GP Ιαπωνίας: Hamilton στο χάος της Suzuka

O Lewis Hamilton είναι ο νικητής του χαοτικού Grand Prix της Ιαπωνίας. Ο αγώνας διακόπηκε στον 46ο γύρο με τους Nico Rosberg και Sebastian Vettel να συμπληρώνουν το βάθρο στη 2η και 3η θέση. Όμως το ενδιαφέρον όλων είναι στο τι έχει συμβεί στον Jules Bianchi. Ο Sutil δήλωσε ότι ο Γάλλος έπεσε πάνω στον γερανό που απομάκρυνε τη Sauber.

Το πρωί της Κυριακής, 5/10, η Suzuka από πίστα είχε μετατραπεί σε ποτάμι καθώς ο τυφώνας Phanfone πλησίασε την περιοχή. Το Grand Prix Ιαπωνίας ξεκίνησε πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας καθώς οι συνθήκες ήταν απελπιστικά δύσκολες.

Μετά από δύο γύρους βγήκε κόκκινη σημαία και ο αγώνας διακόπηκε. Το SC τράβηξε τους οδηγούς στο pitlane, αντί για το grid όπου επιστρέφουν συνήθως μετά από κόκκινη σημαία. Λόγω των πολύ κακών συνθηκών οι τέντες των ομάδων με τα μονοθέσια και όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό στήθηκαν στο pitlane κι όχι στο grid.

Μετά από μερικά λεπτά διακοπής η βροχή ελαττώθηκε κι έτσι έγινε νέα προσπάθεια για εκκίνηση, φυσικά πίσω από το SC. Το πράσινο φως άναψε στις 9:25 ώρα Ελλάδας. Πριν προλάβει να συμπληρωθεί ο πρώτος γύρος μετά την επανεκκίνηση είχαμε την πρώτη εγκατάλειψη. Ο Alonso βγήκε από τη Ferrari του η οποία είχε μείνει στις πρώτες στροφές της πίστας από μηχανικό πρόβλημα. H F14T έσβησε στην ανηφόρα πριν τη Degner 1, πιθανόν από κάποιο ηλεκτρικό πρόβλημα.

Στη συνέχεια οι συνθήκες βελτιώθηκαν καθώς η βροχή είχε σταματήσει. Οι οδηγοί έλεγαν στον ασύρματο ότι είναι καλά και μπορεί να ξεκινήσει ο αγώνας. Το SC έκανε το χατίρι όλων και βγήκε.  Στον 10o γύρο ξεκίνησε ο αγώνας.

Οι πρώτοι γύροι ήταν εντυπωσιακοί με τους οδηγούς να μην βλέπουν σχεδόν τίποτα από το σπρέι αλλά παράλληλα να πιέζουν σκληρά. Ο Hamilton είχε κολλήσει πίσω από τον Rosberg αλλά ο Γερμανός στη συνέχεια πήρε μια ανάσα ανοίγοντας τη διαφορά στα 1,3. Πιο πίσω ο Vettel προσπαθούσε να περάσει τον Magnussen.

Στον 12ο γύρο έγινε χαμός στα pit καθώς σχεδόν όλοι οι οδηγοί μπήκαν για ενδιάμεση γόμα. Η Mercedes ήταν η μοναδική ομάδα που κράτησε τους οδηγούς της με τα βρόχινα ελαστικά.

Στον 14ο γύρο μπήκε και ο Rosberg για τα πράσινα Pirelli. Έναν γύρο αργότερα μπήκε κι ο Hamilton. Μετά την αλλαγή ελαστικών η πρώτη 10άδα είχε ως εξής: Rosberg, Hamilton, Button, Bottas, Massa, Vettel, Ricciardo, Magnussen, Raikkonen και Hulkenberg. Ο Button ο οποίος ρίσκαρε κι έβαλε πρώτος τα ενδιάμεσα ελαστικά βγήκε κερδισμένος καθώς ανέβηκε στην 3η θέση.

