FP2 GP Ιαπωνίας: Μετά τη Mercedes το χάος

O Hamilton οδήγησε το 1-2 της Mercedes με τον Rosberg να ακολουθεί. Ο Bottas βρέθηκε 3ος, με 1,2 δευτερόλεπτα διαφοράς

Ο Lewis Hamilton ήταν ο ταχύτερος στο FP2 του Grand Prix Ιαπωνίας οδηγώντας το 1-2 της Mercedes. Πίσω του ο Nico Rosberg σημείωσε τον 2ο χρόνο με σχεδόν 3 δέκατα διαφορά. Ο Γερμανός έκανε αρκετά λάθη στον γρήγορο γύρο του. Πιο πίσω, πολύ πιο πίσω όμως, για την ακρίβεια 1,2 δευτερόλεπτα, βρέθηκε ο Valtteri Bottas σημειώνοντας την 3η ταχύτερη επίδοση.

Η δεύτερη περίοδος διεξήχθη υπό ηλιοφάνεια και υψηλότερες θερμοκρασίες, 28 βαθμούς στον αέρα και στους 43 στην επιφάνεια της ασφάλτου. Η δράση ξεκίνησε νωρίτερα αυτή τη φορά με τους οδηγούς να σημειώνουν χρόνο πριν συμπληρωθεί το 10λεπτο. Το πρόγραμμα των οδηγών στα πρώτα λεπτά του FP2 περιελάμβανε αξιολόγηση των αλλαγών που έκαναν στο setup μετά την ανάλυση των δεδομένων του FP1.

Ο Magnussen ήταν αυτός που έδινε τον ρυθμό, αλλά ο Kobayashi ήταν αυτός που τράβηξε τα βλέμματα. Ο Ιάπωνας έχασε τον έλεγχο της Caterham στο πρώτο κομμάτι της πίστας και μετά από μερικές απότομες αντιδράσεις του πίσω μέρους κατέληξε στις μπαριέρες. Ευτυχώς η ζημιά δεν ήταν μεγάλη. Το μονοθέσιο επέστρεψε στα pit και λίγο αργότερα ο Ιάπωνας έβαλε ξανά το κράνος του.

Λίγο αργότερα, ενώ περισσότεροι οδηγοί είχαν βγει στην πίστα, ο Ricciardo πήρε τα ηνία της κατάταξης. Με τη συμπλήρωση του πρώτου 20λεπτου είχαμε άλλα δύο συμβάντα. Αρχικά ο Vergne πάρκαρε στην άκρη της πίστας την STR με πρόβλημα στα ηλεκτρονικά κι ο Ricciardo βρέθηκε στις μπαριέρες της τελευταίας στροφής. Ο Αυστραλός έχασε τον έλεγχο και με μπλοκάρισμα έπεσε στα προστατευτικά ελαστικά προκαλώντας αρκετή ζημιά στο εμπρός μέρος της RBR.

Λίγο πριν τη συμπλήρωση του πρώτου ημιώρου βγήκε κόκκινη σημαία καθώς το μονοθέσιο του Ricciardo ήταν σε επικίνδυνο σημείo και έπρεπε να μετακινηθεί. Αυτό επέτρεψε στην RBR να πάρει την RB10 στα pit και να ξεκινήσει τις επιδιορθώσεις. Αλλά και στην STR να πάρει πίσω το μονοθέσιο του Vergne. Για τα πρώτα 30 λεπτά τον ταχύτερο χρόνο είχε ο Αυστραλός με τους Magnussen και Bottas στη 2η και 3η θέση. Οι Hamilton και Rosberg δεν είχαν προσπαθήσει γρήγορο γύρο και οι Hulkenberg, Perez δεν είχαν σημειώσει χρόνο.

Μετά από περίπου 5 λεπτά άναψε ξανά το πράσινο φως και οι Rosberg, Hamilton και Vettel επέστρεψαν άμεσα στην πίστα. Πίσω τους ακολούθησαν οι Sutil, Gutierrez και Raikkonen αλλά με τη μέση γόμα της Pirelli. Λίγο αργότερα είχαμε άλλο ένα συμβάν, αυτή τη φορά ήταν ο Gutierrez. Ο Μεξικανός έχασε τον έλεγχο της Sauber στη Spoon και κατέληξε στις μπαριέρες προκαλώντας ζημιά τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος.

Παράλληλα είχαμε βελτίωση των χρόνων με τον Hamilton να παίρνει τα ηνία. Πίσω του στη 2η θέση ήταν ο Raikkonen, με τη μέση γόμα, και στην 3η θέση ο Rosberg. Οι δύο Mercedes ήταν με τα σκληρά.

Λίγο μετά τα μισά της περιόδου σχεδόν όλοι είχαν τη μέση γόμα κι αυτό προκάλεσε ανακατατάξεις. Ο Hamilton διατηρούσε τα ηνία αλλά πίσω του είχε τους Bottas και Button. Στη συνέχεια η κατάταξη άλλαξε καθώς ο Rosberg ανέβασε ρυθμό και πέρασε 2ος πίσω από τον team-mate του.

