15 χρόνια με μοντέλα BMW Χ

    Όλα ξεκίνησαν με ένα X. Αυτό το γράμμα χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά σαν ονομασία μοντέλου BMW στα μέσα της δεκαετίας του1980

    Δελτίο Τύπου

    Όλα ξεκίνησαν με ένα X. Αυτό το γράμμα χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά σαν ονομασία μοντέλου BMW στα μέσα της δεκαετίας του 1980 για να δηλώσει τη χρήση τεχνολογίας 4×4. Η διπλή συμμετρία του αυτοκινήτου ήταν η ιδανική ένδειξη για μετάδοση ροπής και στους τέσσερις τροχούς. Πριν από 15 χρόνια, το γράμμα X αποτέλεσε το σύμβολο μιας νέας κατηγορίας οχημάτων και, ταυτόχρονα ενός πολύ ξεχωριστού είδους οδηγικής απόλαυσης. Η BMW X5 λανσαρίστηκε σαν το παγκοσμίως πρώτο Sports Activity Vehicle, και σύντομα έγραψε ιστορία όχι μόνο στο δρόμο αλλά και σε off-road συνθήκες, προσελκύοντας νέες ομάδες πελατών στη μάρκα. Για μία φορά ακόμα η Γερμανική κατασκευάστρια premium αυτοκινήτων είχε επιδείξει την εξαιρετική ικανότητα που διαθέτει για καινοτόμες, φουτουριστικές φιλοσοφίες οχημάτων. Το λανσάρισμα της BMW X5 το 1999 έθεσε το θεμέλιο λίθο για τη μοναδική, επιτυχημένη ιστορία των μοντέλων BMW X στις παγκόσμιες αγορές αυτοκινήτου.

    Μετά από 15 χρόνια, μία ολοκληρωμένη οικογένεια BMW X έχει εξελιχθεί από τον ιδρυτή μιας νέας κατηγορίας οχημάτων. Η γκάμα περιλαμβάνει τώρα πέντε μοντέλα BMW X. Σε αυτά προστίθενται τα δύο 4WD σπορ αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων της BMW M GmbH, η BMW X5 M και η BMW X6 M. Η BMW X5 είναι ήδη η τρίτη γενιά στο είδος της που συνεχίζει την ιστορία επιτυχίας. Η δεύτερη γενιά των Sports Activity Coupe BMW X6 και BMW X3 είναι ήδη στην παραγωγή. Η BMW X1 αποτελεί εγγύηση πολυδιάστατης οδηγικής απόλαυσης στη μικρή κατηγορία. Και η BMW X4, ένα Sports Activity Coupe μοντέλο, συνδυάζει τώρα άκρατο δυναμισμό με σπορ κομψότητα στη μεσαία κατηγορία. Το καθένα από αυτά τα μοντέλα ήταν το πρώτο premium όχημα τους είδους του στο χώρο του ανταγωνισμού. Και η γκάμα θα συνεχίσει να επεκτείνεται τα επόμενα χρόνια. Η BMW X7, ένα εξαιρετικά μεγάλο και πολυτελές μοντέλο, είναι υπό εξέλιξη. Η δημοτικότητα των μοντέλων BMW X, που συνέβαλε αποφασιστικά στο να γίνει η BMW μία από τις παγκοσμίως πιο επιτυχημένες κατασκευάστριες premium 4×4 αυτοκινήτων, εξακολουθεί να αυξάνεται σταθερά. Μέχρι σήμερα, πάνω από 3,3 εκατομμύρια BMW X έχουν πουληθεί σε όλο τον κόσμο. Σχεδόν μία στις τρεις ταξινομήσεις νέων οχημάτων BMW είναι μοντέλο X.

