Απλά μαθήματα οικονομίας

    Δοκιμή: Με το Audi A3 1.4 TSi g-tron κινούμαστε με λιγότερα από 4,5€ για κάθε 100 χιλιόμετρα

    Κινούμαστε με λιγότερα από 4,5€ για κάθε 100 χιλιόμετρα και μετά από κάθε βόλτα εκτελούμε γονυκλισία στα νέα «Θεία» της οικονομίας: το Audi A3 g-tron και το φυσικό αέριο (CNG). Το πρώτο μοντέλο της Audi με κινητήρα φυσικού αερίου  (CNG) είναι γεγονός και μπορείτε να το αποκτήσετε άμεσα με 26.040€. Τα εναλλακτικά καύσιμα επιτίθενται και –ειδικά στις δημοκρατίες του καθημαγμένου νότου όπως η δική μας- γνωρίζουν μεγάλη ανάπτυξη. Ο κυρίαρχος λόγος αυτής της έντονης διείσδυσης είναι η χαμηλότερη τιμή τους  από τη βενζίνη και το πετρέλαιο, αλλά τα πλεονεκτήματά τους δεν σταματούν εκεί.

    Audi A3 Sportback g-tron

    Πάρτε για παράδειγμα το φυσικό αέριο ή CNG, που γνωρίσαμε μέσω της ΔΕΠΑ στα σπίτια μας και πλέον αποτελεί και μια ακόμα εναλλακτική για την κίνηση των αυτοκινήτων μας. Το group VW φαίνεται πως πιστεύει πολύ σε αυτό το καύσιμο –καλώς λέμε εμείς καθώς έχει μόνο πλεονεκτήματα σε σχέση με τα υπόλοιπα ορυκτά καύσιμα, δηλαδή τη βενζίνη, το πετρέλαιο και το υγραέριο που είναι παράγωγο του πετρελαίου. Γι’ αυτό δεν είναι λίγα τα μοντέλα της που χρησιμοποιούν αυτό το καύσιμο, με πιο πρόσφατο όλων και πρώτο μοντέλο της Audi με κινητήρα φυσικού αερίου  το Α3 Sportback με τον κωδικό g-tron.

    Με μέση εργοστασιακή κατανάλωση 3,3 κιλά φυσικού αερίου/100 χλμ. και κόστος κάτι λιγότερο από 1,0€/κιλό, το A3 g-tron είναι το πιο οικονομικό αυτοκίνητο που μπορεί να αγοράσει κανείς σήμερα με κινητήρα 1,4 λίτρων. Μάλιστα, είναι πιο οικονομικό ακόμα και από… scooter, όχι απαραίτητα σε κατανάλωση, αλλά σε κόστος καυσίμου. Το αυξημένο κόστος αγοράς δεν είναι αποτρεπτικό σε βάθος χρόνου, ούτε και τα πολύ αραιά προς το παρόν σημεία ανεφοδιασμού με φυσικό αέριο, καθώς η δυνατότητα λειτουργίας τόσο με βενζίνη, όσο και με φυσικό αέριο, ανεβάζει την αυτονομία στα 1.300 χλμ. περίπου.

    Οι 110 ίπποι που αποδίδει ο κινητήρας προφανώς αποτελούν μια μέτρια τιμή μάλλον για λόγους marketing –μην ξεχνάμε ότι είναι ο TFSi που δεν είχε μέχρι σήμερα έκδοση κάτω από 122 ίππους- ωστόσο η ποιότητα λειτουργίας του και η κυριολεκτικά μηδαμινή του κατανάλωση θα σας αποζημιώσουν και με το παραπάνω. Εμείς κατά τη δοκιμή του νέου μοντέλου, κινούμενοι σε μια μεγάλη γκάμα οδικών συνθηκών αφού ταξιδέψαμε στη Θεσσαλονίκη και αλωνίσαμε τόσο τη νύμφη του βορρά, όσο και την Αθήνα, ολοκληρώσαμε με μέση κατανάλωση της τάξης των 4,5 κιλών/100 χλμ. CNG και 7,2 λίτρα/100 χλμ. βενζίνης. Όσο κινείστε σε ακτίνα 300 χιλιομέτρων από τα αστικά κέντρα, η χωρητικότητα των 13 περίπου κιλών CNG του αυτοκινήτου φτάνει και περισσεύει για να μην βάλετε καθόλου βενζίνη και να απολαμβάνετε το προνόμιο να μετακινείστε με κόστος καυσίμου μικρότερο των 4,5€/100 χλμ.

    Audi A3 Sportback g-tron

    Με την προσθήκη της έκδοσης g-tron η μεγάλη γκάμα μοντέλων (τρίθυρο, πεντάθυρο, τετράθυρο και cabriolet) του νέου A3 εμπλουτίζεται ακόμα περισσότερο και η εμπορική του πρωτοκαθεδρία αναμένεται να διατηρηθεί και το 2015. Να σημειώσουμε τέλος ότι η έκδοση g-tron διατίθεται προς το παρόν μόνο με το πεντάθυρο αμάξωμα (Sportback), με τον κινητήρα 1.4, μετάδοση στους εμπρός τροχούς και κιβώτια 6 σχέσεων, χειροκίνητο ή αυτόματο διπλού συμπλέκτη  (+2.400€).

    Αδάμ Αλέξανδρος

    Σχόλια

    Σχόλια