BMW X1 sDrive 20d

    Η BMW X1 αποτελεί την επιτομή του όρου crossover, ειδικότερα στη δυνατή, δίλιτρη, diesel εκδοχή της.

    Μετά από σχεδόν 5 χρόνια στην παραγωγή και ένα facelift στις αρχές του 2014, η BMW X1 συνεχίζει να συγκινεί. Με περισσότερες από 500.000 πωλήσεις στο ενεργητικό της είναι ένα από τα πλέον επιτυχημένα SUV ή Crossover -αν προτιμάτε- μοντέλα, χωρίς μάλιστα να είναι από τα φτηνότερα.

    Με δεκάδες παραλλαγές που καθορίζονται από τους πολλούς διαφορετικούς κινητήρες, τα χειροκίνητα ή αυτόματα κιβώτια, τις εκδόσεις εξοπλισμού και φυσικά τη μετάδοση της κίνησης στους 2 (sDrive) ή στους 4 τροχούς (xDrive), η X1 έχει στην κυριολεξία μια παραλλαγή για τον καθένα. Βασική έκδοση για την ελληνική αγορά αποτελεί η sDrive 16i με τον turbo κινητήρα βενζίνης των 1.6 λίτρων που αποδίδει 143 ίππους, η οποία, ωστόσο, αποτελεί ένα χρυσό συμβιβασμό.

    P90078773_lowRes

    Αντιθέτως, η X1 με το δίλιτρο diesel των 184 ίππων ολοκληρώνεται από όλες τις απόψεις. Αφ’ ενός το εξαιρετικό πλαίσιο του αυτοκινήτου διαχειρίζεται με άνεση τόσο την υψηλή ισχύ των 184 ίππων, όσο και την εξαιρετική ροπή των 380 Nm που αποδίδεται από τις 1.750 σ.α.λ. Ταυτόχρονα όμως η κατανάλωση παραμένει σε παράδοξα χαμηλό επίπεδο τόσο αναφορικά με την ισχύ του κινητήρα, όσο και με το βάρος του αμαξώματος που μόνο μικρό δεν είναι, στα 1.500 κιλά. Η μετρημένη από τον κατασκευαστή μέση κατανάλωση των 5,0 λίτρων/100 χλμ. που στην πραγματικότητα είναι περίπου στα 7,0 με το υπέροχο αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων είναι σε κάθε περίπτωση ιδιαίτερα χαμηλή, αν μάλιστα αναλογιστούμε και τις επιδόσεις: επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,9 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 218 χιλιόμετρα, είναι νούμερα που αδυνατούν να επιτύχουν πολύ πιο συμβατικά και σπορ αυτοκίνητα.

    Παρά λοιπόν τα σπορ -πάντα σε σχέση με την κατηγορία της- χαρακτηριστικά της X1, δεν λείπουν σε καμία περίπτωση τόσο οι εκτός δρόμου δυνατότητες, όσο και οι μεταφορικές. Οι πρώτες περιορίζονται στη διάσχιση βατών χωματόδρομων λόγω αυξημένου ύψους, οι δεύτερες όμως επεκτείνονται στην άνετη κάλυψη των αναγκών ακόμα και μιας πενταμελούς οικογένειας. Λόγω του ύψους του αμαξώματος, η X1 σε αντίθεση με τα συμβατικά μοντέλα της σειράς 3 ή 5, δεν έχει τόσο τονισμένο τούνελ μετάδοσης, με αποτέλεσμα να είναι κατ’ ουσίαν και όχι κατ’ επίφαση πενταθέσια. Προσθέστε σε αυτό το δεδομένο και 420 λίτρα πολύ πρακτικού χώρου αποσκευών, που μπορεί να επεκταθεί εύκολα και γρήγορα τόσο σε ύψος, όσο και σε μήκος.

    P90093195_lowRes

    Κλείνοντας την αναφορά στην Χ1 sDrive 20d θα αποτελούσε ατόπημα η μη αναφορά στην προσεγμένη ποιότητα των υλικών του εσωτερικού και στον πραγματικά αστείρευτο κατάλογο του βασικού και προαιρετικού εξοπλισμού. Φυσικά, όλα τα παραπάνω έχουν και το τίμημά τους, που στην προκειμένη περίπτωση και με τα δεδομένα μια βασικής, αλλά πολύ πλούσιας εξοπλιστικά διαμόρφωσης, ξεκινά από τα 32.850€ με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Καθόλου άσχημα και σίγουρα εντός των πλαισίου του premium ανταγωνισμού.

     

    Σχόλια

    Σχόλια