    Ασυμβίβαστη οδηγική απόλαυση – και σε 4 x 4 μορφή.
    Η BMW X5 έκανε ένα εντυπωσιακό ξεκίνημα προσφέροντας μία οδηγική εμπειρία, μοναδική για μοντέλο BMW. Κύριο χαρακτηριστικό της ήταν η υπερυψωμένη θέση οδήγησης και η άριστη οδική συμπεριφορά στο δρόμο και εκτός δρόμου. Σε αυτά προστέθηκαν η ευρυχωρία, μεταβλητότητα και πολυτέλεια της καμπίνας. Από την αρχή, η μοναδική θέση της BMW X5 στο ανταγωνιστικό περιβάλλον των off-road οχημάτων ήταν αποτέλεσμα της απαράμιλλα δυναμικής συμπεριφοράς της. Αντίθετα με τα συμβατικά off-roaders, η BMW X5 είχε αυτοφερόμενο αμάξωμα και ανεξάρτητη ανάρτηση. Το σύστημα 4×4 κατένειμε τη ροπή στους εμπρός και πίσω τροχούς σε αναλογία 38 : 62%. Χάρη στο στάνταρ σύστημα ελέγχου ευστάθειας DSC (Dynamic Stability Control), ADB-X (Automatic Differential Brake) και το σύστημα ελέγχου κατάβασης HDC (Hill Descent Control), η BMW X5 ήταν εφοδιασμένη όχι μόνο για σπορ οδήγηση αλλά και για τις προκλήσεις της εκτός δρόμου οδήγησης.

    Από την αρχή, η τετρακίνηση που είχε επιστρατεύσει η BMW βελτιστοποιούσε αφενός την πρόσφυση σε ανώμαλους δρόμους και αντίξοες καιρικές συνθήκες, αφετέρου τη δυναμική συμπεριφορά στο στρίψιμο. Στην περίπτωση των σημερινών μοντέλων που εφοδιάζονται με σύστημα ευφυούς τετρακίνησης xDrive, και αντίθετα με άλλους κατασκευαστές που χρησιμοποιούν 4×4 κυρίως για να αντισταθμίσουν τις απώλειες πρόσφυσης που αντιμετωπίζουν τα FWD οχήματα, η BMW παραμένει σταθερά προσκολλημένη στην κλασική φιλοσοφία της πίσω κίνησης. Έτσι, ακόμα και σε νορμάλ συνθήκες, η περισσότερη ροπή μεταφέρεται εκεί που μετατρέπεται καλύτερα σε δυναμική συμπεριφορά, δηλαδή στους πίσω τροχούς. Σαν αποτέλεσμα, η ακρίβεια διεύθυνσης που αποτελεί χαρακτηριστικό γνώρισμα μιας BMW παραμένει ανεπηρέαστη από το σύστημα μετάδοσης των τετρακίνητων μοντέλων. Επιπλέον, στρίβοντας με υψηλές ταχύτητες, η απόκριση διεύθυνσης βελτιστοποιείται μέσω στοχευσμένης αύξησης της ροπής που μεταδίδεται στους πίσω τροχούς.

    Ο καινοτόμος συνδυασμός πρόσφυσης, δυναμικής συμπεριφοράς και άνεσης που χαρακτήριζαν την πρώτη γενιά της BMW X5 ήταν τρομερά δημοφιλής κυρίως στις ΗΠΑ αλλά και στις Ευρώπη και σε άλλες αγορές. Μέχρι τα μέσα του 2005, η 500.000ή BMW X5 είχε περάσει από τη γραμμή παραγωγής. Η συνολική παραγωγή του πρώτου Sports Activity Vehicle ανήλθε 620.000 μονάδες στο εργοστάσιο της BMW στο Spartanburg. Σήμερα, οι εγκαταστάσεις παραγωγής στη Ν. Καρολίνα (ΗΠΑ) αποτελεί πρότυπο κέντρο για όλα τα μοντέλα BMW X. Οι τρέχουσες γενιές των BMW X5, BMW X6 και BMW X3 και η BMW X4 παράγονται εδώ. Επίσης, οι BMW X5 M και BMW X6 M είναι γέννημα θρέμμα της Αμερικής (“born in the USA”).

