Motornews Test: Mitsubishi L200 Club Cab

    Το αλώνι και το σαλόνι σε μια σπάνια συμπόρευση.

    Το ανανεωμένο Mitsubishi L200 παρουσιάστηκε πρόσφατα και μας διατέθηκε από την αντιπροσωπεία στην τετραθέσια έκδοση Club Cab, η οποία έχει ακριβώς την ίδια μηχανολογική συγκρότηση με την Double Cab και, στην έκδοση Intense Plus της δοκιμής, ισχύ 178 ίππων.

    Εξωτερικά οι αλλαγές που φαίνονται άμεσα είναι η νέα μάσκα εμπρός στα πρότυπα του Pajero, τα τονισμένα φρύδια των τροχών και οι ζάντες αλουμινίου νέας σχεδίασης. Η συνολική αισθητική, πολύ σωστά, έχει μείνει ανεπηρέαστη καθώς ούτως ή άλλως το L200 ήταν και παραμένει το πιο κομψό, σύγχρονο και φουτουριστικό pick up. Η Mitsubishi παίζει το δυνατό χαρτί της διαφορετικότητας και κερδίζει όχι μόνο στον ούτως ή άλλως υποκειμενικό παράγοντα της αισθητικής, αλλά και της αεροδυναμικής: με συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) 0,52 για την έκδοση της δοκιμής, το L200 είναι από τα πιο ήσυχα και οικονομικά ελαφρά φορτηγά στις μεγάλες ταχύτητες .

    IMG_1588a

    Στο βασικό εξοπλισμό βρίσκουμε πλέον το σύστημα ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς Active Stability & Traction Control (ASTC), ενώ εσωτερικά τα νέα στοιχεία του L200 είναι η κατάργηση της διχρωμίας στο ταμπλό και η διατήρηση του μαύρου χρώματος τόσο στο επάνω μέρος του –όπως πριν- όσο και στο κάτω. Όλοι οι διακόπτες και τα χειριστήρια είναι τοποθετημένα σε εργονομικές θέσεις, ενώ οι θήκες για ποτήρια και τοποθέτηση μικρών αντικειμένων είναι πολλές και στρατηγικά τοποθετημένες. Ακόμα και με τέσσερα άτομα να φιλοξενούνται στην «μιάμιση» καμπίνα του, το L200 μπορεί να φιλοξενήσει όλα τα απαραίτητα.

    L200 MY15(68)

    Κάτω από το   αισθητικά ιδιαίτερο αμάξωμα του L200 κρύβεται μια γνήσια επαγγελματική και πολύ στιβαρή δομή. Ο κινητήρας είναι diesel φυσικά, με turbo μεταβλητής γεωμετρίας, τετρακύλινδρος εν σειρά  με χωρητικότητα κυλίνδρων 2.477 κ.εκ. και τοποθετημένος κατά μήκος. Αποδίδει ισχύ 178 ίππων στις 4.000 σ.α.λ. και ροπή 400 Nm, σταθερά από  τις 2.000 έως τις 2.680 σ.α.λ. όντας ένας από τους πιο δυνατούς της κατηγορίας. Ο κινητήρας συνεργάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων.

    Η κίνηση μεταδίδεται στους δύο πίσω ή σε όλους τους τροχούς, μέσω του συστήματος Super Select στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής, το οποίο περιλαμβάνει τρία διαφορικά και ενδιάμεσο κιβώτιο υπό – πολλαπλασιασμού των σχέσεων (κοντό). Το μεγάλο αμάξωμα με το συνολικό μήκος των 5,2 μέτρων εδράζεται πάνω σε ένα ιδιαίτερα στιβαρό ατσάλινο πλαίσιο τύπου σκάλας. Οι αναρτήσεις περιλαμβάνουν διάταξη διπλών ψαλιδιών εμπρός με ελατήρια και αμορτισέρ, ενώ πίσω άκαμπτο άξονα με φύλλα σούστας και αμορτισέρ. Τα φρένα είναι δίσκοι εμπρός και ταμπούρα πίσω.

    Στην οδήγηση το L200 είναι ευχάριστο, με τη ροπή να αποδίδεται από πολύ χαμηλά και να δίνει λύση ακόμα και σε ανηφορικά εκτός δρόμου σημεία υπό πλήρες φορτίο. Η επιλογή των «κοντών» σχέσεων που υπάρχει σαν δυνατότητα, μένει στο οπλοστάσιο του μοντέλου μόνο για εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες. Η ανάρτηση με τις μεγάλες διαδρομές πραγματικά «σιδερώνει» τις εκτός δρόμου ανωμαλίες, ενώ η απόσταση των 20 εκατοστών από το έδαφος είναι επαρκής σε κάθε περίσταση. Στην άσφαλτο και μέχρι τις ταχύτητες των 120-130 χιλιομέτρων/ώρα το L200 είναι σταθερό και σχετικά αθόρυβο, τόσο από άποψη μηχανική, όσο και αεροδυναμικής.

    Στο χώμα, αν ο οδηγός θέλει και ξέρει να διασκεδάσει, η απενεργοποίηση του ASTC μπορεί να επιφέρει μεγαλειώδες τροχιές υπερστροφής.

    IMG_1629a

    Με τα bonus της αντιπροσωπείας και το όφελος απόσυρσης, το κόστος του L200 Club Cab στη βασική έκδοση Invite είναι 22.000€, αλλά με 136 ίππους από τον κινητήρα, ενώ στην έκδοση Intense Plus της δοκιμής 25.670€. Απόλυτα λογικό και στο πλαίσιο του ανταγωνισμού, σας εξασφαλίζει επιπρόσθετα ένα μεγάλο όφελος κόστους χρήσης με συνολικά 5 χρόνια (3 εργοστασιακή + 2 αντιπροσωπείας) εγγύηση. Για ένα επαγγελματικό αυτοκίνητο που έχει κατασκευαστεί να λειτουργεί σε ιδιαίτερα σκληρές συνθήκες αυτό είναι ένα εξόχως σημαντικό στοιχείο ηρεμίας πνεύματος για τον ιδιοκτήτη.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    Τεχνικά Χαρακηριστικά

     
    Κυβισμός2.477 κ.εκ.
    Κύλινδροι4 σε σειρά
    Ισχύς178 ίπποι στις 3.750 σ.α.λ
    Ροπή400 Nm στις 2.000 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτωνΧειροκίνητο 5 σχέσεων
    Εκπομπές CO2199 γρ./χλμ
    Μήκος5,195 μέτρα
    Πλάτος1,815 μέτρα
    Ύψος1,780 μέτρα
    Μεταξόνιο3,000 μέτρα
    Βάρος1.815 kg
    Ωφέλιμο φορτίο1.000 κιλά

    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)

     
    Εντός πόλης8,9 λίτρα/100χλμ.
    Εκτός πόλης6,8 λίτρα/100χλμ.
    Μικτό7,5 λίτρα/100χλμ.

    Σχόλια

    Σχόλια