Στη συνέχεια του αγώνα ο Massa δέχθηκε επίθεση από τις δύο Red Bull χάνοντας δύο θέσεις. Η ταχύτητα της Williams στο βρεγμένο δεν ήταν καθόλου καλή και ο επόμενος που δέχθηκε επίθεση από τους δύο «ταύρους» ήταν ο Bottas. Ο Φινλανδός δεν κατάφερε να τους κρατήσει πίσω του κι έτσι έπεσε στην 6η θέση.

Στον 20ο γύρο η πρώτη 10άδα είχε ως εξής: Rosberg, Hamilton, Button, Vettel, Ricciardo, Bottas, Massa, Hulkenberg, Raikkonen και Kvyat. Ο Magnussen είχε πέσει στην ουρά του grid διότι αντιμετώπισε πρόβλημα με τις λειτουργίες στο τιμόνι του και μπήκε στα pit για αλλαγή.

Στον 25ο γύρο ο Hamilton είχε κολλήσει πίσω από τον Rosberg στα 6 δέκατα πιέζοντας τον Γερμανό για την πρώτη θέση. Οι αγωνοδίκες έδωσαν το πράσινο φως για τη χρήση του DRS κι έτσι ο Βρετανός είχε άλλο ένα όπλο στη φαρέτρα του. Πιο πίσω ο Button ήταν στην 3η θέση αλλά οι δύο RBR των Vettel και Ricciardo μείωναν τη διαφορά με γρήγορο ρυθμό.

Η μάχη των Rosberg-Hamilton έγινε πιο έντονη με τον Γερμανό να παραπονιέται για έντονη υπερστροφή και τον Βρετανό να κολλάει στον διαχύτη του. Η πίεση του Hamilton έφερε και το λάθος. Στον 27ο γύρο ο Βρετανός έχασε τα φρένα για την πρώτη στροφή και βγήκε για λίγο εκτός δρόμου! Όμως  κρατήθηκε μακριά από την αμμοπαγίδα και συνέχισε. Παρά το λάθος του στον επόμενο γύρο ήταν ξανά κολλημένος πίσω από την W05 του Rosberg.

Στα τελευταία μέτρα του 29ου γύρου ο Hamilton πλησίασε πάρα πολύ τον Rosberg κι ο Γερμανός με ένα μικρό γλίστρημα στην τελευταία στροφή έχασε φόρμα για την ευθεία. Αυτό έδωσε την ευκαιρία στον Hamilton να βουτήξει στα φρένα της πρώτης στροφής και να περάσει. Παρά το ότι βρισκόταν από την εξωτερική κατάφερε να κρατηθεί μπροστά και να πάρει τα ηνία του αγώνα.

Στον 30ο γύρο ξεκίνησε η διαδικασία της 2ης αλλαγής ελαστικών. Αυτή τη φορά ο Vettel έκανε την αρχή. Φυσικά βάζοντας τα ενδιάμεσα Pirelli. Ο επόμενος που έβαλε φρέσκα ελαστικά ήταν ο Button. Ο Βρετανός χρειάστηκε να αλλάξει και τιμόνι κι αυτό τον καθυστέρησε αρκετά χάνοντας χρόνο και θέσεις. Η Mercedes αποφάσισε στον 34ο γύρο να καλέσει τον Rosberg για αλλαγή ελαστικών κι αυτό τον έριξε στην 3η θέση πίσω από τον Ricciardo.

Στον 36ο γύρο ο Hamilton μπήκε για τη δική του αλλαγή κι αυτό έδωσε την ευκαιρία στον Ricciardo να πάρει τα ηνία. Ο ρυθμός του Αυστραλού με τα φθαρμένα ελαστικά ήταν εξαιρετικός. Όμως έναν γύρο μετά ο Ricciardo μπήκε για τη δική του αλλαγή ελαστικών.