    Δοκιμασμένη φιλοσοφία, νέα κατηγορία και πρεμιέρα της BMW xDrive : BMW X 3.
    Με τη μεταφορά της φιλοσοφίας SAV σε μία ακόμα κατηγορία αυτοκινήτων το 2004, η BMW έγινε πρωτοπόρος για μία ακόμα φορά. Με πιο συμπαγείς διαστάσεις έναντι της BMW X5 και ακόμα πιο ευέλικτη συμπεριφορά, η BMW X3 αποδείχτηκε η απόλυτη εξαίρεση και παρέμεινε το μοναδικό premium όχημα στην κατηγορία του για πολλά χρόνια. Επιπλέον, η BMW X3 διέθετε ένα νέο, ευφυές είδος μόνιμης τετρακίνησης με την ονομασία intelligent BMW xDrive. Με ηλεκτρικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη στο κιβώτιο της τετρακίνησης και όντας συνδεδεμένο με το σύστημα ελέγχου ευστάθειας DSC, το νέο σύστημα, που ταυτόχρονα λανσαρίστηκε στη BMW X5, προσέφερε ασυναγώνιστες προϋποθέσεις για μεταβλητή, on-demand μετάδοση ισχύος.

    Ξεχωριστή οδηγική απόλαυση, premium ποιότητα και, επιπλέον, εξαιρετική απόδοση χάρισαν στη BMW X3 υψηλή δημοτικότητα και πολυάριθμες διακρίσεις. Μεταξύ αυτών ήταν οι καλύτερες κατατάξεις στο δείκτη ικανοποίησης πελατών “Customer Satisfaction Index” (CSI) που δημοσιεύτηκε από το ινστιτούτο έρευνας αγοράς J.D. Power και στη στατιστική ανάλυση της Λέσχης Αυτοκινήτου ADAC – Allgemeiner Deutscher Automobilclub. Δύο συνεχόμενες φορές, η BMW X3 αναδείχτηκε νικήτρια – “Four-wheel car of the year” και “Off-road vehicle of the year” – στην ψηφοφορία αναγνωστών των περιοδικών “Auto Bild Allrad” και “Off Road” αντίστοιχα. Η πρώτη γενιά BMW X3 πουλήθηκε πάνω από 600.000 φορές σε όλο τον κόσμο πριν αντικατασταθεί από τη διάδοχό της το 2010.

    Συνεχίζοντας με αυτοπεποίθηση την επιτυχημένη ιστορία του προκατόχου της: Δεύτερη γενιά BMW X 5.
    Το 2006, ξεκίνησε η παραγωγή της δεύτερης γενιάς BMW X5 στο εργοστάσιο της BMW στο Spartanburg. Με αυξημένη ευρυχωρία, πολυτελές περιβάλλον, προηγμένη τεχνολογία κίνησης και καινοτόμα συστήματα ανάρτησης και υποστήριξης οδηγού, ο διάδοχος του πρωτοποριακού Sports Activity Vehicle έθεσε για μία ακόμα φορά νέα πρότυπα στο διευρυμένο ανταγωνιστικό περιβάλλον των μοντέλων BMW X. Επιπλέον, η BMW X5 της δεύτερης γενιά ήταν η πρώτη BMW με δυνατότητα χρήσης επτά καθισμάτων.

