Motornews Test: Honda CBR500R ABS

    Όμορφο, σβέλτο, οικονομικό και άνετο είναι το νέο CBR500R

    Η Honda συνεχίζει στο δρόμο που χάραξε από την αρχή της πορείας της ο Soihiro Honda κατασκευάζοντας μοτοσικλέτες ποιοτικές, άθραυστες και κυρίως μοτοσικλέτες για όλους. Το νέο CBR500R λοιπόν δεν θα μπορούσε να ξεφύγει από αυτήν τη φιλοσοφία προσθέτοντας όμως αυτήν τη φορά στην εξίσωση τα στοιχεία της ομορφιάς, της οικονομίας και της άνεσης.

    Ergo Magic

    Το μεσαίο CBR με την πρώτη ματιά «κερδίζει» τον αναβάτη και τη μάχη των φαναριών καθώς διαθέτει εντυπωσιακό σχεδιασμό. Από την επιθετική μάσκα εμπρός, στο προσεγμένο μέχρι την λεπτομέρεια φέρινγκ και την ψηλή ουρά, το Honda δείχνει και είναι όμορφο, εντυπωσιακό, ενώ οι διαστάσεις του παρότι παραμένουν μικρές, η μοτοσικλέτα έχει ιδανικές αναλογίες. Πολύ δυνατό σημείο και αυτού του Honda είναι η εργονομία με τον αναβάτη να απολαμβάνει μια σχεδόν τέλεια θέση οδήγησης. Το ύψος της σέλας είναι χαμηλό και τα πόδια πατούν άνετα στην άσφαλτο, το σώμα γέρνει ελαφρά μπροστά χωρίς όμως να κουράζει, ενώ χώρος στη σέλα υπάρχει άφθονος ακόμα και για αναβάτες εύσωμους και ψηλούς. Είναι σαν η Honda να έχει βγάλει το μαγικό της ραβδί και να έχει δημιουργήσει την ιδανική θέση οδήγησης για άνεση και ευκολία σε μια supersport μοτοσικλέτα… θαύμα!

    Δικύλινδρο διαμάντι

    Στον κινητήρα το CBR500R χρησιμοποιεί τον καινούριο δικύλινδρο σε σειρά των 471cc ο οποίος αποδίδει 47 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. με τη ροπή να αγγίζει τα 4,2 χλγμ στις 7.000 σ.α.λ. Πρόκειται για ένα σύγχρονο σύνολο το οποίο εξέλιξε η Honda με σκοπό να εμπλουτίσει τη γκάμα των CB της και ταίριαξε γάντι και στο CBR. Δύο είναι τα δυνατά σημεία του κινητήρα: το πρώτο είναι η ελαστικότητά του και το δεύτερο η οικονομία του. Σε απόλυτη δύναμη ο δικύλινδρος κινητήρας δεν θα βάλει φωτιά στην άσφαλτο με τις επιταχύνσεις να είναι απλά ικανοποιητικές. Στην τελική ταχύτητα όμως τα πηγαίνει εξαιρετικά καθώς στο ψηφιακό ταχύμετρο βλέπεις ακόμα και 180Km/h αν κρυφτείς καλά πίσω από το φέρινγκ κάτι που δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητο. Η ελαστικότητά του όμως δίνει μια φανταστική αίσθηση στην καθημερινή μετακίνηση καθώς ο αναβάτης δεν ασχολείται συνέχεια με το κιβώτιο ταχυτήτων, έχει ροπή να «ξεκολλήσει» από τις αργές ταχύτητες χωρίς κανένα ίχνος σκορτσαρίσματος ή μπουκώματος. Ποιότητα και τεχνολογία στο μεγαλείο της.

    Το κερασάκι στην τούρτα είναι η κατανάλωση η οποία μόλις ξεπερνάει τα 4,5 λίτρα/Km με οποιονδήποτε τρόπο κι αν οδηγήσει κάποιος. Μοναδικό ψεγάδι είναι ο ψεκασμός στο άνοιγμα-κλείσιμο του γκαζιού, ο οποίος είναι λίγο απότομος, ωστόσο όλα τα υπόλοιπα τα φέρνει εις πέρας άψογα.

    Γονίδια CBR

    Στην οδική συμπεριφορά το CBR κρατάει μια ουδέτερη στάση προσπαθώντας να ισορροπήσει μεταξύ άνεσης και μερικής διασκέδασης. Η πλάστιγγα γέρνει προς τη μεριά της άνεσης πάντως καθώς οι αναρτήσεις είναι ρυθμισμένες προς το μαλακό βοηθώντας την καθημερινότητα και την πρόσφυση σε συνθήκες… ελληνικών δρόμων. Σε αυτόν τον τομέα είναι πολύ καλά τα πράγματα καθώς μέσα στην πόλη το κράτημα είναι πολύ καλό, υπάρχει πληροφόρηση κυρίως από το εμπρός μέρος και κυρίως κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος κάτι που προσθέτει βαθμούς στον τομέα της ασφάλειας. Τα φρένα είναι εξαιρετικά σε δύναμη και αίσθηση, ενώ η προσθήκη του ABS είναι ένα ευχάριστο μπόνους στην ασφάλεια.

