Motornews Test: SYM Citycom S 300i CBS

    Πόση διαφορά μπορεί να κάνει ένα S στον τίτλο του μοντέλου; Μεγάλη!

    Όταν οι μηχανικοί της SYM κάθισαν στο στρογγυλό τραπέζι για brainstorming για το τι να κάνουν με την ανανέωση του Citycom σίγουρα τα βρήκαν σκούρα. Ένα εξαιρετικό scooter άραγε πως μπορείς να το φρεσκάρεις; Η κατεύθυνση που αποφάσισαν να ακολουθήσουν ήταν στον κινητήρα και την ισχύ του… «να κάνουμε πολύ δυνατό τον κινητήρα ώστε να δημιουργήσουμε ένα γρήγορο Citycom», φαντάζομαι ότι ακούστηκε στην αίθουσα και με ενθουσιασμό άρχισε το χειροκρότημα. Το τελικό αποτέλεσμα; Εκπληκτικό!

    Αναβάθμιση εξωτερικά και εσωτερικά

    Μπορεί η δουλειά της SYM να επικεντρώθηκε στον κινητήρα και την προσαρμογή του στο Citycom, ωστόσο σχεδιαστικά και εργονομικά έπρεπε να γίνουν κάποιες έστω μικρές αλλαγές προκειμένου να συμβαδίζουν με τη νέα έκδοση του μοντέλου. Εξωτερικά λοιπόν το νέο Citycom άλλαξε μόνο στις λεπτομέρειες με πρώτη και καλύτερη το πίσω φωτιστικό σώμα που διαθέτει διαφανές κρύσταλλο σε σκούρο φόντο. Το μάτι πέφτει άμεσα και στη νέα σέλα η οποία έχει αντιολισθητικό υλικό, ενώ καινούριοι είναι οι καθρέπτες και τα όργανα. Συνολικά, οι αλλαγές δεν είναι τρομερές, ωστόσο είναι αρκετές να φρεσκάρουν την εικόνα του «γρήγορου» Citycom.

    Στην εργονομία, το ταϊβανέζικο scooter τα πηγαίνει πολύ καλά καθώς φέρνει το σώμα του αναβάτη κοντά στο τιμόνι προσφέροντας καλό έλεγχο. Η νέα σέλα είναι σαφώς πιο άνετη και ξεκούραστη, ενώ και τα πόδια έχουν χώρο να κινηθούν με ευκολία. Highlight είναι η επένδυση μοκέτας στο χώρο αποσκευών κάτω από τη σέλα. Η μεγάλη ζελατίνα μπροστά προσφέρει προστασία, ωστόσο σε ταχύτητες πάνω από 100Km/h ο θόρυβος που προκαλούν οι στροβιλισμοί είναι υψηλός, ενώ μέτριας ευκολίας είναι και η επιβίβαση/αποβίβαση από το scooter.

    Δύναμηηηηη

    Όλη την τέχνη της η SYM στην περίπτωση του Citycom S 300 την έβαλε στον κινητήρα. Ο υδρόψυκτος, μονοκύλινδρος F4 κινητήρας των 278cc στην περίπτωση του S αποδίδει 28,5 ίππους, ένα νούμερο εντυπωσιακό στα λόγια και στην πράξη. Η πραγματική του απόδοση στο δρόμο είναι πιο εντυπωσιακή από ότι φαντάζεται κάποιος ιδιαίτερα στο πρώτο άνοιγμα του γκαζιού. Ξαφνικά νιώθεις ένα έντονο σπρώξιμο εμπρός και βλέπεις το ταχύμετρο να εκτοξεύεται σε χρόνο ρεκόρ στα 80 Km/h. Λίγο ακόμα και το ταχύμετρο πάει άμεσα στα 120 km/h και το πάρτι δεν σταματάει μέχρι να τερματίσει το ταχύμετρο των 160 Km/h. Φοβερή απόδοση και μάλιστα με απίστευτη ποιότητα. Ο ψεκασμός και η μετάδοση προσφέρουν ποιότητα και ασφάλεια καθώς δίνουν την απαραίτητη προοδευτικότητα στην επιτάχυνση χωρίς κανένα κόμπιασμα στο άνοιγμα-κλείσιμο του γκαζιού. Μπορεί οι 28,5 ίπποι που φτάνουν στον πίσω τροχό να είναι πολλοί, ωστόσο η διαχείριση τους γίνεται με ευκολία και ασφάλεια χωρίς να τρομάζει ακόμα και ο άπειρος αναβάτης. Από εκεί φαίνεται η καλή δουλειά της SYM περισσότερο από ότι το απόλυτο νούμερο των ίππων. Στην κατανάλωση τα νούμερα δεν είναι αποθαρρυντικά καθώς και εκεί η SYM είχε τις λύσεις προκειμένου να διατηρήσει νούμερα της τάξης των 4 λίτρων/100Km. Μάλιστα με σχετική προσοχή το νούμερο μπορεί να περιοριστεί στα 3,7 λίτρα/100Km, αλλά με αυτό το γκάζι σίγουρα θα ξεφύγετε.

