GP Βραζιλίας: Επιστροφή στις νίκες για Rosberg

    Ο Γερμανός αυτή τη φορά κράτησε πίσω του τον Hamilton και μείωσε τη διαφορά του στους 17 βαθμούς

    Ο Nico Rosberg επέστρεψε στις νίκες, μετά το GP της πατρίδας του, κατακτώντας την καρό σημαία στο Grand Prix Βραζιλίας. Ο Γερμανός με αλάνθαστο αγώνα άντεξε την πίεση του team-mate του και μείωσε τη διαφορά. Ο Lewis Hamilton συμπλήρωσε το 12ο 1-2 της Mercedes για το 2014 και τώρα θέλει την δεύτερη θέση στο Abu Dhabi για να κατακτήσει το 2ο πρωτάθλημα της καριέρας του. Στο χαμηλότερο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Felipe Massa ξεσηκώνοντας τον κόσμο στις κερκίδες.

    Με συννεφιά και τις κερκίδες κατάμεστες εκκίνησε το Grand Prix Βραζιλίας. Η θερμοκρασία στην ατμόσφαιρα ήταν στους 24 βαθμούς και στην επιφάνεια της ασφάλτου στους 52.

    Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Rosberg έφυγε καθαρά μπροστά και πίσω του οι υπόλοιποι ακολούθησαν χωρίς αλλαγές. Μόνο ο Vettel δεν έφυγε καλά χάνοντας δύο θέσεις. Η 10άδα στον 5ο γύρο ήταν: Rosberg, Hamilton, Massa, Bottas, Button, Magnussen, Alonso, Vettel, Ricciardo και Gutierrez.

    Οι υψηλές θερμοκρασίες σε συνδυασμό με τη νέα άσφαλτο προκάλεσαν απότομη και έντονη φθορά στα μαλακά ελαστικά κι όπως είχε προβλέψει πριν το αγώνα η Pirelli τα πρώτα pitstop έγιναν πριν τον 8ο γύρο. Συγκεκριμένα ο Massa έκανε την αρχή στον 6ο γύρο βάζοντας την μέση γόμα. Ο Βραζιλιάνος όμως ξεπέρασε το όριο ταχύτητας μέσα στα pit και στη συνέχεια δέχθηκε ποινή stop&go 5 δευτερολέπτων που εξέτισε στην επόμενη αλλαγή ελαστικών. Ο πρωτοπόρος Rosberg μπήκε στον 8ο γύρο, ο Hamilton στον 9ο κι όταν βγήκε από τα pit η διαφορά των 4 δευτερολέπτων που είχαν είχε μηδενιστεί.

    Στον 11ο γύρο η πρώτη 5άδα είχε ως εξής: Hulkenberg, Kvyat, Rosberg, Hamilton και Grosjean. Οι τρείς εκτός των Mercedes είχαν εκκινήσει με την μέση γόμα κι έτσι επωφελήθηκαν της γρήγορης αλλαγής που χρειάστηκε να κάνουν οι πιο γρήγοροι συνδυασμοί. Φυσικά οι Rosberg-Hamilton δεν χρειάστηκαν πολύ χρόνο για να περάσουν ξανά στο 1-2. Στη συνέχεια και η Williams ανέκτησε τη θέση της στο 3-4 με τον Massa μπροστά από τον Bottas. Την 10άδα πίσω τους στον 20 γύρο συμπλήρωναν οι Button, Grosjean, Magnussen, Alonso, Vettel και Ricciardo.

    Έντονη φθορά λόγω των υψηλών θερμοκρασιών παρουσίασαν και τα λευκά P Zero με αποτέλεσμα το παράθυρο του δεύτερου pitstop να ανοίξει στον 26ο γύρο. Έναν γύρο μετά μπήκε για αλλαγή ο Rosberg ο οποίος είχε διαφορά 1 δευτερολέπτου από τον Hamilton. Ο Βρετανός στην προσπάθειά του να πιέσει ώστε να μπορέσει να περάσει στην κορυφή μετά το δικό του pitstop έκανε λάθος και με μισό τετ-α-κε στην στροφή 3 έχασε σημαντικό χρόνο. Στον 29ο γύρο μπήκε κι αυτός για φρέσκο σετ μέσης γόμας επιστρέφοντας στην πίστα 2ος, 6,7 δευτερόλεπτα πίσω από τον Rosberg.

    Η πρώτη 10άδα στα μισά του αγώνα ήταν: Rosberg, Hamilton, Raikkonen, Hulkenberg, Massa, Button, Kvyat, Vettel, Magnussen και Alonso. Οι Raikkonen, Hulkenberg και Kvyat ήταν σε διαφορετική στρατηγική από τους υπόλοιπους.

    Στον 40ο γύρο ο Ricciardo έκοψε ρυθμό και ανέφερε στην Red Bull πως τα φρένα στον εμπρός αριστερό τροχό δεν λειτουργούν. Ο Αυστραλός μπήκε στα pit και μετά από έλεγχο του μονοθεσίου η ομάδα ανακάλυψε πως το πρόβλημα ήταν στην εμπρός αριστερή ανάρτηση. Ευτυχώς δεν κατέρρευσε αλλά ο αγώνας ολοκληρώθηκε πρόωρα για τον Ricciardo.

