Motornews Test: Renault Clio 1.5 dCi

    Το μικρό Renault καταφέρνει και ξεχωρίζει έτσι και αλλιώς. Στην έκδοση με τον 1.5 dCi, γίνεται πραγματικά άπαιχτο!

    Η πολύ καλή αισθητική του μικρού Renault είναι αυτή που σε τραβάει. Αυτό όμως που πραγματικά σε κερδίζει, είναι ο κινητήρας του και τα προτερήματά του, με τα οποία ζεις καθημερινά. Και δεν είναι και λίγα. Ούτε σε ποσότητα, ούτε και σε ειδικό βάρος. Για να εξηγούμαστε: το Renault Clio ξεχωρίζει αβίαστα από τον ορυμαγδό των μικρών αυτοκινήτων, με το καλαίσθητο look του και τις «πινελιές» που το τονίζουν, όπως είναι τα φώτα ημέρα εμπρός.

    Από εκεί και πέρα, στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, τα άνετα καθίσματα διατηρούν ψηλά τη σημαία της παράδοσης που έχουν τα μοντέλα της Γαλλικής εταιρείας στον τομέα. Η στήριξη των σωμάτων είναι σωστή και η κάλυψη μεγάλων αποστάσεων γίνεται ξεκούραστα- περισσότερο από όσο θα μπορούσε να ζητήσει κανείς από ένα αυτοκίνητο της μικρής κατηγορίας. Η αισθητική της καμπίνας είναι ανάλογη των προσδοκιών που δημιουργεί το αμάξωμα. Ο πίνακας των οργάνων είναι πλήρης, συνδυάζει ιδανικά τις ψηφιακές και τις αναλογικές ενδείξεις, ενώ η εργονομία στο σύνολο των χειριστηρίων είναι καλή και δεν παρατηρούνται «ατοπήματα» όπως συνέβαινε στα παλιότερα μοντέλα, με κάτι διακόπτες ακροβολισμένους σε –τουλάχιστον- περίεργα σημαία.

    OLYMPUS DIGITAL CAMERA

    Όλα τα παραπάνω θα είχαν σαφώς μικρότερη αξία, αν το «συμπλήρωμα» από κινητήρα και ανάρτηση δεν ήταν αντάξιο. Για να τα πάρουμε όμως με τη σειρά, το σύνολο των 1,5 λίτρων είναι ιδανικό για το Renault Clio. Η αλήθεια είναι πως μας είχε αφήσει καλές εντυπώσεις και στο Capture αλλά εδώ, στο Clio, ο συνδυασμός είναι άπαιχτος. Κρατώντας τις στροφές λειτουργίας χαμηλά, έχεις στη διάθεσή σου επάρκεια ροπής για να κινηθείς σε χαλαρό ρυθμό, ενώ αν πιέσεις, εισπράττεις γραμμικά καλύτερη απόδοση. Αξίζει να σημειώσουμε πως έχεις 220 Nm (22,4 kgm!) από τις 1.750 σ.α.λ. που αν το «συνδέσουμε» με τα 1.070 κιλά του αμαξώματος, αρχίζει να γίνεται σαφές το πώς προκύπτει αυτή η εξαιρετική εικόνα από την κίνηση του αυτοκινήτου. Η καλή κλιμάκωση του κιβωτίου με τις 5 σχέσεις, επιτρέπει την απόλυτη εκμετάλλευση της απόδοσης και μάλιστα, χωρίς να «ψάχνει» κανείς τους 90 ίππους του κινητήρα στα ψηλά πεδία του στροφόμετρου.

    OLYMPUS DIGITAL CAMERA

    Συμπαραστάτης στα παραπάνω, είναι το πολύ καλό πλαίσιο. Η ακαμψία του είναι υψηλή και άριστα συνδυασμένη με τη ρύθμιση της ανάρτησης. Το πάτημα του Clio είναι αρχοντικό, με τρόπο που ξεφεύγει από τα συνηθισμένα της κατηγορίας. Το τιμόνι που τα τελευταία χρόνια, με την επικράτηση της ηλεκτρικής υποβοήθησης, δεν έθετε ποτέ υποψηφιότητα καλύτερης αίσθησης, καλύπτει το handicap με την αμεσότητά του- και αυτό, χάρη και στο πλαίσιο και την ανάρτηση. Η ακρίβεια του μικρού Renault σε δρόμους με στροφές είναι η καλύτερη διαφήμιση για τη Γαλλική εταιρεία.

    Συνολικά, και με δεδομένο το πολύ καλό επίπεδο της οικονομίας που εξασφαλίζει αυτό το προηγμένο τεχνολογικά μοτέρ (με το turbo μεταβλητής γεωμετρίας και τον άμεσο ψεκασμό), το Clio γίνεται μια από τις πλέον αξιόλογες προτάσεις της αγοράς. Σκεφτείτε πως με το 45άρι ρεζερβουάρ, η αυτονομία μπορεί να φτάσει κοντά στα 1.000 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες, μια και το να κρατήσεις την κατανάλωση κάτω από τα 5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, είναι εύκολη υπόθεση με το 6,5 λίτρα/100 χλμ. να είναι κοινός τόπος για «πιεσμένη» χρήση.

    OLYMPUS DIGITAL CAMERA

    Συμπερασματικά, η 4η γενιά του Clio με τον εξαιρετικό κινητήρα (συγχωρέστε μας το «κόλλημα» αλλά μόνο τυχαίο δεν είναι το ότι χρησιμοποιείται ακόμα και από τη Mercedes εξαιτίας των χαρισμάτων του) είναι ένα αυτοκίνητο που μπορεί να εξυπηρετήσει με πολύ αποτελεσματικό τρόπο, όλες τις ανάγκες. Τα 16.100€ της τιμής εκκίνησης του μοντέλου με τον κινητήρα 1.5 dCi είναι με βάση τη συνολική εικόνα του μοντέλου, αρκετά καλή τιμή. Περιμένουμε με ενδιαφέρον, να «βάλουμε στο χέρι» το Sport Tourer αντίστοιχο, των 17.490€ που όσο να ‘ναι, θα τα καταφέρνει λίγο καλύτερα χωροταξικά, για οικογένεια με παιδιά.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    Τεχνικά Χαρακηριστικά
    Κυβισμός1461 κ.εκ.
    Κύλινδροι4 σε σειρά
    Ισχύς90 ίπποι στις 4.000 σ.α.λ
    Ροπή22,4 Kgm στις 1.750 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτωνΧειροκίνητο 5 σχέσεων
    Εκπομπές CO290 γρ./χλμ
    Μήκος4,062 μέτρα
    Πλάτος1,732 μέτρα
    Ύψος1,448 μέτρα
    Μεταξόνιο2,589 μέτρα
    Βάρος1071 kg
    Χώρος αποσκευών300 λίτρα
    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)
    Εντός πόλης4 λίτρα/100χλμ.
    Εκτός πόλης3.2 λίτρα/100χλμ.
    Μικτό3.4 λίτρα/100χλμ.

    Σχόλια

    Σχόλια