Το 2ο ημίωρο ολοκληρώθηκε με τη Mercedes να κάνει το 1-2 (Hamilton-Rosberg) και τον Bottas να συμπληρώνει την 3άδα, 1,2 δευτερόλεπτα πίσω.

Στα πρώτα λεπτά του τελευταίου ημιώρου οι ομάδες δούλεψαν πάνω στη βελτιστοποίηση του setup και στη συνέχεια επικεντρώθηκαν στην προσομοίωση αγώνα. Γενικότερα η προσομοίωση αγώνα στο FP2 είναι σημαντική, αλλά ίσως αυτή τη φορά να είναι πιο κρίσιμη. Οι ομάδες πρέπει να συλλέξουν πολλά δεδομένα προς ανάλυση ώστε να ανακαλύψουν ποια γόμα από τις δύο, σκληρή ή μέση, είναι η καλύτερη για τον αγώνα. Η διαφορά απόδοσης μεταξύ τους δεν είναι μεγάλη κι αυτό παίζει ρόλο. Οι βασικές επιλογές στρατηγικής στον αγώνα είναι δύο, μέση στο πρώτο stint και στη συνέχεια δύο φορές τη σκληρή, και η άλλη επιλογή είναι μέση για δύο stint, και μια φορά τη σκληρή, είτε στο μέσον του αγώνα είτε στο τέλος. Η στρατηγική στη Suzuka παίζει μεγάλο ρόλο κι έτσι τα τελευταία λεπτά του FP2 είναι εξαιρετικά σημαντικά για τους οδηγούς, ιδίως για τους Hamilton-Rosberg.

Στα τελευταία λεπτά της περιόδου ο Perez βγήκε στην πίστα μετά από μία ώρα αναμονής στα pit. Ο Μεξικανός έχασε πολύτιμο χρόνο καθώς μια σχέση είχε κολλήσει στο κιβώτιο της Force India. Οι μηχανικοί της ομάδας επιδιόρθωσαν το πρόβλημα κι έτσι έγραψε μερικούς γύρους. Εκτός από τον Perez είδαμε και μερικές ψιχάλες σε Spoon και 130R αλλά δεν ήταν αρκετές για να προκαλέσουν πρόβλημα.

Η διαδικασία ολοκληρώθηκε πρόωρα καθώς ο Vergne, ο οποίος είχε επιστρέψει στην πίστα, αντιμετώπισε ξανά πρόβλημα και έμεινε στην ευθεία πριν την 130R. Το σημείο ήταν αρκετά επικίνδυνο κι έτσι βγήκε η κόκκινη σημαία με 2 λεπτά να απομένουν.

Όταν έπεσε η καρό σημαία δεν είχαμε αλλαγή στην κορυφή με τον Hamilton να οδηγεί το 1-2 της Mercedes και τον Rosberg να ακολουθεί. Την τριάδα συμπλήρωσε η Williams του Bottas.

Η δράση συνεχίζεται με το FP3 το Σάββατο στις 5:00 το πρωί.

Αποτελέσματα

Θέση # Όνομα Ομάδα Χρόνος Γύροι
1 44   L. HAMILTON   Mercedes 1:35.078 28
2 6   N. ROSBERG   Mercedes 1:35.318 27
3 77   V. BOTTAS   Williams Mercedes 1:36.279 24
4 22   J. BUTTON   McLaren Mercedes 1:36.409 28
5 1   S. VETTEL   Red Bull Renault 1:36.436 24
6 7   K. RAIKKONEN   Ferrari 1:36.529 19
7 14   F. ALONSO   Ferrari 1:36.637 26
8 20   K. MAGNUSSEN   McLaren Mercedes 1:36.714 31
9 26   D. KVYAT   Toro Rosso Renault 1:36.943 27
10 3   D. RICCIARDO   Red Bull Renault 1:37.186 3
11 25   J. VERGNE   Toro Rosso Renault 1:37.219 19
12 27   N. HULKENBERG   Force India Mercedes 1:37.504 16
13 8   R. GROSJEAN   Lotus Renault 1:37.563 31
14 19   F. MASSA   Williams Mercedes 1:37.700 18
15 11   S. PEREZ   Force India Mercedes 1:37.786 8
16 13   P. MALDONADO   Lotus Renault 1:37.798 27
17 99   A. SUTIL   Sauber Ferrari 1:38.010 25
18 21   E. GUTIERREZ   Sauber Ferrari 1:38.365 9
19 9   M. ERICSSON   Caterham Renault 1:39.069 22
20 17   J. BIANCHI   Marussia Ferrari 1:39.306 20
21 4   M. CHILTON   Marussia Ferrari 1:39.333 24
22 10   K. KOBAYASHI   Caterham Renault 1:42.760 3

Σχόλια

Σχόλια