    Προηγμένοι οκτακύλινδροι και εξακύλινδροι βενζινοκινητήρες και πολύ οικονομικές εξακύλινδρες μονάδες diesel σε συνδυασμό με τεχνολογία BMW EfficientDynamics διασφάλιζαν για τη BMW X5 έναν εξαιρετικά επιτυχημένο συνδυασμό χαμηλής κατανάλωσης και μειωμένων ρύπων – ήταν ασυναγώνιστη σε αυτή την κατηγορία οχημάτων και επιδόσεων. Η υψηλή απήχηση του μεγάλου SAV επιβεβαιώθηκε με πολυάριθμα βραβεία για τη σχεδίαση, ασφάλεια και ποιότητά του. Το 2007, η BMW X5 κέρδισε το βραβείο σχεδίασης “autonis” από το περιοδικό του ειδικού τύπου “auto motor und sport“ και ένα Χρυσό Βραβείο στην έρευνα ικανοποίησης πελατών Β. Αμερικής J.D. Power. Το 2008 προστέθηκε μία νίκη κατηγορίας στην ψηφοφορία αναγνωστών του “auto, motor und sport” – “The Best Cars”. Το 2007 και 2008, το Αμερικανικό Ινστιτούτο για την Οδική Ασφάλεια στους Αυτοκινητόδρομους (IIHS) ψήφισε το αυτοκίνητο “Top Safety Pick” για την εξαιρετική συμπεριφορά του στις συγκρούσεις. Επιπλέον, η εξαιρετικά υψηλή αξία μεταπώλησης έγινε σήμα κατατεθέν της BMW X5. Σαν αποτέλεσμα, το Γερμανικό περιοδικό του ειδικού τύπου “Auto Bild” το ανέδειξε σε “Value Champion of the Year” επί δύο χρόνιες – 2007 και 2008. Με πωλήσεις σχεδόν 730.000 μονάδων σε όλο τον κόσμο, η δεύτερη γενιά της BMW X5 κατάφερε να ξεπεράσει την επιτυχία της προκατόχου της.

    Καινοτόμο πνεύμα για μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση: Sports Activity Coupe BMW X 6.
    Η καθιέρωση της φιλοσοφίας Sports Activity Vehicle σε δύο κατηγορίες οχημάτων συνεχίστηκε με δύο ακόμα καινοτομίες με τις οποίες η BMW κατάφερε να ενισχύσει τη μοναδική θέση της στο ανταγωνιστικό περιβάλλον των 4X4 οχημάτων. Την άνοιξη του 2008, η BMW παρουσίασε το παγκοσμίως πρώτο Sports Activity Coupe. Η BMW X6, η οποία από εκείνη την εποχή κατασκευαζόταν μαζί με τη BMW X5 στο εργοστάσιο της BMW στο Spartanburg, έδινε ιδιαίτερη έμφαση στη δυναμική συμπεριφορά – κύριο χαρακτηριστικό των μοντέλων BMW X. Η σχεδίασή της συνδύαζε σπορ κομψότητα με δυναμική παρουσία. Για μία ακόμα πιο σπορ οδηγική εμπειρία, η τεχνολογία μόνιμης τετρακίνησης xDrive αυτού του μοντέλου πλαισιώθηκε για πρώτη φορά από το Dynamic Performance Control, που επιτρέπει πρόσθετα τη μεταβλητή κατανομή ισχύος μεταξύ δεξιών και αριστερών τροχών.

    Το πρώτο Sports Activity Coupe έπαιξε πρωτοποριακό ρόλο και στην τεχνολογία BMW ActiveHybrid. Στην περίπτωση της BMW ActiveHybrid X6 που παρουσιάστηκε το 2009, ένας οκτακύλινδρος βενζινοκινητήρας και δύο ηλεκτροκινητήρες απέδιδαν εξαιρετική ισχύ η οποία μεταφερόταν μέσω του συστήματος τετρακίνησης BMW xDrive στον εμπρός και πίσω άξονα ανάλογα με τις απαιτήσεις. Με συνολική ισχύ συστήματος 357 kW/485 hp, η BMW ActiveHybrid X6 όταν λανσαρίστηκε ήταν το ισχυρότερο μοντέλο μαζικής παραγωγής με υβριδική κίνηση.

