Live Test: Kawasaki Ninja 300 ABS

    «Ζωντανές δοκιμές» στο Motornews με καθημερινές αναφορές για τις μοτοσικλέτες που έχουμε στα χέρια μας

    Το Kawasaki Ninja 300 ABS είναι το νέο απόκτημα του Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης κάθε μοτοσικλέτας, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρως άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    Παρασκευή 21 Νοεμβρίου

    Έφτασε η στιγμή του «χωρισμού» με το όμορφο Ninja και συνειδητοποίησα πως δεν έχω αναφερθεί ακόμα σε ίσως το πιο δυνατό σημείο της μοτοσικλέτας… την οδική της συμπεριφορά. Διαμάντι από πολλές απόψεις το πράσινο 300άρι στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς με πολύ μελετημένο στήσιμο και επιλογή γεωμετρίας. Εκεί που ο κινητήρας και η σκληρή σέλα σε βάζουν σε θέση μάχης έρχεται η γενικότερη ρύθμιση της μοτοσικλέτας να προσφέρει ένα συνολικά ευκολοδήγητο, ασφαλές και διασκεδαστικό πακέτο χωρίς εξεζητημένες λύσεις.

    kawa300cccccccccccc

    Το μπροστινό είναι… μούρλια καθώς παραμένει βιδωμένο στην άσφαλτο ακόμα και αν το «στραμπουλίξεις» στα φρένα ή το «χαστουκίσεις» στην είσοδο μιας στροφής. Το πίσω μέρος είναι πιο σκληρό, ωστόσο πληροφορεί καλύτερα τον αναβάτη σε σχέση με το μαλακότερο εμπρός πιρούνι. Στο 90% των απαιτήσεων του αναβάτη το Ninja θα ανταπεξέλθει με προθυμία, αλλά υπάρχει και εκείνο τα 10% το οποίο θα δυσκολευτεί να φέρει εις πέρας. Αυτό το 10% βέβαια είναι όταν ένας έμπειρος αναβάτης ζητήσει το κάτι παραπάνω σε υψηλό ρυθμό οδήγησης κάτι που στην πραγματικότητα δεν μας πολυενδιαφέρει… άρα με το 90% στην πραγματικότητα είμαστε καλυμμένοι απόλυτα.

    kawa300bbbbbbbbbbbbb

    Στα πολύ καλά σε αίσθηση φρένα έχει τοποθετηθεί και ένα αποτελεσματικό σύστημα ABS που αυξάνει την ενεργητική ασφάλεια της μοτοσικλέτας, αν και δεν χρειάστηκε να ενεργοποιηθεί καμία φορά όσο το είχα στα χέρια μου… έτσι κι αλλιώς όμως για αυτήν τη μία φορά το θέλεις το ABS, καλό είναι λοιπόν να υπάρχει κάπου εκεί.

    Τέλος πάντων… θα μου λείψει το πράσινο «τερατάκι».

    Πέμπτη 20 Νοεμβρίου

    Ημέρα επίσκεψης στο πρατήριο καυσίμων σήμερα και να πω τη μαύρη αλήθεια είχα ξεχάσει λιγάκι το θέμα. Στο πολύ όμορφο όργανο ενδείξεων του Ninja άρχισε να αναβοσβήνει η τελευταία παύλα του μετρητή βενζίνης και αμέσως έκανα στάση για ανεφοδιασμό. Το Kawasaki δεν διαθέτει μετρητή κατανάλωσης, σωστά λοιπόν είχα μηδενίσει τον μερικό χιλιομετρητή για να βγάλω μια άκρη με το τι τελικά «καίει» το 300άρι. Έχοντας οδηγήσει με κάθε τρόπο το Ninja ο υπολογισμός της κατανάλωσης αρχικά πίστευα ότι είναι λάθος, ωστόσο έπειτα από δύο τρεις επαναλήψεις το αποτέλεσμα δεν άλλαξε. Το Kawasaki δεν «καίει» καθώς σε ανάμεικτες συνθήκες η κατανάλωση βρίσκεται λίγο πάνω από 4 λίτρα/100Km. Και μιλάμε για τελικές στην Αττική Οδό, για τρίτες «σκασμένες» στις 11.500 σ.α.λ. αλλά παράλληλα και για «σχεδόν σβηστό» κατέβασμα στο κέντρο. Όλα αυτά με μόλις 4 λίτρα/100Km…