    Δύο γύρους αργότερα ο Hulkenberg επιτέθηκε στον Bottaγια την 8η θέση. Οι δύο τους στριμώχτηκαν στην πρώτη στροφή κι ο Γερμανός πέρασε. Ο Φινλανδός έχασε χρόνο κι αυτό επέτρεψε στον Raikkonen να πλησιάσει. Ο οδηγός της Ferrari επωφελήθηκε και πέρασε κι αυτός. Αμέσως μετά η Williams κάλεσε τον Bottas για μέση γόμα. Το pitstop ήταν αργό καθώς χρειάστηκε να γίνουν κάποιες εργασίες στην εμπρός πτέρυγα. Ο Bottas είχε χάσει χρόνο και στο δεύτερο pitstop καθώς η ζώνη του είχε χαλαρώσει κι έπρεπε οι μηχανικοί του να την σφίξουν.

    Στον 45ο γύρο ο Alonso έκανε την επίθεση του στον Magnussen για την 6η θέση και πέρασε πολύ όμορφα στην στροφή 3. Παράλληλα στην κορυφή ο Hamilton είχε πλησιάσει τον Rosberg στα 2,3 δευτερόλεπτα. Στον 50ο γύρο ο Rosberg μπήκε για τον τρίτο του και τελευταίο pitstop, βάζοντας φυσικά ξανά την μέση γόμα. Στον επόμενο γύρο ακολούθησε κι ο Hamilton ακολουθώντας την ίδια στρατηγική. Ο Βρετανός όταν βγήκε στην πίστα ήταν μισό δευτερόλεπτο πίσω από τον Γερμανό και ξεκίνησε την επίθεσή του.

    Στον 53ο γύρο ο Massa ανέκτησε την 3η θέση από τον Huleknberg ο οποίος ήταν σε στρατηγική 2 pitstop. Σε εκείνο το σημείο του αγώνα την δεκάδα συμπλήρωναν οι Raikkonen, Button, Vettel, Alonso, Kvyat και Magnussen.

    Η μάχη των Rosberg-Hamilton στον 57ο γύρο έγινε πιο έντονη καθώς βρήκαν μπροστά τους πιο αργούς συνδυασμούς τους οποίους έπρεπε  να περάσουν. Λίγους γύρους μετά, είδαμε μια πολύ όμορφη μάχη για την 4η θέση μεταξύ των Button-Vettel-Raikkonen. Όλα ξεκίνησαν όταν ο Raikkonen έκανε επίθεση στον Button. Η μάχη τους καθυστέρησε κι επέτρεψε στον Vettel να πλησιάσει. Μετά από μερικά περάσματα τροχό με τροχό ο Button κράτησε την 4η θέση κι ο Vettel πέρασε τον Raikkonen για την 5η θέση. Η 10άδα στον 65ο γύρο ήταν: Rosberg, Hamilton, Massa, Button, Vettel, Raikkonen, Alonso, Magnussen, Hulkenberg και Bottas.

    Στον 66ο γύρο είδαμε την 2η εγκατάλειψη του αγώνα. Ο Grosjean πάρκαρε την Lotus του στην άκρη της πίστας με μηχανικό πρόβλημα. Στη συνέχεια ο Raikkonen έχασε άλλη μια θέση, αυτή τη φορά από τον Alonso. Όμως δεν την έχασε αμαχητί.

    Οι Rosberg-Hamilton πήγαν τέρμα γκάζι μέχρι την καρό σημαία. Όταν πέρασαν την γραμμή τερματισμού τους χώριζαν μόλις χ δέκατα. Ο Rosberg πήρε την πρώτη του νίκη στη Βραζιλίας μειώνοντας τη διαφορά του από τον Hamilton στους 17 βαθμούς. Πίσω του ο Massa συμπλήρωσε την 3άδα προκαλώντας τρελά πανηγύρια στις εξέδρες.

    Η βαθμολογία μετά τη Βραζιλία έχει ως εξής: Hamilton 334, Rosberg 317, Ricciardo 214, Vettel 159 Alonso 157 και Bottas 156.

    Όλα θα κριθούν σε δύο εβδομάδες στο Abu Dhabi το οποίο δίνει διπλούς βαθμούς.

    Αποτελέσματα

     

    Θέση#ΌνομαΟμάδαLast LapInt
    16   N. ROSBERG   Mercedes1:13.92071 LAPS
    244   L. HAMILTON   Mercedes1:14.576+1.4
    319   F. MASSA   Williams Mercedes1:15.719+40.9
    422   J. BUTTON   McLaren Mercedes1:14.709+48.5
    51   S. VETTEL   Red Bull Renault1:15.100+51.2
    614   F. ALONSO   Ferrari1:14.772+61.6
    77   K. RAIKKONEN   Ferrari1:15.454+63.4
    827   N. HULKENBERG   Force India Mercedes1:14.058+63.6
    920   K. MAGNUSSEN   McLaren Mercedes1:15.562+69.7
    1077   V. BOTTAS   Williams Mercedes1:15.453+1L
    1126   D. KVYAT   Toro Rosso Renault1:15.149+70.3
    1213   P. MALDONADO   Lotus Renault1:16.285+76.3
    1325   J. VERGNE   Toro Rosso Renault1:15.919+77.3
    1421   E. GUTIERREZ   Sauber Ferrari1:15.570+81.6
    1511   S. PEREZ   Force India Mercedes1:14.550+85.2
    1699   A. SUTIL   Sauber Ferrari1:15.092+97.2
    178   R. GROSJEAN   Lotus Renault+7L
    183   D. RICCIARDO   Red Bull RenaultRETIRED+24L

    Σχόλια

    Σχόλια