Live Test: Chevrolet Spark 1.0

    Επιστροφή στα αγαπημένα «παιδιά της πόλης» με το αστέρι της γκάμας της Chevrolet

    Το Chevrolet Spark 1.0 είναι το νέο απόκτημα του Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου

    Καλό μήνα σε όλους! Το σ/κ ήταν γεμάτο διαδρομές για το μικρό Spark και μας δόθηκε η ευκαιρία να εξερευνήσουμε όλα εκείνα τα στοιχεία που συνήθως ψάχνει κανείς σε πιο “οδηγικά εστιασμένα” αυτοκίνητα. Και ξέρετε κάτι; Το μικρό ανταποκρίθηκε θαυμάσια! Ακόμα και σε στριφτερή διαδρομή, εκεί που πραγματικά το μοτέρ μας “την έσπασε” που ήταν “λιγότερο” απ’ όσο θέλαμε, αρχίσαμε να ανακαλύπτουμε την επικοινωνία με τους κατευθυντήριους τροχούς- που όσο περνούν οι μέρες μας φαίνεται όλο και καλύτερη. Βλέπετε στην αρχή, το τιμόνι δε σου “γεμίζει το μάτι” ως αίσθηση. Εκτιμάς την ευκολία του για την αστική μετακίνηση αλλά χρειάζεται όπως φαίνεται το χρόνο του για να αρχίσει να γίνεται “ομιλητικό”, ή τουλάχιστον, να αρχίσουμε εμείς να καταλαβαίνουμε τη διάλεκτό του. Σε τέτοιους είδους διαδρομές λοιπόν, όπου ξεχνιέσαι και πιέζεις, αποκαλύπτεται και η ηλικία του μικρού κινητήρα. Η αύξηση της κατανάλωσης είναι γεωμετρική. Όσο κρατάς τις αλλαγές μέχρι τις 2.000 σ.α.λ. (κλείνοντας τα αυτιά στους βιαστικούς που ακολουθούν) μέσα στην πόλη, όλα εξελίσσονται ομαλά σε επίπεδο απαίτησης καυσίμου και δε σου λείπουν στοιχεία όπως είναι το start/stop- η απουσία του οποίου δείχνει και την ηλικία του χιλιάρη. Στον αντίποδα βέβαια, έχεις τα 119 γρ./χλμ του εκπεμπόμενου CO2 που σου επιτρέπει να κινείσαι σε καθημερινή βάση στο κέντρο, οπότε και αντισταθμίζεται το θέμα της ηλικίας.

    Spark10 9

    Παρασκευή 28 Νοεμβρίου

    Spark10 7

    Ευκαιρία για μίνι πρωινή εξόρμηση μέχρι τα Δερβενοχώρια, με αφορμή μια φωτογράφηση. Κάθε μέρα που περνάει, το μικρό Spark δείχνει φύλλα ποιότητας που καιρό έχουμε να δούμε σε μικρό αυτοκίνητο. Πραγματικά, το πόσο πολύ αδικήθηκε από τις εξελίξεις σε Ευρωπαϊκό επίπεδο αυτό το μικρό αυτοκίνητο που έχει όλα όσα χρειάζεται για να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο, δεν μπορούν να περιγραφούν μέσα σε λίγες γραμμές. Είναι όμως σταθερά το θέμα της συζήτησης με τους συνεπιβάτες, αφού το Spark μας κερδίζει με την απλότητα του χαρακτήρα του (αφορμή για αυτό δίνει το αισθητικά ξεπερασμένο αλλά απόλυτα λειτουργικό και «εύκολο» ηχοσύστημα) αλλά και την καλή του κατασκευή. Σε κάθε (είδους) δρόμο που βρισκόμαστε μαζί του, το πλαίσιο δείχνει σταθερά ικανότερο από το μοτέρ. Αυτό βέβαια δεν είναι και ιδιαίτερα δύσκολο να συμβεί, μια και το πλαίσιο του Spark είναι ικανό για πολύ μεγαλύτερη απόδοση ισχύος από τους 68 ίππους που έχουμε στη διάθεσή μας.

