GP ΗΠΑ: Προσπέραση και νίκη τίτλου για Hamilton

    Ο Lewis Hamilton απέδειξε ότι θέλει περισσότερο από τον Nico Rosberg το πρωτάθλημα κατακτώντας τη νίκη στο Grand Prix των ΗΠΑ. Ο Βρετανός βούτηξε στα φρένα της στροφής 12 και με πυγμή πέρασε τον Γερμανό ο οποίος στη συνέχεια δεν κατάφερε να απαντήσει. Αυτή είναι η 2η νίκη του Hamilton στο Austin στα 3 χρόνια που είναι στην F1. Και στην πρώτη του νίκη, το 2012, έκανε ακριβώς το ίδιο στον Vettel. Η μάχη του πρωταθλήματος μεταφέρετε στη Βραζιλία με τον Hamilton να έχει 24 βαθμούς προβάδισμα. Ο Hamilton μετά από αυτή τη νίκη γίνεται ο Βρετανός με τις περισσότερες νίκες στην F1. 32 νίκες, αφήνωντας πίσω του τον Nigel Mansell με 31. Επίσης με αυτή τη νίκη ο Hamilton ισοφάρισε στις νίκες τον Alonso. Το βάθρο συμπληρώθηκε από τον εξαιρετικό Daniel Ricciardo ο οποίος κατάφερε με σωστή στρατηγική και καλό ρυθμό να ανακάμψει μετά την κακή εκκίνηση.

    Το Grand Prix των ΗΠΑ ξεκίνησε με όλες τις ομάδες να μετέχουν κανονικά παρά τις φήμες για μποϊκοτάζ από τους μικρούς του grid. Φυσικά δεν ήταν και τα 18 μονοθέσια στο grid, αυτό του Vettel ήταν στα pit καθώς ο Γερμανός εκκινούσε από το pitlane λόγω αλλαγής όλων των εξαρτημάτων της μονάδας ισχύος.

    Ο ήλιος έλαμπε πάνω από το Circuit of the Americas και ο κόσμος είχε γεμίσει τις κερκίδες. Οι οδηγοί δεν είχαν να ανησυχούν για βροχή αλλά ο δυνατός άνεμος που έπνεε τους έκανε τη ζωή πολύ δύσκολη. Η θερμοκρασία ήταν στους 23 στην ατμόσφαιρα και στους 33 στην επιφάνεια της ασφάλτου.

    Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Rosberg έφυγε καθαρά μπροστά και διατήρησε την πρωτοπορία του. Πιο πίσω ο Alonso ανέβηκε 5ος κι ο Ricciardo με κακή εκκίνηση έπεσε 7ος.

    Αμέσως μετά την συμπλήρωση του πρώτου γύρου είχαμε Αυτοκίνητο Ασφαλείας. O Perez έκανε λάθος κι αφού πρώτα έπεσε στο πίσω μέρος της Ferrari του Raikkonen στη συνέχεια χτύπησε και την Sauber του Sutil. Το μονοθέσιο του Γερμανού έμεινε ακινητοποιημένο μέσα στην πίστα κι ο Μεξικανός έφτασε μέχρι τα pit που όπου κι εγκατέλειψε. Με το SC στην πίστα αρκετοί οδηγό μπήκαν για αλλαγή ελαστικών, μεταξύ άλλων και οι δύο McLaren που έβαλαν την μέση γόμα με αποτέλεσμα να πέσουν πιο πίσω.

    Στον 5ο γύρο το SC επέστρεψε στην πίστα και είχαμε πάλι αγώνα. Ο Rosberg κράτησε πίσω του τον Hamilton αλλά δεν συνέβη το ίδιο για τους Bottas και Alonso οι οποίοι έχασαν την θέση τους από τους Massa και Ricciardo αντίστοιχα.

    Στον 10ο γύρο η 10άδα είχε ως εξής: Rosberg, Hamilton, Massa, Bottas, Ricciardo, Alonso, Raikkonen, Maldonado, Vergne και Grosjean.

    Η μάχη στην κορυφή ήταν σκληρή με τη διαφορά στο δευτερόλεπτο. Πίσω από τα «ασημί βέλη» οι δύο Williams πάλευαν τόσο μεταξύ τους όσο και με τον Ricciardo που πίεζε για το βάθρο. Λίγο πιο πίσω οι δύο Ferrari δεν μπορούσαν να ακολουθήσουν τον ρυθμό του βάθρου. Στην ουρά του grid ο Vettel πάλευε να ανέβει αλλά οι προσπεράσεις δεν έρχονταν εύκολα.

    Οι Gutierrez και Vergne κινήθηκαν με μεγαλύτερη ταχύτητα απ’ ότι έπρεπε πίσω από το SC κι έτσι δέχθηκαν ποινή stop&go 5 δευτερολέπτων, την οποία εξέτισαν στο pitstop.

    Στον 15 γύρο άνοιξε το παράθυρο για το πρώτο pitstop με τους Ricciardo και Massa. Ο Αυστραλός έβαλε την μέση γόμα κι ο Βραζιλιάνος την μαλακή ξανά. Στη συνέχεια περισσότεροι οδηγοί μπήκαν για αλλαγή. Μετά το πρώτο pitstop η 10άδα είχε ως εξής: Rosberg, Hamilton, Massa, Ricciardo, Bottas, Kvyat, Magnussen, Button, Alonso και Vettel. Όλοι με την μέση γόμα εκτός των οδηγών της Williams. Οι δύο McLaren είχαν κάνει νωρίτερα την αλλαγή, με το SC στην αρχή ενώ ο Kvyat που εκκίνησε με την μέση γόμα έκανε το πρώτο του pitstop αργότερα στον αγώνα.

