Motornews Test: Kawasaki Ninja 300 ABS

    Είναι πράσινο, γρήγορο, όμορφο και ξέρει καράτε… τι είναι;

    Το πράσινο είναι το αγαπημένο μου χρώμα, το παραδέχομαι. Το θεωρώ εντυπωσιακό, ήρεμο, καθαρό και κρύβει μια δύναμη μέσα του η οποία πηγάζει από τη φύση… Δεν θα μπορούσα λοιπόν να μην ασχοληθώ ενδελεχώς με το νέο Kawasaki Ninja 300 ABS το οποίο είναι και πράσινο, είναι και ολόφρεσκο.

    Όνειρο ανηλίκων (και ενηλίκων)

    Ένα Kawasaki έχει πάντα σχεδιαστικό ενδιαφέρον πόσο μάλλον ένα μοντέλο που φέρει το λογότυπο Ninja πάνω του. Το μικρό 300άρι είναι σύγχρονο και όμορφο από όπου κι αν το κοιτάξεις και βγάζει μια αίσθηση μεγαλύτερης και ακριβότερης μοτοσικλέτας. Η επιθετική μάσκα, τα καλοσχεδιασμένα πλαϊνά φέρινγκ και η δυναμική ουρά δημιουργούν μια ολοκληρωμένη supersport μοτοσικλέτα που δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα τα μεγάλα 1000άρια. Πολύ όμορφη πινελιά είναι οι περίεργες μαύρες ζάντες 5 ακτινών. Η ποιότητα κατασκευής είναι σε καλό επίπεδο, δεν είναι όμως το δυνατό σημείο του Ninja, καθώς τόσο η συναρμολόγηση όσο και η ποιότητα της βαφής δεν κερδίζουν το… χρυσό.

    Το Ninja 300 μπορεί να είναι μια supersport μοτοσικλέτα, ωστόσο θα περάσει τον περισσότερο χρόνο της ζωής του στην πόλη. Η εργονομία λοιπόν είναι ένα σημαντικό θέμα που πρέπει να αξιολογηθεί. Το Kawasaki μπορεί να δείχνει μικρό, αλλά κάθε άλλο παρά μικρό είναι όταν ανεβαίνεις στη σέλα του. Αμέσως βρίσκεις τα χειριστήρια και η θέση οδήγησης προσφέρει άνεση χωρίς να βάζει τον αναβάτη σε θέση πολέμου. Χώρος υπάρχει άφθονος για να κινηθείς μπρος-πίσω, δεξιά-αριστερά, ενώ και τα πόδια ακουμπάνε πολύ εύκολα στην άσφαλτο. Τα όργανα είναι σύγχρονα και πλήρη με όλες τις απαραίτητες ενδείξεις, αν και λείπει ένας μετρητής κατανάλωσης. Εκεί που το Ninja χάνει πόντους είναι στη σκληρότητα της πίσω ανάρτησης η οποία θα ταλαιπωρήσει τα μαλακά μόρια του αναβάτη, ευτυχώς όμως όχι τόσο τη μέση του. Επίσης, οι καθρέπτες, ενώ κάνουν τη δουλειά τους άψογα, είναι σε τέτοιο σημείο τοποθετημένοι που συμπίπτουν με εκείνους των αυτοκινήτων, κάτι που κάνει το πέρασμα ανάμεσά τους δύσκολο.

    Πράσινο «διαβολάκι»

    Τα καλά έρχονται στο μηχανικό σύνολο με την Kawasaki να αποδεικνύει για μια ακόμα φορά ότι ξέρει να φτιάχνει εθιστικά μοτέρ. Το δικύλινδρο σε σειρά σύνολο των 296cc αποδίδει 39 ίππους στις 11.000 σ.α.λ. με τη ροπή να αγγίζει τα 2,8 χλγμ στις 10.000 σ.α.λ. Την τροφοδοσία έχει αναλάβει ηλεκτρονικός ψεκασμός, ενώ η μετάδοση γίνεται μέσω ενός 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου. Η ισχύς του κινητήρα είναι εξαιρετική και δεν θα απογοητεύσει κανέναν… όταν λέω κανέναν, κανέναν. Το ίδιο και ο ψεκασμός ο οποίος δουλεύει αψεγάδιαστα σε όλο το φάσμα των στροφών. Τί δύναμη όμως και τί ψεκασμός; Όλα τα λεφτά σε αυτό το Ninja είναι ο ήχος του κινητήρα…  Μόλις το στροφόμετρο ακουμπήσει τις 8.000 σ.α.λ. το δικύλινδρο σύνολο τρελαίνεται και μέχρι τις 12.000 σ.α.λ. ο ήχος είναι εθιστικός. Σε ωθεί να το πηγαίνεις συνέχεις με 5ψήφιους αριθμούς στο στροφόμετρο μόνο και μόνο για να ακούς αυτό τον ήχο. Παράλληλα με τον ήχο πάντως υπάρχει και ισχύς η οποία είναι ικανή να στείλει το ταχύμετρο πέρα από τα 160 Km/h, ενώ και οι επιταχύνσεις είναι πολύ καλές, γεμίζοντας πάντα το στροφόμετρο. Δεύτερο εντυπωσιακό στην περίπτωση του κινητήρα είναι η κατανάλωση η οποία κυμαίνεται σε πολύ καλό επίπεδο. Σε καθημερινή μετακίνηση χωρίς το γκάζι να είναι κολλημένο στο τέρμα το Ninja θα «κάψει» περίπου 4 λίτρα/100Km. Αν παρασυρθείς παρόλα αυτά και πας σε πενταψήφιους αριθμούς στο στροφόμετρο τότε το νούμερο ανεβαίνει στα 5 λίτρα/100Km, κάτι που είναι αποδεκτό για την απόλαυση που προσφέρει.