    Spark10 8

    Πέμπτη 27 Νοεμβρίου 

    Spark10 5

    Συνεχίζεται η καλοκαιρία (κακοκαιρία είναι για άλλους, εμείς λατρεύουμε χειμώνα) και τι καλύτερο από μια βόλτα στο βουνό. Η Ιπποκράτειος πολιτεία, με τις τιμημένες στροφές της διαδρομής της από τη Βαρυμπόμπη, για άλλη μια φορά μας υποδέχεται με λίγη κίνηση- καθημερινή γαρ- και απαράμιλλη ηρεμία για να αδειάσεις το μυαλό σου από κακές σκέψεις. Η παρέα ήταν καλή, ομοίως και η μουσική, οπότε τι άλλο έμενε; Λίγα άλογα περισσότερα για το Spark, που είναι καλά φτιαγμένο και διαρκώς κάνει το χιλιάρι μοτέρ να φαίνεται λίγο. Παρά ταύτα, επειδή πρωτίστως είναι θέμα διάθεσης, περάσαμε αρκετά καλά και άνετα θα μπορούσαμε να το κάνουμε καθημερινά. Άλλωστε η χαμηλή κατανάλωση μας συνοδεύει και στο βουνό και κρατάει μακριά για την ώρα, την ανάγκη ανεφοδιασμού.

    Spark10 6

    Τετάρτη 26 Νοεμβρίου 

    Spark10 3

    Μουντός ο καιρός σήμερα, από πολύ νωρίς το πρωί. Οι διαδρομές στο κέντρο επιβεβλημένες (ξεκλέψαμε ωστόσο και ένα δεκάλεπτο για χάζι από το Λυκαβηττό) και ευκαιρία για ενδοσκόπηση στις παρατεταμένες ακινησίες των αλλεπάλληλων φαναριών. Βλέπετε, όταν ο καιρός χαλάει, τα δίκυκλα στο δρόμο μειώνονται σημαντικά και ο κυκλοφοριακός φόρτος γίνεται έως και ασήκωτος… Ας είναι όμως. Το Spark έχει δυνατό σύστημα θέρμανσης, που «πιάνει» θερμοκρασία αρκετά γρήγορα και έτσι η παραμονή στην καμπίνα γίνεται άμεσα πιο ευχάριστη. Έρχεται και ο ποιοτικός ήχος από τα ηχεία, που για το μέγεθος του αυτοκινήτου αποδίδουν καλά, και μας κρατάει συντροφιά. Ένα άλλο στοιχείο που παρατηρήσαμε, είναι το ότι η ποιότητα συναρμολόγησης είναι σημαντικά καλύτερη από όσο περιμέναμε. Για τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει το μικρό Chevrolet –που και αρκετά είναι για test car και προφανώς δύσκολα…- η «συμπεριφορά» των πλαστικών της καμπίνας είναι κοσμιοτάτη. Δεν παρατηρείται ούτε ένας τριγμός στην καμπίνα και αυτό σίγουρα μετράει στα υπέρ του Spark.

    Spark10 4

    Τρίτη 25 Νοεμβρίου

    IMG_0307

    Η παραλαβή του Chevrolet Spark με τον κινητήρα του 1.0 λίτρου, ήρθε και έκατσε πάνω στην καλύτερη στιγμή, αφού υπάρχει στο πρόγραμμα μια σειρά από χρονοβόρες κινήσεις που πρέπει να γίνουν και οι οποίες περιλαμβάνουν επισκέψεις σε δημόσιες υπηρεσίες σε διάφορους δήμους και απαιτούν ταχύτητα στις αστικές μετακινήσεις και ευκολία στο παρκάρισμα. Το μικρό Chevrolet είναι «μανούλα» σε αυτά, προσφέροντας παράλληλα και τη δυνατότητα άνετης μεταφοράς άλλων τριών επιβατών. Η «ημίψηλη» σχεδίαση εξυπηρετεί τη φιλοξενία ενηλίκων με ύψος άνω του 1,80 μ. στο πίσω κάθισμα. Η πρώτη αίσθηση είναι θετική- και πως θα μπορούσε αλλιώς, αφού συνοδεύεται με πολύ καλές αναμνήσεις από τις πρώτες ημέρες του μοντέλου στην ελληνική αγορά, στην οποία είχε μπει πολύ δυναμικά το 2010.

    IMG_0308

    Σχόλια

    Σχόλια