Live Test: Honda CBR500R ABS

    «Ζωντανές δοκιμές» στο Motornews με καθημερινές αναφορές για τις μοτοσικλέτες που έχουμε στα χέρια μας

    Το Honda CBR500R ABS είναι το νέο απόκτημα του Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης κάθε μοτοσικλέτας, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρως άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    Παρασκευή 7 Νοεμβρίου

    Η συμβίωσή μου με το CBR500R έφτασε στο τέλος της και οι εντυπώσεις ήταν πολύ καλές. Αν έπρεπε να το περιγράψω με μια λέξη θα το αποκαλούσα ήσυχο. Μια μοτοσικλέτα με όλα τα καλά στοιχεία της Honda (ποιότητα, οικονομία και ευκολία) η οποία θα βολέψει ένα μεγάλο εύρος του αγοραστικού κοινού. Η τιμή του θεωρώ ότι είναι λίγο τσιμπημένη καθώς κοστίζει 6.600€ ωστόσο είναι μια μοτοσικλέτα η οποία θα μείνει ανέπαφη για πολλά χρόνια και είναι δεδομένο ότι θα βγάλει τα λεφτά της σε όλα τα επίπεδα.

    cbr999999999777777777

    Επιστρέφοντάς την στα κεντρικά της Honda σκέφτηκα ότι δεν θα με χάλαγε καθόλου να είχα μια τέτοια μοτοσικλέτα να μου καλύψει το μεγαλύτερο μέρος της καθημερινότητάς μου, ενώ παραδίδοντας το κλειδί δεν απέφυγα την οπτική επαφή για μια τελευταία φορά πίσω από τον ώμο μου. Τελικά το 500R είναι σε θέση να δημιουργήσει στενό δεσμό με τον αναβάτη ακόμα και με μιας εβδομάδας συμβίωση.

    Την επόμενη εβδομάδα θα έχουμε πλήρη δοκιμή του μοντέλου στο Motornews. Καλή συνέχεια και πάντα κράνος στο κεφάλι.

    Πέμπτη 6 Νοεμβρίου

    Το παραδέχομαι… βρήκα το πρώτο (και μοναδικό) πράγμα που δεν δουλεύει σωστά πάνω στο CBR. Είναι το μπουτόν στο σηνιάλο των προβολέων το οποίο δεν κάνει πάντα σωστή επαφή και θέλει να το πιέσεις λίγο προς τα κάτω για να λειτουργήσει σωστά…

    2014-11-04 16.17.24 copy-W1200

    Καταλαβαίνεται τώρα με τι ασχολείται κάποιος όταν έχει το CBR και κατ’ επέκταση όταν έχει Honda. Η μοτοσικλέτα είναι υψηλού επιπέδου όσον αφορά την ποιότητα κατασκευής ακολουθώντας την πεπατημένη του «Big H» με τη διαφορά ότι αυτό το Honda τραβάει και τα βλέμματα. Δεν έχει περάσει ημέρα που να μην με περιεργαστεί κάποιος μοτοσικλετιστής στα φανάρια, και σχεδόν κάθε μέρα κάποιος θα με ρωτήσει τα κλασικά… «πολύ όμορφο είναι, πάει-πάει;  πιάνει 250Km/h; (!)». Αυτό μαρτυράει πάντως πως το 500R δείχνει γρήγορο και ποιοτικό κάτι που πετυχαίνει κατά το ήμισυ καθώς είναι ποιοτικό, αλλά όχι και τόσο γρήγορο ώστε να έχει τις επιδόσεις του Fireblade.

    2014-11-04 16.17.47 copy

    Οι επιλογές σε καίρια σημεία του έχουν χαρίσει αυτή την «αρχοντιά» όπως τα δισκόφρενα τύπου μαργαρίτα, το νίκελ κάλυμμα στο κάτω μέρος του φέρινγκ, η πολύ επιθετική μάσκα και κυρίως οι πολυάκτινες χυτές ζάντες όπου ιδιαίτερα στον εμπρός τροχό από τη μεριά που δεν υπάρχει δισκόπλακα τα σπάει!

