GP Abu Dhabi: Ο Hamilton ξανά στην κορυφή του κόσμου

    Ο Βρετανός πήρε τη νίκη και κατέκτησε το 2ο πρωτάθλημα της καριέρας του, Massa-Bottas στο 2-3, Rosberg 14ος

    Ο Lewis Hamilton νίκησε στο Grand Prix του Abu Dhabi και κατέκτησε με τον καλύτερο τρόπο το δεύτερο πρωτάθλημα της καριέρας του. Ο Βρετανός πανηγύρισε κάνοντας ντονατ και σηκώνοντας την σημαία της Μ. Βρετανίας στον γύρο του θριάμβου. Πίσω από τον νέο πρωταθλητή της F1 βρέθηκαν οι δύο Williams των Felipe Massa και Valtteri Bottas στο 2-3 αντίστοιχα. Με αυτό το αποτέλεσμα η Williams ολοκλήρωσε μια εξαιρετική χρονιά. Ο Nico Rosberg τελικά δεν τα κατάφερε καθώς προδόθηκε από την αξιοπιστία της Mercedes.

    Ο τελευταίος αγώνας της χρονιάς ξεκίνησε με τον ήλιο να βρίσκεται χαμηλά στην ατμόσφαιρα και να προσφέρει πολύ όμορφες εικόνες. Λίγο πριν την εκκίνηση η θερμοκρασία στην ατμόσφαιρα ήταν στους 26 βαθμούς και στην επιφάνεια της ασφάλτου στους 33.

    Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Hamilton έκανε τρομερή εκκίνηση κι έστριψε με χαρακτηριστική άνεση πρώτος. Πίσω από τον 2ο Rosberg ο Bottas δεν έκανε καλή εκκίνηση κι έπεσε 8ος. Κακή εκκίνηση έκανε κι ο Magnussen ο οποίος τραυμάτισε την ανάρτηση της McLaren του μετά από επαφή μέσα στην κίνηση. Οι δύο RBR έφυγαν από το pitlane καθώς χρειάστηκε να αλλάξουν ρύγχος και εμπρός πτέρυγα μετά τον χθεσινό αποκλεισμό.

    Η πρώτη 10άδα μετά τον 5ο γύρο ήταν: Hamilton, Rosberg, Massa, Button, Raikkonen, Alonso, Kvyat, Bottas, Hulkenberg και Perez. Οι δύο RBR είχαν ανέβει στην 17η (Ricciardo) και 18η (Vettel) θέση.

    Ο πρώτος που μπήκε για αλλαγή ελαστικών ήταν ο Alonso, στον 6ο γύρο και έβαλε την μαλακή γόμα. O Ισπανός έδωσε το σύνθημα και πίσω του ακολούθησαν οι Button, Raikkonen και Kvyat βάζοντας κι αυτοί την μαλακή γόμα.

    Στο τέλος του 10ου γύρου ήρθε η σειρά του Hamilton για μαλακή γόμα. Το pitstop του Βρετανού ήταν καθαρό και χωρίς προβλήματα. Έναν γύρο μετά μπήκε κι ο Rosberg βάζοντας επίσης την μαλακή γόμα της Pirelli.

    Στον 13ο γύρο ο Massa από την πρώτη θέση μπήκε στα pit και παρέδωσε τα ηνία στον Hamilton. Λίγους γύρους αργότερα είδαμε και την πρώτη εγκατάλειψη. Ο Kvyat αποχαιρέτησε τον αγώνα νωρίς με μηχανικό πρόβλημα.

    Παράλληλα η μάχη στην κορυφή ήταν σκληρή με τους Hamilton-Rosberg να ανταλλάσουν ταχύτερα περάσματα. Ο Βρετανός όμως διατηρούσε μια διαφορά 2 δευτερολέπτων.