Η πρώτη 5άδα μετά και τη 2η αλλαγή είχε ως εξής: Hamilton, Rosberg, Vettel, Button και Ricciardo. Η κίνηση του Vettel να μπει πρώτος για αλλαγή ελαστικών απέδωσε.

Στον 40ο γύρο το ψιλόβροχο που έπεφτε τόση ώρα στην πίστα έγινε κανονική βροχή. Παράλληλα οι Ricciardo-Button είχαν μάχη με τον Αυστραλό να περνά και τον Βρετανό να ανακτά τη θέση του.

Στον 42ο γύρο μπήκαν ξανά τα βρόχινα, αυτός που εκανε την αρχή ήταν ο Magnussen. Παράλληλα ο Button έχασε τη θέση του από τον Ricciardo και ο Sutil έπεσε στις μπαριέρες της Dunlop καταστρέφοντας τη Sauber.

Δύο γύρους αργότερα το Αυτοκίνητο Ασφαλείας βγήκε ξανά στην πίστα και μαζί του και το ιατρικό επιτελείο. Την ώρα που μεταφερόταν το μονοθέσιο της Sauber υπήρξε άλλη μια έξοδος, του Jules Bianchi. Αμέσως μετά επικράτησε χάος με τη Marussia να αναφέρει ότι δεν έχει νέα του Bianchi και το ασθενοφόρο να μπαίνει στην πίστα. Υπήρξαν αναφορές ότι ο Γάλλος έχει μεταφερθεί στο ιατρικό κέντρο.

Στον 46ο γύρο ο αγώνας διακόπηκε οριστικά με τον Lewis Hamilton να κατακτά την πρώτη του νίκη στη Suzuka. Πίσω του το βάθρο συμπλήρωσαν οι Nico Rosberg και Sebastian Vettel.

Μετά από αυτό ο Hamilton άνοιξε τη διαφορά του στο πρωτάθλημα. Η βαθμολογία είναι ως εξής: Hamilton 266, Rosberg 256, Ricciardo 193, Vettel 139 και Alonso 133.

Αποτελέσματα

 

Θέση # Όνομα Ομάδα Last Lap Int
1 44    L. HAMILTON    Mercedes 2:20.976 44 LAPS
2 6    N. ROSBERG    Mercedes 2:16.083 +9.1
3 1    S. VETTEL    Red Bull Renault 2:21.793 +29
4 3    D. RICCIARDO    Red Bull Renault 2:24.703 +38.6
5 22    J. BUTTON    McLaren Mercedes 2:30.422 +67.3
6 77    V. BOTTAS    Williams Mercedes 2:26.402 +113.5
7 19    F. MASSA    Williams Mercedes 2:26.526 +114.8
8 27    N. HULKENBERG    Force India Mercedes 2:35.864 +115.6
9 25    J. VERGNE    Toro Rosso Renault 2:23.195 +127.2
10 11    S. PEREZ    Force India Mercedes OUT +1L
11 26    D. KVYAT    Toro Rosso Renault 2:17.234 +152.9
12 7    K. RAIKKONEN    Ferrari OUT +154.3
13 21    E. GUTIERREZ    Sauber Ferrari 2:22.085 +179.1
14 20    K. MAGNUSSEN    McLaren Mercedes 2:24.381 +186.4
15 8    R. GROSJEAN    Lotus Renault OUT +187.1
16 13    P. MALDONADO    Lotus Renault 2:24.196 +187.2
17 9    M. ERICSSON    Caterham Renault 2:30.469 +214.7
18 4    M. CHILTON    Marussia Ferrari 2:26.215 +260.5
19 10    K. KOBAYASHI    Caterham Renault 2:21.615 +283.3
20 17    J. BIANCHI    Marussia Ferrari 1:57.090 +2L
21 99    A. SUTIL    Sauber Ferrari 1:56.995 +1L
22 14    F. ALONSO    Ferrari OUT +38L

Σχόλια

Σχόλια