    Επειδή όμως η μοτοσικλέτα φέρει και ένα βαρύ όνομα έπρεπε να δοκιμαστεί και σε πιο σβέλτο ρυθμό. Εκεί, το CBR βγάζει τον άλλο του χαρακτήρα όντας εξαιρετικό σε γρήγορο ρυθμό σε δρόμο με στροφές. Η έλλειψη δύναμης και η γεωμετρία του πλαισίου σε ωθεί να οδηγήσεις με φόρα στην είσοδο και σε ανταμείβει γι΄ αυτό με το πολύ καλό μπροστινό του και το στιβαρό πλαίσιο. Έχει γρήγορη είσοδο, κρατάει σταθερά τη γραμμή του στο apex, ενώ στην έξοδο τα πράγματα δυσκολεύουν καθώς ο κινητήρας δεν έχει την απαραίτητη δύναμη να σπρώξει μπροστά τη μοτοσικλέτα. Όπως και να έχει σε σβέλτο ρυθμό το CBR είναι διασκεδαστικό και ασφαλές, αλλά δεν θα αισθανθεί άνετα αν αρχίσεις να πιέζεις περισσότερο και να αναζητάς πιο γρήγορο ρυθμό. Τόσο ο κινητήρας όσο και οι μαλακές αναρτήσεις θα σου δώσουν να καταλάβεις ότι πρέπει να… κάτσεις φρόνιμα.

    Ιδανικό!

    Το CBR500R είναι μια όμορφη, πρακτική, εύκολη και οικονομική μοτοσικλέτα που βάζει τον αναβάτη σε έναν κόσμο με πιο… γρήγορες απαιτήσεις. Το βαρύ του όνομα δεν μπορεί να το στηρίξει όσον αφορά τις απόλυτες επιδόσεις, ωστόσο μπορεί να το στηρίξει με την ποιότητα, την οδική συμπεριφορά και τη σχεδίασή του. Όποιος το επιλέξει θα περάσει ήσυχα πρωινά στο δρόμο για τη δουλειά, διασκεδαστικά κυριακάτικα απογεύματα στο βουνό και όλα αυτά με έναν πολύ οικονομικό και ασφαλές τρόπο. Και αν δεν σας κάνουν όλα τα παραπάνω αρκεστείτε σε δύο πράγματα: Είναι Honda και είναι CBR, τέλος…

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

    Τύπος                    Υγρόψυκτος, 2κύλινδρος σε σειρά

    Κυβισμός                             471 κ.εκ.

    Βαλβίδες/κύλινδρο                        4

    Διάμετρος x διαδρομή                  67mm x 66.8 χλστ.

    Σχέση συμπίεσης                             10.7 : 1

    Μέγιστη Ισχύς                   35kW @ 8500 σ.α.λ.

    Μέγιστη ροπή                   43 Nm @ 7000 σ.α.λ.

    Χωρητικότητα λαδιού                   3,2 λίτρα

    ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ

    Ψεκασμός                           PGM FI

    Χωρητικότητα ρεζερβουάρ                        15.7 λίτρα (με ρεζέρβα)

    Κατανάλωση                     27 χλμ./λίτρο (WMTC)

    ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

    Μίζα                      Ηλεκτρική

    Συσσωρευτής                    12V 8.6AH

    ACG Output                       23.4A/2000rpm

    ΜΕΤΑΔΟΣΗ

    Τύπος συμπλέκτη                            Υγρός, πολύδισκος

    Κιβώτιο                                6 σχέσεων

    Τελική μετάδοση                             Αλυσίδα

    ΠΛΑΙΣΙΟ

    Τύπος                    Ατσάλινο, τύπου διαμάντι

    Διαστάσεις (ΜxΠxY)                      2075 χλστ.x740 χλστ.x1145 χλστ.

    Μεταξόνιο                         1410 χλστ.

    Γωνία κάστερ                    25,5 μοίρες

    Ίχνος                      101.9 χλστ.

    Ύψος σέλας                        790 χλστ.

    Ελάχιστο ύψος                  140 χλστ.

    Βάρος                   194 κιλά

    ΑΝΑΡΤΗΣΗ

    Εμπρός

    Συμβατικό, τηλεσκοπικό πιρούνι 41 χλστ

    Πίσω

    Μονó αμορτισέρ Pro-Link με ρύθμιση προφόρτισης 9 κλικ., ατσάλινο ψαλίδι τετραγωνικής διατομής

    ΤΡΟΧΟΙ

    Τύπος    Εμπρός Χυτό αλουμίνιο

    Πίσω      Χυτό αλουμίνιο

    Ζάντες  Εμπρός 17 x MT3.5

    Πίσω      17 x MT4.5

    Ελαστικά

    Εμπρός 120/70ZR – 17M/C

    Πίσω      160/60ZR – 17M/C

    ΦΡΕΝΑ

    Τύπος ABS           2κάναλο

    Τύπος

    Εμπρός

    Μονός δίσκος – μαργαρίτα 320 χλστ. με 2πίστονη δαγκάνα

    Πίσω

    Μονός δίσκος 240 χλστ., μονοπίστονη δαγκάνα

    ΟΡΓΑΝΑ & ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ

    Όργανα

    Ψηφιακό ταχύμετρο, ψηφιακό στροφόμετρο, διπλός μερικός χιλιομετρητής, ψηφιακός δείκτης στάθμης και κατανάλωσης καυσίμου, ψηφιακό ρολόι.

    Immobilizer

    HISS (Honda Ignition Security System)

    Φώτα

    55W x 2 λάμπες

    Σχόλια

    Σχόλια