Η FIA σκέφτεται την εισαγωγή «Αργής Ζώνης»

    Η FIA έχει ξεκινήσει συζητήσεις για την βελτίωση της ασφάλειας στα Grand Prix μετά το τραγικό ατύχημα του Jules Bianchi στην Ιαπωνία. Η Ομοσπονδία θέλει την βοήθεια των ομάδων και των οδηγών πάνω σε αυτό το θέμα ώστε να βρεθεί μια σωστή λύση που θα μειώσει τις πιθανότητες να έχουμε ξανά μια τραγωδία όπως αυτή στη Suzuka.

    Ένα από τα ζητήματα που θα εξεταστούν είναι η επιβράδυνση των μονοθεσίων υπό καθεστώς Αυτοκινήτου Ασφαλείας. Δυστυχώς οι οδηγοί δεν σηκώνουν εύκολα το πόδι από το γκάζι όταν ανεμίζουν οι κίτρινες σημαίες, έτσι η FIA σκέφτεται την εισαγωγή περιοριστή ταχύτητας, όπως για παράδειγμα στο pitlane. Αυτό το σύστημα χρησιμοποιείται ήδη στο WEC με μεγάλη επιτυχία. Οι οδηγοί ενημερώνονται ότι πρόκειται να μπουν σε «Αργή Ζώνη» (Slow Zones ή Code 60) όπως ονομάζεται και μειώνουν ταχύτητα στα 60χλμ/ώρα. Όμως ο Charlie Whitting, αλυτάρχης της FIA, έχει τις επιφυλάξεις του γι’ αυτή τη λύση.

    Υπάρχουν πράγματα που έχουμε να μάθουμε και θέλουμε να συμμετάσχουν όλες οι ομάδες και οι οδηγοί ώστε να καταλήξουμε σε ένα σωστό αποτέλεσμα μέσα από μελετημένες ιδέες. Ένα από τα σημαντικά πράγματα που έχουμε να μάθουμε είναι ότι πρέπει να πάρουμε μια απόφαση για το πως θα επιβραδύνουμε τους οδηγούς. Πρέπει να θέσουμε σε εφαρμογή ένα σύστημα το οποίο θα δείχνει ξεκάθαρα πόσο πολύ πιστεύουμε ότι πρέπει να επιβραδύνουν τα μονοθέσια σε παρόμοιες συνθήκες. Πάνω σε αυτό δουλεύουμε, ξεκινώντας από αύριο το πρωί. Θα συναντηθούμε με όλες τις ομάδες ώστε να συζητήσουμε το θέμα. Θέλουμε να βρούμε έναν τρόπο να επιβάλουμε την ελάττωση της ταχύτητας. Ίσως να μην είναι κάποιο όριο ταχύτητας, αλλά ένας τρόπος ελέγχου της ταχύτητας με απόλυτη βεβαιότητα και απόλυτη σαφήνεια.

    Ο Whitting θεωρεί ότι η φύση της F1, να πιέζει στο όριο το κάθε τι, θα δυσκολέψει την κατάσταση.

    Η δυσκολία του να έχεις όριο ταχύτητας σε ένα συγκεκριμένο κομμάτι είναι ότι πρέπει να έχει διαφορετικό όριο για κάθε τμήμα ξεχωριστά. Αυτό που με ανησυχεί είναι ότι οι μηχανικοί και οι οδηγοί πιέζουν στο όριο στην είσοδο του pitlane μπλοκάροντας την τελευταία στιγμή πριν μπουν στον περιοριστή ταχύτητας. Αυτή είναι η φύση της F1.

    Τέλος όσον αφορά την χρήση των γερανών για την απομάκρυνση των μονοθεσίων από την πίστα η FIA θα συνεχίσει να τους χρησιμοποιεί αλλά με εξαιρετικά μεγάλη προσοχή, όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο Whitting. Επίσης σκέφτονται τη λύση της προστατευτικής ποδιάς.

    Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι θα χρησιμοποιούμε τους γερανός με εξαιρετικά μεγάλη προσοχή. Ήδη είχαμε μια συνάντηση με τους οδηγούς νωρίτερα κι ένα από τα πράγματα που προέκυψε από τη συζήτηση είναι η αξιολόγηση της λύσης να χρησιμοποιηθεί μια προστατευτική ποδιά. Είναι το ίδιο σύστημα που χρησιμοποιείται στα μηχανήματα στον δρόμο ώστε να αποτρέπει τα αυτοκίνητα να χώνονται από κάτω. Είναι κάτι που θα αξιολογήσουμε.

    Σχόλια

    Σχόλια