Motornews Test: Peugeot Speedfight 3 125 4T

    Η Peugeot έδωσε στους 18χρονους ένα μοναδικό γαλλικό «διαβολάκι»

    Η Peugeot θέλει και μπορεί να κατασκευάζει sport μικρές μοτοσικλέτες, το ίδιο φαίνεται όμως να κάνει και στα scooter της, όταν φυσικά το θελήσει. Στην περίπτωση του Speedfight 3 το γαλλικό εργοστάσιο πήρε την κατεύθυνση της sport προσέγγισης και το αποτέλεσμα είναι πετυχημένο από όλες τις απόψεις.

    Σχεδιασμός… Dark side

    Το πρώτο πράγμα που σου κεντρίζει το ενδιαφέρον όταν πλησιάσεις το 125άρι γαλλικό scooter είναι η εξωτερική του εμφάνιση και οι πολλές λεπτομέρειες που κουβαλάει πάνω του. Ξεκινώντας από μπροστά την παράσταση κλέβουν τα επιθετικά φωτιστικά σώματα παρέα με τα φλας τα οποία είναι ενσωματωμένα πάνω στο φέρινγκ. Στο πάτωμα έχουν τοποθετηθεί αλουμινένια φύλλα τα οποία τονίζουν τον «αγωνιστικό» χαρακτήρα του scooter, ενώ πίσω οι αεραγωγοί στα πλαϊνά της ουράς είναι το κερασάκι στην τούρτα. Πολύ όμορφο είναι και το φτεράκι πάνω από το πίσω φανάρι και οι λεπτομέρειες δεν σταματούν να εκπλήσσουν τον αναβάτη. Η αλήθεια είναι ότι για να ανακαλύψεις όλες τις όμορφες λεπτομέρειες του scooter πρέπει να περάσει αρκετός καιρός, δύσκολα λοιπόν θα το βαρεθεί κάποιος.

    Η sport κατεύθυνση του Speedfight έχει και το τίμημά της φυσικά το οποίο έρχεται στην εργονομία. Το μικρό μέγεθος του scooter δημιουργεί ένα χωροταξικό πρόβλημα στον αναβάτη όταν εκείνος είναι πάνω από 1.80m καθώς τα πόδια δεν βολεύονται με άνεση. Η σέλα από την άλλη είναι… σανίδι θυμίζοντας motocross, ενώ και οι καθρέπτες δεν παίρνουν και βραβείο αποτελεσματικότητας. Θετικό είναι ότι κάτω από τη σέλα χωράει ένα full face κράνος, ενώ και το όργανο με τις ενδείξεις είναι νεανικό και ευανάγνωστο.

    Δυνατός και πρόθυμος κινητήρας

    Τα καλά έρχονται όταν μπει σε λειτουργία ο αερόψυκτος, μονοκύλινδρος κινητήρας. Το μηχανικό σύνολο των 125cc αποδίδει σχεδόν 11 ίππους με την τροφοδοσία να έχει αναλάβει καρμπυρατέρ. Η λειτουργία του χαρακτηρίζεται από τη σπιρτάδα και την ελαφρότητα με την οποία ανεβάζει στροφές. Είναι πάντα πρόθυμος σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού να σπρώξει μπροστά το scooter, ενώ η τελική του στο κοντέρ ξεπέρασε πολλές φορές τα 100 Km/h. Εκεί που πάσχει λίγο είναι η μετάδοση η οποία δίνει την εντύπωση ότι είναι παλαιότερης γενιάς. Υπάρχει το γνωστό «κούμπωμα» στην εμπλοκή «νεκράς-σχέσης», όπως και στο άνοιγμα του γκαζιού, ωστόσο είναι ανθεκτικό το CVT σύστημα ακόμα και σε σκληρή χρήση. Στην κατανάλωση, παρότι δουλεύει «ψηλά» ο κινητήρας, τα πηγαίνει περίφημα καθώς σε κάθε περίπτωση δεν ξεπέρασε τα 3,5 λίτρα/100Km κάτι που μας προκάλεσε εντύπωση διότι το στροφόμετρο δύσκολα έπεφτε κάτω από τις 7-8.000 σ.α.λ.

