Blog: Αναγκαίες οι αλλαγές γύρω από την ασφάλεια

    Η Formula 1 ΗΤΑΝ ο ποιο ασφαλής θεσμός της FIA, υπάρχουν τρύπες που πρέπει να κλείσουν άμεσα

    Την Κυριακή 5 Οκτωβρίου η Formula 1 και ο μηχανοκίνητος αθλητισμός γενικότερα δέχθηκε ένα ισχυρό χτύπημα. Ο Jules Bianchi μετά από την σφοδρή σύγκρουση που είχε με τον γερανό -ο οποίος απομάκρυνε την Sauber του Adrian Sutil- βρίσκεται στην εντατική και η κατάστασή του είναι πολύ κρίσιμη.

    Μετά από αυτό το συμβάν έχουν δημιουργηθεί ερωτήματα, αν ο αγώνας θα έπρεπε να είχε εκκινήσει νωρίτερα, καθώς πλησίαζε τυφώνας και η βροχή θα ήταν πολύ έντονη. Αν θα έπρεπε να είχε βγει το Αυτοκίνητο Ασφαλείας στην πίστα όταν είχε έξοδο ο Sutil, και μετά να βγει ο γερανός για να απομακρύνει το μονοθέσιο.

    Όσον αφορά την ώρα έναρξης ήταν απόφαση των διοργανωτών του GP και όχι της FIA. Η ομοσπονδία πρότεινε, δύο φορές, να δοθεί νωρίτερα η εκκίνηση. Όμως οι διοργανωτές επέμειναν στο να τηρηθεί το κανονικό πρόγραμμα.

    Για το Αυτοκίνητο Ασφαλείας το ερώτημα είναι πολύ πιο βαθύ και πρέπει να ψάξει καλά η F1 για να βρει την απάντηση. Αυτό το σκηνικό, δηλαδή να βγαίνει ο γερανός για να απομακρύνει ένα μονοθέσιο εν ώρα αγώνα χωρίς να έχουμε SC, το έχουμε δει πάρα πολλές φορές. Και με βροχή και χωρίς. Όμως ποτέ δεν είχε συμβεί κάτι ανάλογο.

    Κάθε φορά που συμβαίνει κάτι στην πίστα η FIA εξετάζει την περίπτωση και κρίνει εκείνη την ώρα αν χρειάζεται να βγει το SC στην πίστα ή όχι. Όμως μετά από το Ιαπωνικό GP προκύπτει το ερώτημα: μήπως είναι λάθος αυτό και πρέπει να αλλάξει ο κανονισμός για το SC;

    Επίσης μια άλλη λύση που μου έρχεται στο μυαλό είναι η αλλαγή του τρόπου ανάκτησης των ακινητοποιημένων μονοθέσιων. Στο Μονακό, επειδή δεν υπάρχει χώρος, πίσω από τις μπαριέρες έχουν μεγάλους -στατικούς- γερανούς οι οποίοι μπορούν να ανακτήσουν τα μονοθέσια από την πίστα. Στην περίπτωση της Suzuka θα μπορούσαν πίσω από τις μπαριέρες της Dunlop να έχουν ένα μεγάλο στατικό γερανό και να ανακτούσαν την Sauber του Sutil, χωρίς να χρειάζεται να βγει κάποιο όχημα μπροστά από τις μπαριέρες. Ίσως λοιπόν η FIA να πρέπει να εισάγει κανονισμό γύρω από αυτό και να ορίσει στους διοργανωτές των GP τον τρόπο ανάκτησης.

    Σίγουρα δεν είμαστε εμείς οι αρμόδιοι για να κρίνουμε αλλά δυστυχώς ακόμα και στον πιο ασφαλή θεσμό της FIA, υπάρχουν τρύπες οι οποίες μπορεί να κοστίσουν καριέρες και ζωές.

    Ο Daniel Ricciardo δήλωσε:

    Πρέπει να αναλύσουν τα γεγονότα και να δουν αν υπάρχει κάτι που έπρεπε να γίνει διαφορετικά θα το γνωρίζουν για την επόμενη φορά.

