GP Ιαπωνίας: Στη θρυλική Suzuka

    Η F1 συνεχίζεται στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου και στη μυθική 130R

    Η Formula 1 παραμένει στην Ασία και συνεχίζει το ταξίδι της στην Ιαπωνία για το Grand Prix στη θρυλική πίστα της Suzuka. Η μάχη του πρωταθλήματος συνεχίζεται σε μια old school πίστα, μία από τις λίγες που έχουν μείνει στη σύγχρονη Formula 1. Στις γρήγορες καμπές του πρώτου sector, στη Spoon Curve στο μέσον της πίστας αλλά και στο chicane μετά την 130R θα παλέψουν οι Lewis Hamilton και Nico Rosberg με μόλις 3 βαθμούς να τους χωρίζουν.

    Η Mercedes είναι το μεγάλο φαβορί και σε αυτόν τον αγώνα με τους Hamilton και Rosberg να κυνηγούν την πρώτη τους νίκη στην ιαπωνική πίστα. Τα «ασημί βέλη» πρέπει να έχουν το νου τους πίσω καθώς οι Red Bull Racing και Williams μπορούν να κάνουν τη ζημιά.

    hamilton-japangp-13

    Με 4 νίκες τα τελευταία 5 χρόνια ο Sebastian Vettel είναι ο πολυνίκης εν ενεργεία οδηγός της F1. Ο Γερμανός έχει δείξει στους τελευταίους αγώνες πως τα έχει «βρει» με την RB10, ανεβαίνοντας στο 2ο σκαλί του βάθρου στη Σιγκαπούρη. Η RBR έχει το αεροδυναμικό πακέτο που χρειάζεται η Suzuka αλλά στο κομμάτι του κινητήρα ακόμα είναι πίσω. Παρόλα αυτά ο Vettel μαζί με τον Daniel Ricciardo θα είναι πολύ δυνατοί το 3ήμερο που έρχεται.

    Επίσης, δυνατός συνδυασμός θα είναι και οι Felipe Massa, Valtteri Bottas, Williams. Η βρετανική ομάδα έχει ορισμένες αναβαθμίσεις με τις οποίες θα προσπαθήσει να ανοίξει τη διαφορά της από τη Ferrari στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Η FW36 έχει δείξει ότι έχει βελτιωθεί σημαντικά όσον αφορά την αεροδυναμική απόδοση και σε συνδυασμό με τον εξαιρετικό κινητήρα της Mercedes είναι ικανή για όλα.

    Η Ferrari για έναν ακόμα αγώνα θα έχει δύσκολο έργο ζητώντας από τους Fernando Alonso και Kimi Raikkonen να βγάλουν όλο τους το ταλέντο. Οι δύο τους έχουν από μια νίκη στη Suzuka. Πιο πίσω έχουμε άλλη μια μάχη για το πρωτάθλημα κατασκευαστών, αυτή μεταξύ των McLaren και Force India, για την 5η θέση.

    Το GP στη Suzuka ξεσκεπάζει όλες τις αδυναμίες, μονοθεσίου, κινητήρα, ελαστικών και οδηγού. Η σωστή στρατηγική παίζει πολύ σημαντικό ρόλο. Η RBR θα προσπαθήσει αυτό το 3ήμερο να πάρει τα μέγιστα από το αεροδυναμικό της πακέτο ώστε να πιέσει τη Mercedes. Η διαφορά στη Σιγκαπούρη έδειξε να μειώνεται αλλά δεν μπορούν να βγουν καθαρά συμπεράσματα από ένα circuit πόλης.

    Οι κατατακτήριες θα είναι κρίσιμες, αν η RBR καταφέρει να σπάσει το 1-2 της Mercedes τότε θα έχει τη δυνατότητα να κυνηγήσει τη νίκη στον αγώνα. Όμως οι Hamilton και Rosberg έχοντας το πρωτάθλημα στο μυαλό, πραγματικά, θα «ξεζουμίσουν» την W05.

    vettel-japangp-13

    Τα ελαστικά περνούν δύσκολες στιγμές, ειδικά στο πρώτο κομμάτι της πίστας με γρήγορες εναλλαγές πορείας. Η Pirelli έχει φέρει τη μέση και τη σκληρή γόμα. Η διαχείριση της φθοράς και της απόδοσης είναι εξαιρετικά σημαντική. Μία στρατηγική είναι μέση γόμα στην εκκίνηση και μετά δύο φορές τη σκληρή. Το πρώτο παράθυρο αναμένεται να είναι μεταξύ 12ου-14ου γύρου.

    Μια άλλη επιλογή είναι δύο φορές η μέση γόμα και μία η σκληρή. Όλα θα εξαρτηθούν από την απόδοση των ελαστικών, ποια από τις δύο γόμες θα είναι καλύτερη για τον αγώνα. Αυτό θα το ανακαλύψουν οι ομάδες και οι οδηγοί στο FP2 της Παρασκευής που θα κάνουν και την προσομοίωση αγώνα.

    2012 Japanese Grand Prix - Saturday

    Οι προσπεράσεις είναι δύσκολες στη Suzuka, το DRS υπάρχει στην ευθεία εκκίνησης αλλά με το σύμπλεγμα στροφών που ακολουθεί το να φρενάρεις οριακά και να προσπεράσεις είναι πολύ δύσκολο. Επίσης, άλλο ένα σημείο για προσπέρασμα είναι στα φρένα του chicane μετά την 130R αλλά εκεί δεν υπάρχει DRS.

    Η Suzuka έχει μήκος 5,807 χλμ και ο αγώνας διάρκεια 53 γύρους. Αποτελείται από 18 στροφές και οι περισσότερες είναι υψηλής ταχύτητας. Απαιτεί καλή αεροδυναμική απόδοση και σταθερότητα καθώς υπάρχουν σημεία με έντονη αλλαγή κατεύθυνσης. Η τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 320χλμ/ώρα και οι οδηγοί πάνε τέρμα γκάζι στο 70% του γύρου, πολύ υψηλό ποσοστό.

    japangp-suzuka

    Οι καιρικές συνθήκες πάντα ήταν ένα θέμα για το Ιαπωνικό GP με βροχές και τυφώνες. Για μια ακόμα χρονιά υπάρχει φόβος για τυφώνα ο οποίος ίσως «χτυπήσει» την πίστα την Κυριακή ή τη Δευτέρα. Συνολικά όλο το 3ήμερο ο καιρός αναμένεται να είναι άστατος με μεγάλες πιθανότητες καταιγίδας. Η θερμοκρασία θα κυμανθεί μεταξύ 15-27 βαθμών.

    Το Grand Prix Ιαπωνίας ξεκινά την Παρασκευή 3/10 στις 04:00 με το FP1. Όλο το 3ήμερο μπορείτε να παρακολουθείται τη δράση μέσα από τις σελίδες του motornews αλλά και να ενημερώνεστε μέσω Twitter: www.twitter.com/motornews_gr και μέσω Facebook: www.facebook.com/motornewsgr

    Τα ελαστικά του 3ημέρου

    malaysiagp-tires-14

    Αναλυτικά το πρόγραμμα του 3ημέρου.

    ΠαρασκευήΣάββατοΚυριακή
    FP1 04:00 – 05:30FP3 05:00 – 06:00Race 09:00
    FP2 08:00 – 09:30Qualy 8:00

    Σχόλια

    Σχόλια