    Τετάρτη 5 Νοεμβρίου

    Είχα την ευκαιρία χθες να δοκιμάσω τις δυνατότητες του CBR σε ένα από τα λίγα καλά «στριφτερά» κομμάτια της Αττικής. Το Honda είναι ρυθμισμένο για άνεση, ωστόσο σε έναν σβέλτο ρυθμό σε μεσαίας και μικρής ταχύτητας στροφές είναι διασκεδαστικό. Η πολύ ελαφριά του αίσθηση και η έλλειψη φρένου από τον κινητήρα δίνουν τη δυνατότητα στον αναβάτη να οδηγήσει με φόρα στην είσοδο κάτι που πετυχαίνει εξαιρετικά με στιβαρότητα και καλή αίσθηση. Γέρνει με χαρακτηριστική άνεση και κρατάει τη γραμμή του ανέπαφο, έχοντας ικανοποιητική αίσθηση στο μπροστινό και στο πίσω μέρος. Το γενικό του στήσιμο παρόλα αυτά και οι μαλακά ρυθμισμένες αναρτήσεις δεν αφήνουν περιθώρια για να πιέσεις πολύ καθώς τότε εμφανίζονται σημάδια δυσκολιών από το πλαίσιο να διαχειριστεί δυνατά φρεναρίσματα και απότομες αλλαγές κατεύθυνσης. Το σημαντικό πάντως είναι ότι θα διασκεδάσει το 80% των αναβατών στις στροφές, ενώ θα βάλει τους πιο άπειρους αναβάτες με σωστό τρόπο στον κόσμο των supersport.

    2014-11-04 16.18.20 copy

    Τρίτη 4 Νοεμβρίου

    Η καρδιά του CBR500R είναι φυσικά ο κινητήρας του. Το δικύλινδρο σε σειρά σύνολο των 471cc είναι ήσυχο, οικονομικό και πρόθυμο. Αυτό που εντυπωσιάζει στην καθημερινότητα είναι η ελαστικότητά του καθώς παρά τον μικρό κυβισμό τραβάει με «μια πάνω» ικανοποιητικά χωρίς να κρεμάει και να ζητάει απεγνωσμένα αλλαγή σχέσης. Οι 47 ίπποι είναι αρκετοί για να στείλουν το ταχύμετρο σε πολύ υψηλά νούμερα και είναι αλήθεια (αλήθεια το είδα) πως σε ένα γρήγορο πέρασμα από την Αττική Οδό «είδα» 180 Km/h στο ψηφιακό ταχύμετρο. Ο ψεκασμός είναι καλός, με μοναδικό ψεγάδι στο άνοιγμα-κλείσιμο του γκαζιού που είναι λίγο απότομος. Από οικονομία είναι εξαιρετικό με τη μέχρι τώρα κατανάλωση να βρίσκεται στα 4,7 λίτρα/100Km, σε συνθήκες κίνησης πόλης με σχετικά σβέλτο ρυθμό.

    cbr500r007

    Δευτέρα 3 Νοεμβρίου

    Έχοντας κάνει μόλις λίγα χιλιόμετρα στη σέλα του CBR500R το μυαλό μου χάθηκε κάπου στην ηλικία των 18 ετών. Τότε, θυμήθηκα (ναι, ακόμα το αλτσχάιμερ δεν με έχει χτυπήσει) τις ένδοξες στιγμές που ξεροστάλιαζα κοιτάζοντας τα τότε «πιστόλια» NSR, RGV και TZR, τις τότε race replica, δίχρονες και πανέμορφες. Οι εποχές όμως αλλάζουν και πλέον η ακραία απόδοση, η φασαρία και η αμφισβητούμενη ασφάλεια έχουν δώσει τη θέση τους σε μοτοσικλέτες πανέμορφες, ευκολοδήγητες και φυσικά ασφαλέστατες.

    2014-11-02 15.08.36

    Μια από αυτές είναι το CBR500R. Το όνομα είναι βαρύ, όπως και το περίφημο φτερό στο ντεπόζιτο και το δικύλινδρο CBR καταφέρνει πολύ καλά να δώσει στον αναβάτη αυτά που υπόσχεται… κλασική περίπτωση Honda δηλαδή. Για την ώρα απολαμβάνω την ησυχία και την άνεση που προσφέρει στην καθημερινή μετακίνηση. Τις επόμενες ημέρες θα δούμε τις εκπλήξεις που μας επιφυλάσσει το όμορφο CBR.

    2014-11-02 15.08.40

     

    Σχόλια

    Σχόλια