Alex Imperatori, Richard Bradley και Matt Howson πέτυχαν την δεύτερη συνεχόμενη νίκη  και τρίτη συνολικά για φέτος. Στην 2η θέση τερμάτισε το #27 της SMP με τους Sergey Zlobin, Nicolas Minassian, Maurizio Medianiνα τερματίζουν και ταυτόχρονα να δίνουν το πρωτάθλημα στην LMP2.

GTE-Pro

Στην GTE-Pro είχαμε για άλλη μια φορά εντυπωσιακό αγώνα. Η Aston Martin #97 των Darren Turner και Stefan Mucke πήρε την νίκη. Στην 2η θέση τερμάτισε η #92 Porsche 911 RSR των Patrick Pilet και Frederic Makowiecki. Στην 3η θέση τερμάτισε η Ferrari #71 των Davide Rigon και James Calado. Η Ferrari ταυτόχρονα πανηγύρισε και τον τίτλο στους κατασκευαστές στην Pro.

GTE-Am

Στην GTE-Am η Aston Martin έκανε ένα ακόμα 1-2. Στην 1η θέση βρέθηκε το #98 των Paul Dalla Lana, Pedro Lamy, Christoffer Nygaard μπροστά από το #95 των K.Poulsen, D.Hansson και N.Thiim.

Το πρωτάθλημα του 2014 έκλεισε με τον καλύτερο τρόπο σε έναν εκπληκτικό αγώνα. Το 2015 αναμένεται συναρπαστικό και με την προσθήκη της Nissan το θέαμα αναμένεται να είναι ακόμα μεγαλύτερο.

Αποτελέσματα

Βαθμολογία

Στάθης Κοκκορόγιαννης

Σχόλια

Σχόλια