Honda και Yamaha στο πλευρό της Ducati

    Οι Honda και η Yamaha έκαναν τα στραβά μάτια για χάρη της ανταγωνιστικότητας του MotoGP

    Το πρωτάθλημα MotoGP ολοκληρώθηκε φέτος και όλες οι πλευρές έμειναν σχετικά ικανοποιημένες από το θέαμα, τους κανονισμούς και γενικά τα «νούμερα». Στη Βαλένθια οι επικεφαλής των τριών εργοστασίων, Honda, Yamaha και Ducati έδωσαν κοινή συνέντευξη Τύπου για να αναλύσουν τη χρονιά που πέρασε και κυρίως να αναλύσουν τους περίπλοκους κανονισμούς που ίσχυσαν φέτος.

    Οι Livio Suppo της Honda και Lin Jarvis της Yamaha στάθηκαν περισσότερο στον τρόπο με τον οποίο συνέβαλαν προκειμένου η Ducati να έρθει πιο κοντά στον ανταγωνισμό και φυσικά να έρθουν ξανά τα χαμόγελα στο ιταλικό στρατόπεδο. Η απόφαση του Gigi Dall’Igna να μεταφέρει την Ducati από εργοστασιακή συμμετοχή σε Open συμμετοχή έδωσε το πλεονέκτημα του ελεύθερου στην εξέλιξη του κινητήρα που ήταν το πιο σημαντικό μεταξύ άλλων (μαλακό ελαστικό, 24 λίτρα καυσίμου κλπ).

    Φυσικά τα δύο Ιαπωνικά εργοστάσια δεν αγάπησαν ξαφνικά την Ducati, απλά κοίταξαν το δικό τους συμφέρον καθώς το πρωτάθλημα είναι δυνατό αν υπάρχει ανταγωνισμός και αυτό ακριβώς προφύλαξαν στην προκειμένη περίπτωση… το δικό τους συμφέρον. Από την άλλη, αυτό είναι προς τιμήν τους καθώς λειτούργησαν έξυπνα και όχι με παρωπίδες στο εμπορικό κομμάτι του αθλήματος.

    Η θέση της Honda μέσω του Livio Suppo είναι η εξής:

    Ειλικρινά νομίζω ότι σαν Honda πάντα συμφωνούσαμε – για παράδειγμα με την Suzuki κάναμε το ίδιο πράγμα. Είναι ανταγωνισμός και είναι καλό πράγμα. Όσο περισσότεροι κατασκευαστές τόσο πιο ικανοποιημένοι είμαστε. Κατανοήσαμε πλήρως ότι τα περσινά αποτελέσματα της Ducati δεν ήταν ικανοποιητικά και αυτό σημαίνει ότι πρέπει να βελτιώσουμε τις πιθανότητες της Ducati να παραμείνει για αρκετό χρόνο στο πρωτάθλημα. Αυτός είναι ο στόχος μας διότι η Ducati είναι ισχυρή φίρμα και φέρνει αξία στο πρωτάθλημα. Νομίζω ότι είναι σωστό λοιπόν που τους δώσαμε πλεονεκτήματα τα οποία είναι λογικά για την ώρα. Η απόδοση νομίζω ότι πλησιάζει. Αν αρχίσουν να κερδίζουν 10 αγώνες στη σειρά τότε ίσως να πρέπει να ξανασκεφτούμε τους κανονισμούς. Για την ώρα όμως είναι όλα μια χαρά. Όπως και να έχει το 2016 θα ξεκινήσουμε πάλι από το ίδιο επίπεδο.

    Η Yamaha μέσω του Lin Jarvis πρόσθεσε:

    Έχω την ίδια άποψη με τον Livio. Νομίζω ότι οι εργοστασιακές ομάδες δεν έχουν ιδιαίτερο πρόβλημα διότι οι τέσσερις αναβάτες τους είναι μπροστά και οι αναβάτες της Ducati δεν τους επηρέασαν πολύ. Νομίζω ότι είναι δύσκολο για τις δορυφορικές ομάδες να διατηρήσουν το κίνητρό τους διότι υπάρχουν περιπτώσεις που οι αναβάτες τους αποδίδουν υπέροχα και χάνουν από τους αναβάτες της Ducati, είτε στις κατατακτήριες, είτε στον αγώνα. Είναι δύσκολο λοιπόν να είσαι δορυφορική ομάδα όταν έχεις τους περιορισμούς των κανονισμών. Νομίζω ότι το κλειδί είναι να έρθει ένα ενιαίο πακέτο κανονισμών για να ξεφύγουμε από αυτήν την κατάσταση στην οποία έχουμε τρεις διαφορετικές κατηγορίες. Νομίζω ότι δεν είναι καλό για τους συμμετέχοντες ή τους θεατές.

    Η Ducati από τη μεριά της βρήκε την ευκαιρία και την εκμεταλλεύτηκε, αυτό υποστήριξε και ο Paolo Ciabatti:

    Είχαμε καλή χρονιά και βελτιωθήκαμε στη διάρκειά της. Προφανώς μας επέτρεψαν να συνεχίσουμε την εξέλιξη της μοτοσικλέτας, αλλά είναι αυτό που χρειαζόμασταν έπειτα από τη ντροπιαστική διαφορά από την κορυφή το 2013. Προφανώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα 24 λίτρα καυσίμου στον αγώνα, αλλά το πιο βασικό πράγμα ήταν η ελευθερία στην εξέλιξη του κινητήρα – όχι μόνο στην απόδοση, αλλά επίσης στο πόσο επηρεάζει το πλαίσιο. Αν χρειάζεται να αλλάξουμε τα σημεία στήριξης του κινητήρα, με το πάγωμα δεν μπορούμε να το κάνουμε. Είχαμε την ελευθερία να κάνουμε αλλαγές και φέραμε την GP14.2 που είναι εξέλιξη της GP14. Το καταφέραμε μόνο επειδή μπορέσαμε να αλλάξουμε το κινητήρα. Αυτό είναι το πιο σημαντικό πράγμα. Η καινούρια μοτοσικλέτα αργεί λίγο και δεν θα είναι έτοιμη πριν τη Sepang, αλλά ο Gigi είπε ότι είναι καλύτερα να αργήσει παρά να βιαστούμε και να έχουμε να φτιάξουμε πράγματα. Φαίνεται ότι βάζουμε τα πράγματα στη σωστή σειρά και είμαστε αισιόδοξοι ότι θα παλεύουμε για νίκες την επόμενη χρονιά.

    Σχόλια

    Σχόλια