Blog: Κοιτάξτε το δάσος και όχι το δέντρο

    Σαν να χάνουμε το νόημα νομίζω! Από τη στιγμή που κυκλοφόρησε το video με το ατύχημα του Jules Bianchi στο Ιαπωνικό GP έχουν γίνει συζητήσεις επί συζητήσεων γιατί ο κριτής στον πύργο 10 μέτρα μετά το ατύχημα του Adrian Sutil κυματίζει την πράσινη σημαία. Μήπως θα έπρεπε να επικεντρωθούμε σε πιο σοβαρά ζητήματα από αυτό; Ας πούμε για το πως θα βελτιωθεί η διαδικασία του Αυτοκινήτου Ασφαλείας; Για το πως θα βελτιωθεί η διαδικασία ανάκτησης των μονοθεσίων; Και γενικότερα για το πως θα αποτραπούν καταστάσεις σαν αυτή στη Suzuka!

    Ο κριτής δεν έκανε λάθος που κυμάτιζε την πράσινη σημαία. Η σημαία κυμάτιζε μετά το ατύχημα όπως ορίζει ο κανονισμός. Η πίστα εκτός από τα 3 επιμέρους τμήματα που έχει για τον χρόνο χωρίζεται και σε άλλα, μικρότερα, ώστε να υπάρχει καλύτερος έλεγχος της κατάστασης. Στη φωτογραφία που ακολουθεί μπορείτε να δείτε ότι η στροφή Dunlop χωρίζεται σε επιμέρους τμήματα. Το ατύχημα έγινε στο σημείο που δείχνει το μαύρο βελάκι, δηλαδή λίγο πριν το τέλος του τμήματος M11. Από τον πύργο που ακολουθεί του ατυχήματος και μετά η πίστα είναι εντάξει, άρα λοιπόν σωστά κυμάτιζε η πράσινη σημαία.

    japangp-suzuka-dunlopcurve-bianchi-crash-flagssector-14

    Ναι η πρώτη ματιά και η αγανάκτηση μετά από αυτό που έγινε λέει ότι, μα πάνω από το ατύχημα βγάζεις πράσινη σημαία; Ο κριτής τήρησε τον κανονισμό κατά γράμμα. Κι αν ψάξετε θα βρείτε κι άλλα παρόμοια περιστατικά τα οποία ποτέ δεν μας απασχόλησαν. Νομίζω ότι κοιτάμε το δέντρο και όχι το δάσος. Ακόμα και αν κυμάτιζε κίτρινη σημαία σε εκείνο το σημείο δεν θα απέτρεπε το ατύχημα του Bianchi.

    Υπήρχε προειδοποίηση με δύο κίτρινες σημαίες οι οποίες σημαίνουν  ότι υπάρχει ατύχημα, και μπορεί ο οδηγός να χρειαστεί να ακινητοποιήσει το μονοθέσιο. Επίσης υπάρχει ο μηχανικός του Bianchi που πιθανόν τον είχε πληροφορήσει νωρίτερα για την έξοδο του Sutil. Ίσως και όχι. Υπάρχει και η ένδειξη στο τιμόνι του Γάλλου ότι υπάρχει κίτρινη σημαία. Είχε περάσει από το σημείο και είχε δει το ατύχημα. Ο Bianchi πολύ πιθανόν να μην έκοψε όση ταχύτητα έπρεπε,  από το gps του F1 app φαίνεται πως κινείται με 200χλμ/ώρα.

    Αυτό που έγινε δεν είχε συμβεί ποτέ ξανά, ήταν από αυτά που συμβαίνουν μία στο δισεκατομμύριο, κι όμως συνέβη. Σε τέτοιου είδους καταστάσεις δυστυχώς και η παραμικρή λεπτομέρεια πάει στραβά, όπως όλο το σύμπαν συνωμοτεί υπέρ μερικές φορές, έτσι και μερικές φορές συνωμοτεί εναντίον.

    Η FIA έκανε λάθη, όμως θα τα βλέπαμε σε έναν στεγνό αγώνα; θα τα βλέπαμε αν δεν είχε συμβεί το ατύχημα του Bianchi; Το πιθανότερο είναι πως όχι.

    Ναι έπρεπε να βγει το SC αμέσως μετά το ατύχημα του Sutil, γιατί η βροχή δυνάμωνε και είχε σκοτεινιάσει πολύ. Από τα τηλεοπτικά πλάνα δεν φαίνεται αλλά οι φωτογραφίες δείχνουν ακριβώς το πως ήταν η κατάσταση.

    japangp-dark-14

    Η FIA θα έπρεπε να πατήσει πόδι και να πάει κόντρα στου οργανωτές του GP και να γίνει η εκκίνηση νωρίτερα. Όμως έχει ελαφρυντικά! Όλα αυτά που έγιναν στη Suzuka έχουν ξαναγίνει και ποτέ δεν υπήρξε πρόβλημα, ποτέ κανείς δεν μίλησε. Όμως δυστυχώς για να φανεί ότι όλο αυτό το σύστημα κάπου χωλαίνει έπρεπε να συμβεί κάτι τόσο τραγικό όσο το δυστύχημα του Bianchi.

    Ζητώ συγγνώμη για το ύφος και τον τόνο μου αλλά η πικρία και η αγανάκτηση για τον άτυχο Jules με ξεπερνούν.

    Alex Switch

    Σχόλια

    Σχόλια