    Στον 20ο γύρο ο ήλιος είχε δύσει και οι προβολείς είχαν αναλάβει να φωτίζουν το Yas Marina Circuit. Μέχρι εκείνη τη στιγμή μόνο οι δύο RBR κι ο Magnussen χρωστούσαν pitstop. Η 10άδα ήταν: Hamilton, Rosberg, Massa, Ricciardo, Bottas, Magnussen, Vettel, Button, Alonso και Raikkonen.

    Δύο γύρους αργότερα οι Vettel και Magnussen μπήκαν για αλλαγή. Ο Γερμανός έβαλε την μαλακή γόμα κι ο Δανός την πολύ μαλακή. Το pitstop του Vettel ήταν κάπως αργό, χωρίς να υπάρχει κάποιο πρόβλημα.

    Στην κορυφή ο Hamilton είχε εξαιρετικό ρυθμό αγχώνοντας τον Rosberg ο οποίος έβλεπε ότι δεν μπορούσε να τον πιέσει. Ο Γερμανός μάλιστα έκανε στο τελευταίο κομμάτι της πίστας και η διαφορά άνοιξε στα 4 δευτερόλεπτα.

    Στον 25ο γύρο το δράμα του Rosberg έγινε μεγαλύτερο καθώς το ERS του έπαψε να λειτουργεί. Χωρίς το ERS ο Γερμανός έχανε 3-4 δευτερόλεπτα ανά γύρo κι αυτό έφερε τον Massa στον διαχύτη της Mercedes. Ο Βραζιλιάνος στον 27ο γύρο πέρασε τον Γερμανό και ανέβηκε 2ος.

    Σε συνομιλία μεταξύ των Rosberg-Mercedes ο Γερμανός είπε στην ομάδα ότι το πρόβλημα δεν ήταν μόνο το ERS αλλά και κάτι άλλο καθώς ένοιωθε σαν κάτι να κρατούσε το μονοθέσιό του.

    Στον 28ο γύρο ο Ricciardo μπήκε για το πρώτο του pitstop βάζοντας την μαλακή γόμα κι ο Alonso για το δεύτερο βάζοντας την μαλακή. Παράλληλα ο Maldonado εγκατέλειψε με φωτιές να ξεπηδούν από το πίσω μέρος της Lotus. Στον 30ο γύρο ήταν σειρά του Button για αλλαγή ελαστικών. Ο Βρετανός έβαλε ξανά την μαλακή γόμα. Όταν βγήκε από τα pit έδωσε μια πολύ όμορφη μάχη με τον Alonso και τελικά πέρασε μπροστά για την 9η θέση.

    Στον 30ο γύρο η 10άδα ήταν: Hamilton, Massa, Rosberg, Bottas, Ricciardo, Perez, Hulkenberg, Vettel, Button και Alonso.

    Στον 32ο γύρο ο Hamilton μπήκε για την δεύτερη αλλαγή ελαστικών βάζοντας την μαλακή γόμα. Έναν γύρο μετά ο Rosberg έχασε άλλη μια θέση, αυτή τη φορά από τον Bottas. Ο Γερμανός στον 35ο γύρο μπήκε για αλλαγή ελαστικών βάζοντας την μαλακή γόμα και βγήκε στην 7η θέση. Τα προβλήματα παρέμεναν στην W05 του Rosberg. Στους επόμενους γύρους έχασε κι άλλη θέση, από τον Vettel αυτή τη φορά.

    Στην κορυφή ο Massa κρατούσε τα ηνία αλλά χρωστούσε pitstop. Η διαφορά του από τον Hamilton ήταν στα 15 δευτερόλεπτα. Ο Βραζιλιάνος είχε διαφορετική στρατηγική καθώς στο τελευταίο stint έβαλε την πολύ μαλακή γόμα.

    Λίγο πιο πίσω οι Ricciardo και Bottas είχαν την δική τους μάχη για το χαμηλότερο σκαλί του βάθρου. Ο Αυστραλός χρωστούσε pitstop ενώ ο Φινλανδός όχι. Η στρατηγική του Ricciardo ήταν να βάλει την πολύ μαλακή γόμα στους τελευταίους γύρους.