    ninja123456

    Τετάρτη 19 Νοεμβρίου

    Καλό το «γκάζι», καλή η εμφάνιση αλλά κακά τα ψέματα το μικρό Ninja θα περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του κάνοντας το καφές-βόλτα ή το σπίτι-δουλειά. Η εργονομία λοιπόν πρέπει να εξεταστεί προσεκτικά, ιδιαίτερα αν δεν είσαι 16χρονος που δεν σε νοιάζει και καρφιά να έχει η σέλα. Στο δουλειά-σπίτι αρχικά το Ninja μου δημιούργησε ανάμεικτα συναισθήματα, ωστόσο κάθε μέρα που περνάει γίνεται όλο και φιλικό. Μεγάλο του προσόν είναι πως τα πόδια φτάνουν με μεγάλη άνεση στην άσφαλτο, ενώ οι γωνίες στα πόδια και τα χέρια όταν είσαι στη σέλα του είναι ικανοποιητικές. Αυτό που θα ταλαιπωρήσει τη μέση και τα μαλακά μόρια είναι η σκληρή σέλα και το σκληρά ρυθμισμένο πίσω αμορτισέρ, ιδιαίτερα στις λακκούβες. Από την άλλη η ελαφρά σκυφτή θέση οδήγησης δεν θα προβληματίσει και θα προσφέρει μάλιστα πολύ καλή ορατότητα. Για το μέγεθός του, τέλος, υπάρχει αρκετός χώρος να κινηθείς πάνω στη μοτοσικλέτα.

    ninja66666666666661

    Τρίτη 18 Νοεμβρίου

    Η Kawasaki έχει προσέξει πολύ την εμφάνιση του Ninja 300 και το έχει κάνει μπιμπελό. Μαζί όμως με την εμφάνιση έχει προσέξει και τον κινητήρα της μοτοσικλέτας. Ο δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας των 296cc αποδίδει 39 ίππους στις 11.000 σ.α.λ. με πολύ ομαλή απόδοση και γραμμικότητα. Στις χαμηλές στροφές δεν κάνει κάτι, στις μεσαίες αντίθετα είναι αρκετά ζωντανός, ενώ στις υψηλές αποδίδει πολύ καλά. Για τα κυβικά του είναι ικανοποιητικά γεμάτος σε όλο το φάσμα των στροφών, αλλά χρειάζεται «στροφές» για να κινηθεί σβέλτα. Αυτό δεν σε χαλάει ιδιαίτερα καθώς πέρα από το στροφόμετρο που σου κρατάει παρέα στις 10.000+ υπάρχει και ο έντονος εθιστικός ήχος του δικύλινδρου που σε κάνει να το «στύψεις» ακόμα περισσότερο. Στην Αττική Οδό «είδα» στο ταχύμετρο 163 Km/h με το στροφόμετρο στις 11.500 σ.α.λ. αριθμός πολύ ικανοποιητικός για το λιλιπούτειο Ninja.

    ninja300333333333333

    Δευτέρα 17 Νοεμβρίου

    Καλώς το! Το μικρό πράσινο «τερατάκι» της Kawasaki έπεσε στα χέρια μου και φυσικά δεν έχασα την ευκαιρία να τα τρίψω με ικανοποίηση. Από την πρώτη ματιά η μοτοσικλέτα σε κερδίζει καθώς είναι εντυπωσιακή και σίγουρα μοιάζει με μεγαλύτερου κυβισμού. Είναι ξεκάθαρο στις γραμμές του με supersport καταβολές κάτι που επιβεβαιώνεται όταν βρεθείς στη σέλα του. Σκληρό το πίσω μέρος, πιο μαλακό το μπροστινό, ο κινητήρας δουλεύει μέχρι τις 11.500 σ.α.λ. και ο θόρυβος είναι αυξημένος. «χμμμ», σκέφτηκα. «Σίγουρα δεν θα περάσουμε ήσυχα πρωινά με το Ninja 300». Σε προκαλεί να το «στύψεις» και αυτό κάνεις στην πραγματικότητα παρέχοντάς σου υψηλά ποσά διασκέδασης… και όλα αυτά από την πρώτη βόλτα.

    ninja30011111

    Πρώτο περίεργο που αντιλήφθηκα στο Ninja είναι η αφύσικη τοποθέτηση του πλαϊνού σταντ. Κάθε φορά που έβαζα το πόδι να το ανοίξω έπιανα… φέρινγκ και έπρεπε να κοιτάξω κάτω για να δω ότι βρίσκεται 10cm πιο πίσω. Μικρό το κακό…

    Σχόλια

    Σχόλια