Η FIA αποκάλυψε τις λεπτομέρειες του ατυχήματος του Bianchi

Η FIA αποκάλυψε κάποιες λεπτομέρειες σχετικά με το ατύχημα του Jules Bianchi στο Ιαπωνικό GP. Μετά από την εξέταση των πλάνων του CCTV (κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης) της πίστας στη στροφή 7 ο Charlie Whitting δήλωσε ότι ο Bianchi έχασε τον έλεγχο της Marussia μετά από υδρολίσθηση, όπως κι ο Adrian Sutil. Όμως ο Sutil έκανε τετ-α-κε και έπεσε πάνω στα προστατευτικά ελαστικά. Ο Bianchi πρόλαβε να διορθώσει την πρώτη αντίδραση της Marussia αλλά στη συνέχεια το μονοθέσιο έφυγε ευθεία πάνω στον γερανό. Η FIA συνεχίζει τις έρευνες για τον ατύχημα στη Suzuka.

Υπάρχει μια στεγνή γραμμή. Καθώς η βροχή δυναμώνει το νερό αρχίζει να εισέρχεται στην πιο στεγνή γραμμή και τα μονοθέσια σε εκείνο το σημείο ανοίγουν τη γραμμή τους. Μπορείτε να δείτε ότι ο Adrian έχασε τον έλεγχο σε εκείνο το σημείο. Ακούμπησε ελαφρώς στην πιο βρεγμένη πίστα και σε εκείνο το σημείο ήταν πίσω από τον Jules. Όταν πέρασε πάνω από την πιο βρεγμένη γραμμή έχασε τον έλεγχο και έκανε τετ-α-κε. Ο Jules έκανε κάτι παρόμοιο. Πέρασε πάνω από την γραμμή που είχε περισσότερο νερό αλλά η διαφορά είναι ότι δεν έκανε τετ-α-κε σαν τον Adrian. Διόρθωσε και βγήκε εκτός, με διαφορετική τροχιά.

Στο video που ακολουθεί μπορείτε να δείτε τον Kevin Magnussen στην έξοδος της στροφής Dunlop δύο γύρους πριν το το ατύχημα ο Bianchi στην ίδια στροφή. Προσέξτε τον εμπρός δεξί τροχό που βγαίνει από την πιο στεγνή γραμμή και μπαίνει στην πιο βρεγμένη. Το μονοθέσιο με υδρολίσθηση έχει την τάση να πάει στην εξωτερική αλλά ο Δανός προλαβαίνει και το επαναφέρει. Δύο γύρους μετά η βροχή ήταν περισσότερη και η διόρθωση του Bianchi πάνω στη Marussia δεν λειτούργησε το ίδιο καλά με αποτέλεσμα ο άτυχος Γάλλος να φύγει ευθεία…

Ο Whitting απέκλεισε το ενδεχόμενο μηχανικής βλάβης και είπε πως με μια πρόχειρη εκτίμηση η ταχύτητα πρόσκρουσης είναι κοντά σε αυτή που είχε ο Heikki Kovalainen στη Βαρκελώνη το 2008. Ο Φινλανδός είχε χάσει τον έλεγχο της McLaren όταν το ελαστικό του εξαγάγει ενώ έστριβε με 240χλμ/ώρα. Η ταχύτητα πρόσκρουσης στα προστατευτικά ελαστικά υπολογίζεται πως ήταν 130χλμ/ώρα δηλαδή 27g ακαριαίας επιβράδυνσης. Ο Kovalainen μετά το ατύχημα μεταφέρθηκε σώος στο ιατρικό κέντρο αλλά δεν θυμόταν τίποτα. Η διαφορά με τον Bianchi όμως είναι ότι ο Γάλλος έπεσε πάνω στον γερανό και όχι στα προστατευτικά ελαστικά.

Είναι νωρίς για να δούμε την ακριβή ταχύτητα σύγκρουσης διότι δεν έχουμε σωστά δεδομένα από το μονοθέσιο κατά τη διάρκεια που ταξιδεύει στην περιοχή διαφυγής. Μπορούμε να βασιστούμε μόνο στα δεδομένα από το GPS. Οι έρευνες συνεχίζονται, αναλύουμε την εικόνα και τα δεδομένα του GPS για να δούμε την ταχύτητα πρόσκρουσης. Είναι νωρίς για να πούμε. Κοιτάζοντας τις πρώτες εκτιμήσεις της ταχύτητας του μονοθεσίου θα έλεγα ότι είναι παρόμοιο με το ατύχημα του Heikki Kovalainen το 2008 στη Βαρκελώνη, αλλά είναι μια πολύ πρόχειρη εκτίμηση.

Video από το ατύχημα του Kovalaien στη Βαρκελώνη το 2008.

Σχόλια

Σχόλια