    Επιπλέον, την ίδια χρονιά, 2009, δύο αξιοσημείωτα μοντέλα προστέθηκαν στη γκάμα σπορ αυτοκίνητων υψηλών επιδόσεων της BMW M GmbH. Εμπνευσμένοι από τις δυναμικές δυνατότητες των μοντέλων BMW X, οι δημιουργοί τους πρόσθεσαν για πρώτη φορά σε τετρακίνητα μοντέλα τις χαρακτηριστικά επιδόσεων που είναι συνυφασμένα με το γράμμα M. Ένας V8 κινητήρας ειδικά σχεδιασμένος για τους δύο ‘υπεραθλητές’ με τεχνολογία M TwinPower Turbo και ισχύ 408 kW/555 hp αλλά και σύστημα xDrive ειδικό για Μ συμπεριλαμβανομένου Dynamic Performance Control, αποτέλεσαν τη βάση για μία απαράμιλλη οδηγική εμπειρία με τις BMW X5 M και BMW X6 M.

    BMW X 1: Πρότυπο πολυδιάστατης οδηγικής απόλαυσης στην premium μικρή κατηγορία.
    Από το 2009, η οδηγική απόλαυση των μοντέλων BMW X έγινε προσιτή και στους αγοραστές οχημάτων μικρής κατηγορίας. Χάρη στην πολυμορφικότητα, το σπορ χαρακτήρα, το υψηλό επίπεδο ευελιξίας και την προηγμένη λειτουργικότητα της BMW X1, το επιτυχημένο εγχείρημα επαναλήφθηκε σε μία εντελώς νέα κατηγορία. Η μικρή BMW X έγινε ο προάγγελος αυτής της κατηγορίας και σημείωσε παγκόσμια επιτυχία, με πωλήσεις πάνω από 300.000 μονάδες σε 2,5 χρόνια. Η BMW X1 κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της BMW στη Λειψία. Επιπλέον, αυτό το μοντέλο κατασκευάζεται τώρα σε συνεργασία με την κοινοπραξία, Brilliance China Automotive Holdings Ltd., στο εργοστάσιο του Shenyang. Συνολικά πάνω από 640.000 αυτοκίνητα BMW X1 έχουν πουληθεί τώρα σε όλο τον κόσμο.

    Με πέντε καθίσματα κανονικού μεγέθους και αναδιπλούμενα / διαιρούμενα 40 : 20 : 40 πίσω καθίσματα στάνταρ, η BMW X1 προσφέρει μία ευρύχωρη και πολυμορφική, χρηστική καμπίνα. Προηγμένοι κινητήρεs με τεχνολογία BMW TwinPower Turbo εγγυώνται ελαστικότητα και απόδοση. Ανάλογα με την έκδοση του κινητήρα, η BMW X1 μπορεί να εφοδιάζεται είτε με το ευφυές σύστημα τετρακίνησης xDrive ή με νέα κλασική τετρακίνηση. Το 8-τάχυτο κιβώτιο Steptronic, που είναι μοναδικό στην κατηγορία, διατίθεται επίσης προαιρετικά. Το υψηλό επίπεδο ασφάλειας που προσφέρει η BMW X1 επιβεβαιώνεται μεταξύ άλλων με την 5άστερη βαθμολογία της στο Euro NCAP crash test. Η BMW X1 έχει κερδίσει το “red dot award”, η διάκριση “Auto Bild Design Award” και το “Design Trophy” που της απένειμε το “Auto Zeitung” για το εκφραστικό στυλ της. Επιπλέον, είναι ένα από τα πιο σταθερά μοντέλα στην κατηγορία του στην αξία μεταπώλησης. Το 2010, βραβεύτηκε με τον τίτλο “Value Champion” από το “Auto Bild”.