    Ο Sergio Perez δήλωσε:

    Αν κοιτάξεις το αποτέλεσμα θα δεις ότι έγινε λάθος, αλλά ποτέ δεν γνωρίζεις τι θα συμβεί.

    Ο Bottas όταν ρωτήθηκε αν ήταν σωστή απόφαση να βγει ο γερανός να συλλέξει την Sauber του Sutil απάντησε:

    Δεν είμαι εγώ αυτός που θα αποφασίσω τι θα κάνουν. Νομίζω ότι η FIA έπραξε φυσιολογικά Ελέγχουν αν μπορούν να μετακινήσουν γρήγορα το μονοθέσιο, και αν γίνεται τότε είναι εντάξει. Το σημείο ήταν δύσκολο και έπεφτε ολοένα και περισσότερο νερό. Μετά το συμβάν είναι εύκολο να πεις ότι ήταν επικίνδυνο σημείο για να βγει ο γερανός. Αυτό που πρέπει να γίνει είναι να δούμε αν μπορούμε να μάθουμε κάτι απ’ όλο αυτό.

    Ο πρωταθλητής του 1997, Jacques Villeneuve, καλεί την F1 σε άμεση αλλαγή των κανονισμών του Αυτοκινήτου Ασφαλείας. Ο Καναδός παίρνει το παράδειγμα των ΗΠΑ όπου όταν σε κάποιον αγώνα συμβαίνει ατύχημα το SC μπαίνει στην πίστα ανεξαρτήτως αν το ατύχημα είναι μεγάλο ή μικρό.

    Οι κανονισμοί που αφορούν το Αυτοκίνητο Ασφαλείας πρέπει να αλλάξουν. Τότε που έτρεχα, αλλά και μετά, πάντα έλεγα ότι κάθε φορά που γίνεται ένα ατύχημα πρέπει να βγαίνει το SC στην πίστα. Ατύχημα, Αυτοκίνητο Ασφαλείας, τέλος. Στην Αμερική αυτό γίνεται από πάντα. Το πρόβλημα είναι ότι κάθε φορά που η FIA στέλνει στην πίστα το SC όλα τα ΜΜΕ και οι οπαδοί παραπονιούνται, λένε ότι καταστρέφει τον αγώνα. Τώρα θα πρέπει να το ξανασκεφτούν. Ναι μερικές φορές ο αγώνας χάνει την ταχύτητά του, αλλά τουλάχιστον δεν θα έχεις παρόμοια συμβάντα. Όταν αγωνιζόμουν και είχα ατύχημα πάντα ανησυχούσα μήπως κάποιο άλλο μονοθέσιο πέσει επάνω στο δικό μου. Ποτέ δεν μου άρεσε η λύση της κίτρινης σημαίας. Κόβεις ταχύτητα, αλλά πόσο; Μπορεί να πάθεις ένα κλατάρισμα, ή κατάρρευση της ανάρτησης. Είναι απίθανο που κάτι σαν αυτό δεν είχε συμβεί στο παρελθόν. Νομίζω ότι απλώς ήμασταν τυχεροί.

    Πολύ εύστοχα ο Villeneuve δήλωσε ότι το πρόβλημα είναι η κατακραυγή του κόσμου και των ΜΜΕ για τις αποφάσεις της FIA σχετικά με το SC. Δεν είναι λίγες οι φορές που γίνονται έντονα παράπονα και διαμαρτυρία για την στιγμή που βγήκε το SC στην πίστα. Ακόμα και στο Ιαπωνικό GP στους πρώτους γύρους όταν η πίστα στέγνωνε το twitter είχε γεμίσει από μηνύματα που θεωρούσαν άσκοπη την παρουσία του Bernd Maylander στην πίστα. Όλα αυτά πρέπει να τα σκεφτούν καλά οι άνθρωποι του αθλήματος αλλά πρέπει να βοηθήσουμε και εμείς, -ΜΜΕ και φίλοι της F1!

    Alex Switch

    Σχόλια

    Σχόλια