    Στον 17ο γύρο ο Hulkenberg ήταν ο επόμενος οδηγός που εγκατέλειψε με μηχανικό πρόβλημα στην Force India.

    Στη συνέχεια του αγώνα ο Rosberg έφτιαξε μια διαφορά 2 δευτερολέπτων αλλά ο Hamilton δεν το άφησε για πολύ αυτό και μείωσε πάλι στο δευτερόλεπτο. Πίσω τους ο Ricciardo ήταν ανάμεσα στις δύο Williams και περίμενε το επόμενο pitstop για να επιτεθεί. Στην ουρά της 10άδας ο Alonso με πιο φρέσκα ελαστικά πίεζε τον Button για την 8η θέση.

    Στον 23ο γύρο η διαφορά Rosberg-Hamilton ήταν στα 7 δέκατα με τον Βρετανό να γεμίζει τους καθρέπτες του Γερμανού. Δύο γύρους μετά ο Hamilton βούτηξε στα φρένα της στροφής 12 και πέρασε στα ίσια τον Rosberg για την πρώτη θέση. Παράλληλα ο Alonso πέρασε τον Button στην πρώτη στροφή μετά από μια πολύ όμορφη μάχη.

    Μετά την αλλαγή στην κορυφή Ο Rosberg έμεινε κοντά στον Hamilton, η διαφορά τους ήταν στο δευτερόλεπτο. Πίσω, ο Alonso πέρασε και την άλλη McLaren, αυτή του Magnussen και ανέβηκε 6ος. Ο Vettel με πολλά προβλήματα ρυθμού είχε πέσει εκτός 10άδας.

    Οι δύο McLaren μπήκαν στον 28ο και 29ο γύρο για το δεύτερο και τελευταίο pitstop του βάζοντας ξανά την μέση γόμα.

    Στον 31ο γύρο ο Bottas άνοιξε τον χορό των πρωτοπόρων για το δεύτερο pitstop βάζοντας την μέση γόμα. Στη συνέχεια ακολούθησαν και οι υπόλοιποι.

    Ο Hamilton κράτησε πίσω του τον Rosberg, κάτι που δεν κατάφερε να κάνει ο Massa. Ο Ricciardo πέρασε τον Βραζιλιάνο για την 3η θέση κι από εκείνο το σημείο και ύστερα έβαλε πλώρη για το χαμηλότερο σκαλί του βάθρου. Την δεκάδα συμπλήρωναν οι Massa, Bottas,

    Μετά το δεύτερο pitstop ο Hamilton είχε φτιάξει μια διαφορά 3 δευτερολέπτων από τον Rosberg. Όμως στη συνέχεια ο Γερμανός ανέβασε ρυθμό και μείωσε λίγο. Η αντεπίθεση του Rosberg δεν ήρθε ποτέ κι έτσι ο Hamilton είδε πρώτος την καρό σημαία. Η διαφορά τους μετά το Τέξας είναι στους 24 βαθμούς με δύο αγώνες να απομένουν.

    Στο χαμηλότερο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Ricciardo με εξαιρετικό ρυθμό και στρατηγική. Ο Αυστραλός πέρασε στα pit τις δύο Williams και ανέκαμψε εξαιρετικά μετά την κακή εκκίνηση που έκανε. Η Williams έχασε την ευκαιρία για ένα ακόμα βάθρο με τους Massa και Bottas να κάνουν το 4-5. Την δεκάδα συμπλήρωσαν οι Alonso, Vettel, Magnussen, Vergne και Maldonado.

    Μετά το GP των ΗΠΑ ο Hamilton έχει 316 βαθμούς, ο Rosberg 292, o Ricciardo 214, o Bottas 155, o Alonso 149 κι ο Vettel 149.

    Το πρωτάθλημα συνεχίζεται χωρίς ανάσα την επόμενη εβδομάδα με το Grand Prix Βραζιλίας.

    Αποτελέσματα

     

    Θέση#ΌνομαΟμάδαLast LapInt
    144   L. HAMILTON   Mercedes1:43.49256 LAPS
    26   N. ROSBERG   Mercedes1:45.746+4.3
    33   D. RICCIARDO   Red Bull Renault1:45.086+25.5
    419   F. MASSA   Williams Mercedes1:44.478+26.8
    577   V. BOTTAS   Williams Mercedes1:44.202+30.8
    614   F. ALONSO   Ferrari1:43.882+95
    71   S. VETTEL   Red Bull Renault1:42.564+95.5
    820   K. MAGNUSSEN   McLaren Mercedes1:46.077+100.4
    913   P. MALDONADO   Lotus Renault1:45.726+102.5
    1025   J. VERGNE   Toro Rosso Renault1:47.316+103.4
    118   R. GROSJEAN   Lotus Renault1:47.244+111.4
    1222   J. BUTTON   McLaren Mercedes1:48.842+112.5
    137   K. RAIKKONEN   Ferrari1:44.013+125.9
    1421   E. GUTIERREZ   Sauber Ferrari1:45.671+126.9
    1526   D. KVYAT   Toro Rosso Renault1:44.313+133.2
    1627   N. HULKENBERG   Force India Mercedes+39L
    1711   S. PEREZ   Force India MercedesRETIRED+15L
    1899   A. SUTIL   Sauber Ferrari+133.2

    Σχόλια

    Σχόλια