    Speedfight και με τη βούλα

    Εκεί που δίνει ρέστα το Peugeot είναι η οδική του συμπεριφορά. Οι Γάλλοι έχουν επιλέξει σωστά τις αναρτήσεις και το πλαίσιο προκειμένου να δώσουν στο Speedfight μια sport και ασφαλή συμπεριφορά. Το μπροστινό των 32mm δουλεύει άψογα και πληροφορεί τον αναβάτη για όλα σαν να ήταν μεγάλου κυβισμού μοτοσικλέτα, ενώ το πίσω μονό αμορτισέρ, αν και σκληρό, επίσης δίνει στον αναβάτη πλήρη εικόνα για το τι συμβαίνει. Το πλαίσιο έχει αργή γεωμετρία και αυτό βοηθάει στη σταθερότητα, ενώ δεν ενοχλεί στις γρήγορες αντιδράσεις καθώς φέρνουν την ισορροπία εκεί οι τροχοί των 13’’. Στις στροφές το Speedfight είναι πραγματικός βράχος παρέχοντας μεγάλη σταθερότητα ακόμα και όταν η πρόσφυση δεν είναι καλή. Γέρνει με τη σκέψη και δεν τρομάζει σε καμία περίπτωση. Τα φρένα του από την άλλη έχουν δύναμη και εξαιρετική προοδευτικότητα αυξάνοντας την αυτοπεποίθηση του αναβάτη, με μοναδικό ψεγάδι τους την αίσθηση στη μανέτα η οποία δεν είναι τόσο καλή.

    Το καινούριο Speedfight 3 της Peugeot άξια συνεχίζει την sport γενιά των γαλλικών scooter. Είναι ένα όχημα πόλης το οποίο απευθύνεται σε ανθρώπους με περισσότερη ενέργεια και ανησυχίες καθώς σε ωθεί να το οδηγήσεις σβέλτα και να το διασκεδάσεις. Είναι απόλυτα ασφαλές, πανέμορφο, με εξαιρετική οδική συμπεριφορά, ωστόσο δεν είναι άνετο για εκείνον που θέλει ησυχία και ηρεμία στην καθημερινότητά του. Το αίμα του Speedfight βράζει, κάτι που το κάνει να ταιριάζει γάντι στη νεανική προσέγγιση των 16άρηδων. Αυτό όμως που το κάνει πιο ζηλευτό από όλα είναι η τιμή του που βρίσκεται στα 2.089€! Λέεεειιιι…

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Τύπος    Μονοκύλινδρος 4χρονος

    Κυβισμός             125 cc

    Μετάδοση          Συνεχής μεταβαλλόμενη

    Σύστημα ψύξης                                Αερόψυκτο

    Τροφοδοσία      Καρμπυρατέρ

    Μήκος (mm)      1895

    Πλάτος (mm)     700

    Ύψος (mm)         1.150

    Ύψος σέλας (mm)            800

    Μεταξόνιο (mm)             1.317

    Βάρος (κενή kg)               114

    Ανάρτηση εμπρός           Ανεστραμμένο πιρούνι 32mm

    Ανάρτηση πίσω                                Μονή Υδραυλική

    Φρένα εμπρός  Δίσκος Shuricane 215mm και διπίστονη ακτινική δαγκάνα

    Φρένα πίσω       Δίσκος Shuricane 196mm

    Ελαστικά εμπρός/πίσω 130/60-13

    Διαθέσιμα χρώματα      Darkside (Μαυρο/Πορτοκαλί) Iceblade(Λευκό)

    Τιμή: 2.089€

    Γιάννης Πετρόχειλος (@petrocheilos)

    Σχόλια

    Σχόλια