    Το Ninja 300 φτιάχτηκε μεν για την πόλη, αλλά έχει το μυαλό του και στη σπορ οδήγηση. Η Kawasaki λοιπόν προσπάθησε να βρει μια ισορροπία, επιλέγοντας να πάει προς την πιο σπορ πλευρά. Οι αναρτήσεις του 300, έχουν την περίεργη ρύθμιση το μπροστινό των 37mm να είναι πολύ μαλακό, ενώ το πίσω αμορτισέρ να είναι σχετικά σκληρό. Μπορεί ο συνδυασμός να μπερδεύει λίγο, ωστόσο με τη βοήθεια του σωληνωτού πλαισίου έρχεται τελικά μια ισορροπία με κλίση προς τη σπορ οδήγηση. Στις στροφές το Ninja είναι απολαυστικό με το πίσω μέρος να κερδίζει τη μάχη της πληροφόρησης και της αμεσότητας. Το εμπρός μέρος αντίθετα είναι πιο ασαφές στην καρδιά της στροφής προσφέροντας όμως καλή πρόσφυση ακόμα και σε χαμηλής πρόσφυσης δρόμο. Θα μπορούσε να πει κάποιος ότι το πίσω μέρος είναι «αντρικό», ενώ το εμπρός μέρος είναι «φιλικό». Μέσα στην πόλη συμβαίνει το αντίθετο φυσικά καθώς το μαλακότερο μπροστινό προσφέρει εξαιρετική ασφάλεια και πρόσφυση μένοντας ακλόνητο σε όλες τις περιπτώσεις – φρενάρισμα και στρίψιμο. Το πίσω από την άλλη που είναι πιο σκληρό, δημιουργεί πιο απότομες αντιδράσεις προσφέροντας όμως τόνους πληροφόρησης. Το πλαίσιο κρατάει την ισορροπία και στις δύο περιπτώσεις περιορίζοντας το κάθε χαρακτηριστικό στην κάθε περίπτωση. Τα φρένα είναι πολύ καλά, τόσο σε αίσθηση όσο και σε δύναμη, ενώ η προσθήκη του ABS είναι ένα μπόνους ευχάριστο. Σε αρκετές περιπτώσεις επενέβη ιδιαίτερα στον πίσω τροχό, αλλά ποτέ δεν ενόχλησε με την παρουσία του.

    Αξίζει όπως και να το δεις

    Η Kawasaki αναβάθμισε και παρουσίασε ένα πολύ δυναμικό Ninja στα 300cc. Τα δυνατά του σημεία είναι ο εθιστικός κινητήρας, ο οποίος μαζί με την πανέμορφη σχεδίαση και την σπορ οδική συμπεριφορά δημιουργούν μια γλυκιά προσδοκία για την απόκτησή του. Η τιμή του σύμμαχος σε όλα αυτά καθώς το μικρό Ninja με το ABS κοστίζει 5.890€ και πιστέψτε με αξίζει κάθε ευρώ!

    Τεχνικά χαρακτηριστικά

    Τύπος κινητήρα Υγρόψυκτος, τετράχρονος, δικύλινδρος σε σειρά
    Κυβισμός 296 cm3
    Διάμετρος Χ διαδρομή 62.0 x 49.0 mm
    Σχέση συμπίεσης 10.6:1
    Σύστημα βαλβίδων/εισαγωγής DOHC, 8 valves
    Σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου Fuel injection ø32 mm x 2 (Keihin), με δύο βαλβίδες ροής
    Ανάφλεξη Ψηφιακή
    Εκκίνηση Μίζα
    Λίπανση Εξαναγκασμένη λίπανση, υγρό κάρτερ
    Τύπος πλαισίου Σιδερένιο, σωληνωτό σε διάταξη διαμαντιού
    Rake/Trail 27° / 93 mm
    Διαδρομή, εμπρός 120 mm
    Διαδρομή, πίσω 132 mm
    Ελαστικά, εμπρός 110/70-17 M/C 54S
    Ελαστικά, πίσω 140/70-17 M/C 66S
    Γωνία στροφής, αριστερά/δεξιά 35° / 35°
    Μέγιστη ιπποδύναμη 29.0 kW {39 PS} / 11,000 rpm
    Μέγιστη ροπή 27.0 N.m {2.8 kgf.m} / 10,000 rpm
    Μετάδοση 6 ταχύτητες με επιστροφή
    Τελική μετάδοση Αλυσίδα
    Συμπλέκτης Υγρός, πολύδισκος, χειροκίνητος
    Φρένα, εμπρός Μονό δισκόφρενο τύπου ‘μαργαρίτα’ 290mm. Διπίστονη δαγκάνα.
    Φρένα, πίσω Μονό δισκόφρενο τύπου ‘μαργαρίτα’ 220mm. Διπίστονη δαγκάνα.
    Ανάρτηση, εμπρός 37 mm τηλεσκοπικό πιρούνι
    Ανάρτηση, πίσω Τύπου Uni-Trak με μοχλικό και δοχείο αερίου
    Μεταξόνιο 1,405 mm
    Απόσταση από το έδαφος 140 mm
    Ύψος σέλας 785 mm
    Ρεζερβουάρ 17 λίτρα
    Βάρος (πλήρης) 172 kg / 174 kg
    Τιμή 5.890€ (με ABS)

     

     

    Γιάννης Πετρόχειλος (@petrocheilos)

    Σχόλια

    Σχόλια