Στη Renault o Illien

    Ο Ελβετός είναι ο άνθρωπος που έδειξε τον δρόμο στη Mercedes την δεκαετία του '90

    Η Renault καταβάλλει κάθε προσπάθεια για να βελτιώσει τον κινητήρα της ώστε να πλησιάσει την Mercedes σε απόδοση. Τελευταία της ενέργεια είναι η πρόσληψη του Mario Illien για να βοηθήσει τη γαλλική εταιρία να ανεβάσει ρυθμούς στην εποχή των turbo V6.

    Καθώς το σχέδιο για το «ξεπάγωμα» των κινητήρων φαίνεται να πέφτει στο κενό, η Renault κάνει την κίνησή της και παίρνει έναν από τους πιο καταξιωμένους και ικανούς σχεδιαστές κινητήρων. Ο Ελβετός, μαζί με τον συνεργάτη του Paul Morgan μπήκαν στην F1 στις αρχές του ’90, με την Ilmor Engineering.To 1991 η Ilmor προμήθευε με κινητήρες την Leyton House. Το 1992 την Tyrrel και το 1993 έγινε η πρώτη συνεργασία με την Mercedes-Benz ώστε να προμηθεύσει κινητήρες στην Sauber στην παρθενική της χρονιά. Η Ilmor συνέχισε ως κατασκευαστής των κινητήρων της Mercedes για την F1 και το 1995 ξεκίνησε η απόλυτα επιτυχημένη συνεργασία με την McLaren. Το 2001, όταν ο Morgan πέθανε, η Mercedes πήρε το 55% των μετοχών της εταιρείας και την μετονόμασε σε Mercedes-Ilmor. Το 2005 πήρε και το υπόλοιπο 45% κι ο Illien έφυγε από την F1 και ασχολήθηκε με τα IndyCars και το MotoGP. Τώρα ήρθε η ώρα της επιστροφής του στην F1.

    Αυτή είναι μια πολύ δυναμική ζαριά από τη Renault διότι σύμφωνα με τις φήμες ο κινητήρας της γαλλικής εταιρίας έχει 40-60 ίππους λιγότερους από της Mercedes και δεν θα αντέξει να χάσει ξανά πελάτες και πρωταθλήματα. Η Lotus μεταπήδησε σε Mercedes το 2015 η Catterham αποχαιρετά το grid και το πρωτάθλημα του 2014 έκανε φτερά!

    Στάθης Κοκκορόγιαννης

    Σχόλια

    Σχόλια