    Στον 41ο γύρο ο Rosberg αντιμετώπισε περισσότερα προβλήματα. Αυτή τη φορά με τα φρένα του, τα οποία δεν λειτουργούσαν σωστά. Ο Massa τελικά μπήκε στον 44ο γύρο για το τελευταίο του pitstop βάζοντας την πολύ μαλακή γόμα. Ο Βραζιλιάνος βγήκε 2ος 11 δευτερόλεπτα πίσω από τον Hamilton. Πίσω τους την 10άδα συμπλήρωναν οι Ricciardo, Bottas, Vettel, Button, Rosberg, Hulkenberg, Alonso και Vergne. Ο Massa αμέσως ξεκίνησε την επίθεσή του γράφοντας ταχύτερα περάσματα.

    Στον 48ο γύρο ήταν σειρά του Ricciardo για την πολύ μαλακή γόμα. Ο Αυστραλός βγήκε 4ος 17 δευτερόλεπτα πίσω από τον Bottas. Κι ενώ η μάχη για το χαμηλότερο σκαλί του βάθρου είχε ξεκαθαρίσει η μάχη για τη νίκη ήταν ακόμα ανοιχτή. Ο Massa πίεζε σαν τρελός και 5 γύρους πριν την καρό σημαία είχε 6 δευτερόλεπτα διαφορά από τον Hamilton.

    Τελικά ο Hamilton άντεξε και πήρε την 11η νίκη της χρονιάς. Ο Βρετανός είναι ο νέος πρωταθλητής της Formula 1 για το 2014. Ξανά στην κορυφή του κόσμου για 2η φορά στην καριέρα του. Πίσω του οι δύο Williams έκαναν το 2-3 με τους Massa-Bottas ολοκληρώνοντας με τον καλύτερο τρόπο την εξαιρετική χρονιά. Την δεκάδα συμπλήρωσαν οι Ricciardo, Button, Hulkenberg, Perez, Vettel, Alonso και Raikkonen. Τελικά τα προβλήματα του Rosberg στα τελευταία στάδια του αγώνα έγιναν περισσότερα κι ο Γερμανός τερμάτισε στην 14η θέση.

    Αποτελέσματα

     

    Θέση#ΌνομαΟμάδαLast LapInt
    144   L. HAMILTON   Mercedes1:47.47355 LAPS
    219   F. MASSA   Williams Mercedes1:46.837+2.5
    377   V. BOTTAS   Williams Mercedes1:47.530+28.8
    43   D. RICCIARDO   Red Bull Renault1:45.846+37.1
    522   J. BUTTON   McLaren Mercedes1:47.376+60.1
    627   N. HULKENBERG   Force India Mercedes1:46.468+61.9
    711   S. PEREZ   Force India Mercedes1:46.820+70.8
    81   S. VETTEL   Red Bull Renault1:46.881+71.7
    914   F. ALONSO   Ferrari1:48.351+85.4
    107   K. RAIKKONEN   Ferrari1:48.117+87.4
    1120   K. MAGNUSSEN   McLaren Mercedes1:47.632+89.9
    1225   J. VERGNE   Toro Rosso Renault1:47.546+91.4
    138   R. GROSJEAN   Lotus Renault1:49.121+1L
    146   N. ROSBERG   Mercedes1:53.252+93.3
    1521   E. GUTIERREZ   Sauber Ferrari1:48.255+94.9
    1699   A. SUTIL   Sauber Ferrari1:50.874+111.6
    1746   W. STEVENS   Caterham Renault1:49.240+188.5
    1810   K. KOBAYASHI   Caterham RenaultRETIRED+12L
    1913   P. MALDONADO   Lotus Renault+16L
    2026   D. KVYAT   Toro Rosso Renault+12L

    Σχόλια

    Σχόλια