MotoGP Day’s Report: Η κατάρα του Philip Island

    Πως η Bridgestone τα κάνει μούσκεμα στην Αυστραλία και πως ο Rossi ακόμα τους «γιατρεύει»

    Για ένα ακόμα αγωνιστικό τριήμερο στο Philip Island της Αυστραλίας η Bridgestone κατάφερε να τα κάνει μούσκεμα. Μετά το περσινό φιάσκο με τα ελαστικά της να μην αντέχουν να βγάλουν όλο τον αγώνα ήρθε και η προβληματική φετινή απόδοση των ελαστικών για να σηκώσει τις τρίχες των Ιαπώνων. Τι κι αν η Bridgestone έκανε δοκιμές στην αρχή της χρονιάς στο Philip Island για να είναι έτοιμη για φέτος, το αποτέλεσμα ήταν το ίδιο, ίσως λίγο καλύτερο, πάντως σίγουρα έπαιξε ρόλο στην πορεία του τριημέρου.

    Το πρόβλημα στο πίσω ελαστικό ήταν η έλλειψη πρόσφυσης και κυρίως το πολύ μικρό φάσμα που επέτρεπε στους αναβάτες να πλαγιολισθήσουν. Στο εμπρός ελαστικό όμως τα προβλήματα ήταν περισσότερα καθώς σε πρώτη φάση το νέο ασύμμετρο ελαστικό ήταν πολύ ευαίσθητο στις αλλαγές θερμοκρασίας και σε δεύτερη φάση το πολύ μαλακό ελαστικό απαιτούσε ιδιαίτερο οδηγικό στιλ για να αντέξει.

    Οι Marc Marquez, Cal Crutchlow και Pol Espargaro οι οποίοι έπεσαν με τον ίδιο τρόπο, χρησιμοποίησαν την ασύμμετρη γόμα εμπρός η οποία τους πρόδωσε μόλις η θερμοκρασία άρχισε να πέφτει στην πίστα. Βλέπεται, για το χατίρι των Ευρωπαίων, οι αγώνες στην Αυστραλία αρχίζουν δύο ώρες αργότερα από το συνηθισμένο με αποτέλεσμα η θερμοκρασία το απόγευμα να πέφτει σημαντικά και τα ελαστικά να ζορίζονται αναπάντεχα. Ένα ελαφρυντικό λοιπόν της Bridgestone είναι η πτώση της θερμοκρασίας. Υποθέτω ότι αν οι τρεις αυτοί αναβάτες δεν είχαν ηρεμήσει στο τέλος του αγώνα και απλά πίεζαν στο όριο μέχρι την γραμμή τερματισμού μάλλον δεν θα σημείωναν πτώση. Όταν όμως ένιωσαν ότι έπρεπε να ρίξουν λίγο το ρυθμό τους εκεί ήρθε η απότομη πτώση της θερμοκρασίας του ελαστικού και ταυτόχρονα η δική τους πτώση στην αμμοπαγίδα.

    lore2887888

    Θύματα πάντως δεν είχε μόνο η ασύμμετρη γόμα στην Αυστραλία, είχε και η πολύ μαλακή γόμα. Οι εργοστασιακοί αναβάτες της Yamaha, Rossi και Lorenzo, μαζί με τον Bradley Smith χρησιμοποίησαν την πολύ μαλακή γόμα εμπρός και δικαιώθηκαν. Και εδώ όμως δημιουργήθηκαν προβλήματα, ιδιαίτερα στην περίπτωση του Jorge Lorenzo. Ο Ισπανός είχε τεράστια πτώση στην απόδοση του εμπρός ελαστικού του στους τελευταίους γύρους με αποτέλεσμα να κινδυνεύσει ακόμα και να χάσει το βάθρο. Η Bridgestone επισήμανε πως η πτώση στην απόδοση δεν ήταν λάθος του ελαστικού, αλλά ήταν θέμα στησίματος της μοτοσικλέτας και οδηγικού στιλ. Η απάντηση του Jorge πάντως ήταν αφοπλιστική καθώς αρκέστηκε σε ένα περιφρονητικό «όπως πάντα φταίνε μόνο οι άλλοι…». Η αλήθεια πρέπει να βρίσκεται κάπου στη μέση καθώς ο Lorenzo δεν επέμεινε στις δοκιμές να χρησιμοποιεί την πολύ μαλακή γόμα με αποτέλεσμα να μην έχει βρει το τέλειο στήσιμο, ενώ πρέπει να πίεσε περισσότερο από ότι περίμενε στη μάχη που έδωσε ρόδα με ρόδα με τον Rossi στη μέση του αγώνα.

    Για τον Rossi τι να πει κανείς. Εξακολουθεί όχι μόνο να είναι γρήγορος αλλά και πολύ έξυπνος πραγματοποιώντας έναν εξαιρετικό αγώνα από την αρχή μέχρι το τέλος. Μπορεί να τον ευνόησε η πτώση του Marquez, ωστόσο ήταν πέρα ως πέρα ο καλύτερος αναβάτης στο συγκεκριμένο αγώνα, πίεσε τον teammate του τόσο ώστε να καταστρέψει το εμπρός ελαστικό του και έφτασε σε μια δίκαιη νίκη. Αυτό μάλιστα το κατάφερε έπειτα από 9 χρόνια στη συγκεκριμένη πίστα φτάνοντας τις ίδιες νίκες με τον μεγάλο του αντίπαλο Casey Stoner… του το χρώσταγε άλλωστε!

    Επόμενο ραντεβού την Κυριακή 26 Οκτωβρίου στη Sepang της Μαλαισίας για τον προτελευταίο γύρο του Πρωταθλήματος.

    Γιάννης Πετρόχειλος (@petrocheilos)

    Σχόλια

    Σχόλια