MotoGP Day’s Report: Επιστροφή στα παλιά

    Για τον Marc Marquez και τον Valentino Rossi που επέστρεψαν σε παλιές τακτικές

    Τα ρεκόρ είναι για να σπάνε λέει το ρητό και στην περίπτωση του Marc Marquez επιβεβαιώνεται στο μέγιστο. Ο «μικρός» κατάφερε μέσα σε ένα αγωνιστικό τριήμερο να σπάσει δύο σημαντικά ρεκόρ και να φέρει και πάλι το όνομά του στην κορυφή με τις λίστες των καλύτερων όλων των εποχών. Το Σάββατο, με την 13η του pole position, έγινε ο αναβάτης με τις περισσότερες pole σε μια σεζόν, ενώ την Κυριακή με τη 12η νίκη του στον αγώνα της Μαλαισίας, ισοφάρισε το ρεκόρ του Mick Doohan με τις περισσότερες νίκες σε μια σεζόν. Είναι ξεκάθαρο και έχει πειστεί πλέον και ο πιο δύσπιστος πως πρόκειται για ένα φαινόμενο στους αγώνες μοτοσικλέτας και συνολικά του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

    Ο Marquez έκανε σχεδόν δύο μήνες να κερδίσει και μετά το τέλος του αγώνα οι έντονοι πανηγυρισμοί του έδειξαν πως ήθελε απεγνωσμένα να βρεθεί και πάλι στην κορυφή. Στη συνέντευξη Τύπου μάλιστα η ερώτηση δημοσιογράφου για το πώς είναι να μην έχεις κερδίσει για πάνω από ενάμιση μήνα ήταν πολύ εύστοχη, με τον Ισπανό της Repsol Honda να λέει με ειλικρίνεια πως ήταν δύσκολο, αλλά χρήσιμο. Έχοντας συνηθίσει να κερδίζει σχεδόν παντού και πάντα στο πρώτο μισό της σεζόν, ο Marquez δυσκολεύτηκε πολύ στο δεύτερο μισό με πολλά λάθη και πτώσεις. Παρόλα αυτά η όλη συμπεριφορά του είχε και θετικά «Μάθαμε πολλά από το δεύτερο μισό της χρονιάς. Μπορεί να είχα την πολυτέλεια να πιέσω, ακόμα και να κάνω λάθος, αλλά δεν ήταν όλα σωστά. Μάθαμε πολλά και γι’ αυτό ήθελα να κερδίσω πολύ εδώ, δεν ήθελα να κάνω κάτι λάθος. Ήταν καλό μάθημα πάντως το δεύτερο μισό της χρονιάς», δήλωσε με ειλικρίνεια ο πρωταθλητής.

    Στη Sepang, ο Marquez επέστρεψε στη γνωστή του στρατηγική του πρώτου μισού της σεζόν. Μέτρησε με υπομονή τους αντιπάλους του στο πρώτο μισό του αγώνα και διατήρησε σε καλή κατάσταση ελαστικά και φρένα. Στους τελευταίους δέκα γύρους άρχισε να ανεβάζει ρυθμό, πέρασε μπροστά και κέρδισε με το γνώριμο τρόπο των πρώτων 10 αγώνων. Ο Ισπανός είπε μετά τον αγώνα ότι αποφάσισε να επιστρέψει σε αυτήν τη στρατηγική καθώς εκείνη του Philip Island δεν απέδωσε, με τον Valentino Rossi αμέσως να ψιθυρίζει με χιούμορ «προτιμώ τη στρατηγική που ακολούθησες στο Philip Island», προκαλώντας χαμόγελα στην αίθουσα Τύπου. Ο Rossi είχε τα κέφια του καθώς όταν ο Marquez τόνισε πως το μεγαλύτερο εμπόδιο για τη νίκη στη Μαλαισία ήταν η έντονη ζέστη, ο Ιταλός πάλι με χιούμορ σχολίασε «και πίστευα ότι ήμουν εγώ», προκαλώντας πάλι χαμόγελα στην αίθουσα. Καλή ατμόσφαιρα, με άφθονο αλληλοσεβασμό κάτι που έχουμε χρόνια να το δούμε στο MotoGP.

    Για τον Valentino Rossi τόσο ο αγώνας στη Sepang όσο και εκείνος σε Motegi και Philip Island, θύμισαν τον Rossi του 2004, 2005. Σε δοκιμές και κατατακτήριες ο Ιταλός ήταν χαμένος κάπου στην εξάδα έχοντας πρόβλημα «στο στήσιμο της μοτοσικλέτας του». Όταν έσβηναν όμως τα κόκκινα φώτα ο Ιταλός έβρισκε τον τρόπο να βρει το ρυθμό να παλέψει για το βάθρο και τη νίκη κάτι που έκανε και στη Μαλαισία. Αυτή τη στρατηγική έχουμε να τη δούμε σχεδόν δέκα χρόνια από τον Valentino (τότε που η Michelin έκανε τα θαύματά της την Κυριακή του αγώνα), αλλά φαίνεται πως τώρα τελευταία τον βολεύει ξανά για να «ακουμπάει» κορυφή. Στη Sepang ο ρυθμός του ήταν πολύ δυνατός και αν μπορούσε για 3 γύρους ακόμα να γυρίσει στο 2:01, τότε ίσως να είχαμε διαφορετική εξέλιξη στον αγώνα και ίσως διαφορετικό νικητή. Ακόμα και ο Jorge Lorenzo, ο οποίος ζορίζεται πολύ να πει καλή κουβέντα για τον teammate του (για όλους βασικά), είχε να πει τα καλύτερα για τον Rossi, κάτι που δείχνει το άλμα στην απόδοση που έχει κάνει ο Ιταλός. Να φοβόμαστε το 2015;

    Μια τελευταία αναφορά στον Tito Rabat ο οποίος στέφθηκε πρωταθλητής Moto2 στη Μαλαισία, νομίζω αξίζει τον κόπο. Ο νεαρός Ισπανός πολύ δίκαια φέτος έφτασε να κατακτήσει τον τίτλο και όλοι οι αναβάτες του MotoGP είχαν έναν καλό λόγο για τον Rabat. Ο Marquez ιδιαίτερα, ο οποίος προπονείται μαζί με τον Tito, τόνισε το γεγονός ότι όλο αυτό που κατάφερε ο Rabat είναι καθαρά αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς. Δεν ήταν κάποιο ξεχωριστό ταλέντο, ωστόσο με πολλή δουλειά και επιμονή κατάφερε να πετύχει τον στόχο του. Ο Lorenzo μάλιστα το πήγε λίγο παρακάτω λέγοντας πως τέτοιοι αναβάτες είναι πολύ καλά παραδείγματα για τους νέους αναβάτες που ξεκινούν τώρα την καριέρα τους.

    Επόμενος αγώνας σε 2 εβδομάδες στη Βαλένθια, ο τελευταίος αγώνας της χρονιάς τον οποίο θα ακολουθήσει το πάρα πολύ ενδιαφέρον τεστ της επόμενης σεζόν.

    Γιάννης Πετρόχειλος (@petrocheilos)

    Σχόλια

    Σχόλια