    Συνεχής πρόοδος: Επόμενη γενιά BMW X 3, φρέσκια πρόταση με τη μορφή της BMW X 4.
    Σημαντικές εξελίξεις σε όλους τους τομείς που σχετίζονται με τη μοναδική οδηγική απόλαυση χαρακτήρισαν το λανσάρισμα της νέας BMW X3 το 2010. Η δεύτερη γενιά του μεσαίου SAV προσφέρει αναβαθμισμένο σπορ στυλ και απόδοση, και αισθητά μεγαλύτερη ευρυχωρία και άνεση και βελτιστοποιημένη λειτουργικότητα και καινοτόμο εξοπλισμό. Η νέα BMW X3 διακρίθηκε με πέντε αστέρια στο Euro NCAP crash test, και συγκέντρωση πολυάριθμες διακρίσεις για τη σχεδίασή της και σε έρευνες των καταναλωτών ενώ συμπεριλήφθηκε στη λίστα των “value champions”. Η τρέχουσα γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει τρεις βενζινοκινητήρες και τέσσερις diesel. Δύο εκδόσεις του μοντέλου διατίθενται με πίσω κίνηση, ενώ το BMW xDrive διασφαλίζει επιπλέον on-demand μετάδοση ισχύος.

    Επιπλέον, η BMW θέτει νέα πρότυπα στην premium μεσαία κατηγορία με το πρώτο Sports Activity Coupe σ’ αυτό το τμήμα της αγοράς. Η BMW X4 που λανσαρίστηκε το 2014 συνδυάζει τα κλασικά χαρακτηριστικά ενός μοντέλου BMW X με τις σπορ, κομψές καμπύλες ενός coupe. Αυτό το μοντέλο συνδυάζει οδηγική απόλαυση, προηγμένο πνεύμα και σύγχρονη λειτουργικότητα με αμίμητο στυλ. Η BMW X4 προσφέρεται με μία γκάμα έξι εκδόσεων κινητήρων και εφοδιάζεται στάνταρ με BMW xDrive.

    Στην κορυφή της κατηγορίας: Νέες BMW X 5 και BMW X 6.
    15 χρόνια μετά την πρεμιέρα της πρώτης έκδοσης, η BMW X5 ήδη συνεχίζει την επιτυχημένη ιστορία του Sports Activity Vehicle στην τρίτη γενιά του. Το νέο μοντέλο γίνεται για μία ακόμα φορά πρότυπα οδηγικής απόλαυσης, απόδοσης, δυναμικής σχεδίασης, πολυμορφικότητας και πολυτέλειας στην κατηγορία που ίδρυσε κάποτε η BMW. Η τελευταία έκδοση του SAV διατίθεται προαιρετικά με επτά καθίσματα. Η BMW X5 sDrive25d, μία άκρως αποδοτική έκδοση με πίσω κίνηση προσφέρεται για πρώτη φορά. Αμέσως, η νέα BMW X5 κέρδισε τον τίτλο “Goldene Lenkrad” (Το Χρυσό Τιμόνι) που απονέμουν τα περιοδικά “Auto Bild” & “Bild am Sonntag”, επαναλαμβάνοντας την επιτυχία της πρώτης γενιάς το 2001.

    Η τελευταία έκδοση στην οικογένεια μοντέλων BMW X είναι η νέα BMW X6. Η δεύτερη γενιά του Sports Activity Coupe είναι πιο εντυπωσιακή αισθητικά με αναβαθμισμένο σπορ χαρακτήρα και μία πολυτελή καμπίνα με καινοτόμα στοιχεία εξοπλισμού. Προαιρετικά πακέτα προσαρμοζόμενης ανάρτησης διασφαλίζουν – όπως με τη BMW X5 – σπορτίφ στυλ και άνεση σύμφωνα με τις επιθυμίες. Όπως η λίστα στάνταρ εξοπλισμού, η γκάμα συστημάτων υποστήριξης οδηγού και υπηρεσιών μετακίνησης του BMW ConnectedDrive έχουν αυξηθεί σημαντικά.

    Σχόλια

    Σχόλια