    Ολοκληρωμένο πακέτο

    Η δουλειά των μηχανικών δεν σταμάτησε όμως στην τοποθέτηση απλά ενός πιο ισχυρού κινητήρα στο Citycom. Η SYM πρόσεξε και τους υπόλοιπους τομείς της ενεργητικής ασφάλειας προκειμένου το πακέτο να είναι ολοκληρωμένο. Οι αναρτήσεις δέχτηκαν μικρές αναβαθμίσεις προκειμένου να ανταπεξέλθουν στην επιπλέον ισχύ. Η ενοχλητική «πλεύση» στις υψηλές ταχύτητες έχει εξαφανιστεί χάρη στη νέα γεωμετρία του πλαισίου, αλλά και την πιο ποιοτική λειτουργία των αναρτήσεων. Η άνεση δεν έχει θυσιαστεί ούτε για λίγο, κάτι που προκαλεί μια ευχάριστη έκπληξη καθώς κάποιος μπορεί να περίμενε πως η πιο σπορ προσέγγιση στο Citycom θα δημιουργούσε ένα πιο «σκληρό» συνολικά scooter. Κάθε άλλο, το S έχει διατηρήσει την άνεσή του προσφέροντας παράλληλα συνολικά καλύτερη οδική συμπεριφορά. Στις στροφές είναι σταθερό και δεν έχει πρόβλημα να πλαγιάσει μέχρι να ξύσει το κεντρικό του σταντ στην άσφαλτο, η πληροφόρηση είναι ικανοποιητική, ακόμα και στο όριο, ενώ στην ευθεία η σταθερότητα είναι σε πολύ καλό επίπεδο.

    Τα φρένα διαθέτουν το σύστημα CBS, συνδυασμένης πέδησης, το οποίο ενεργοποιεί και τους δύο δίσκους (ένας εμπρός, ένας πίσω) με το πάτημα της μίας μανέτας. Το σύστημα λειτουργεί καλά και το σύνολο των φρένων είναι δυνατό και αξιόπιστο, παρέχοντας παράλληλα και καλή αίσθηση στα χέρια του αναβάτη.

    Γενικά, από ότι καταλάβατε δεν υπάρχουν πολλά αρνητικά να πούμε για αυτό το scooter και αυτή είναι η αλήθεια. Όσο και να έψαξα, από όποια πλευρά κι αν το είδα, το Citycom S 300 είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα scooter που έχουμε οδηγήσει. Γρήγορο, ποιοτικό, ασφαλές, άνετο, εργονομικό, εύκολο… τα έχει όλα και συμφέρει καθώς η τιμή του είναι 3.895€. Αυτό το «S» τελικά κάνει τη διαφορά!

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κινητήρας: Υδρόψυκτος, τετράχρονος, μονοκύλινδρος

    Κυβισμός: 278 κ.εκ.

    Ισχύς: 28.5 ίπποι στις 7.750 σ.α.λ.

    Ροπή: 27,32 Nm στις 6.500 σ.α.λ.

    Ψεκασμός: EFI

    Πλαίσιο: Ατσάλινο σωληνωτό

    Μετάδοση: CVT, αυτόματο

    Ανάρτηση εμπρός: Συμβατικό πιρούνι

    Ανάρτηση πίσω: Δύο μονά αμορτισέρ

    Φρένα Εμπρός: Μονός δίσκος 260mm

    Φρένα πίσω: Μονός δίσκος 260mm με CBS

    Βάρος: 180 κιλά

    Ρεζερβουάρ: 10 λίτρα

    Τιμή: 3.895€

    Γιάννης Πετρόχειλος (@petrocheilos)

    Σχόλια

    Σχόλια