WEC 6H Austin: 1-2 της Audi με πολλές ανατροπές

Πολλές ανατροπές και απρόοπτα στο Τέξας με την Audi τελικά να νικά και να κάνει το 1-2.

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA συνεχίστηκε το 3ήμερο 18-20 Σεπτεμβρίου στο Austin του Τέξας. Εκεί οι Andre Lotterer, Be#it Treluyer και Marcel Fassler κατέκτησαν τη νίκη στις 6 ώρες του Circuit of the Americas με το Audi #2. Τον θρίαμβο για τη γερμανική εταιρεία συμπλήρωσαν οι Loic Duval, Tom Kristensen και Lucas di Grassi με το Audi R18 e-tron quattro #1. Στο χαμηλότερο σκαλί του βάθρου ανέβηκαν οι Antony Davidson, Nicola Lapierre και Sebastien Buemi με την Toyota TS040 HYBRID #8.

Μετά από τρεις μήνες και το 1-2 της Audi στο Mans ο τέταρτος αγώνας ήταν κάτι που πολλοί περίμεναν. Περισσότερο το περίμεναν οι δύο νέες συμμετοχές στο πρωτάθλημα. Η Chevrolet έφερε στο Τέξας την καινούρια C7-R. Η Extreme Speed Motrorsports συμμετείχε με ένα πρωτότυπο της LMP2 το HPD ARX-03b, η οποία μάλιστα αμέσως μετά τον αγώνα ανακοινώσε ότι θα συμμετάσχει και στις 6 ώρες στην Κίνα στις 2 Νοεμβρίου. Επίσης, ντεμπούτο στον αγώνα έκανε και το LMP1-L της Lotus.

Κατατακτήριες

buemi-pole-wec-austin-14

Την Παρασκευή στις κατατακτήριες δοκιμές η Toyota #8 πήρε την pole position όντας πάνω από 1 δευτερόλεπτο μακριά  από την Porsche 919 #14. Στην 3η θέση κατετάγη η Porsche 919 #20, στην 4η θέση το Audi #2, στην 5η  η Toyota #7 και στην 6η θέση το Audi #1.

Στην LMP2 την pole κατέκτησε η G-Drive Racing #26, τη 2η ταχύτερη επίδοση σημείωσε το #47 της KCMG και στην 3η θέση βρέθηκε το #30 της Extreme Speed Motorsports.

Στην κατηγορία της GTE-Pro στην 1η θεση ήταν η Ferrari 458 Italia της AF Corse #51, ακριβώς μπροστά από την Aston Martin #97 και την Porsche  911 RSR #92, που ακολούθησε στην 3η θέση. Στην GTE-Am pole κατέκτησε η Ferrari της 8Star Motorsports #90

Εκκίνηση – πρώτα στάδια αγώνα

wec-austin-start-14

Στην εκκίνηση του αγώνα, ο γνωστός από τη Formula 1, Sebastien Buemi -ο οποίος είχε την pole- με το #8 πετάχτηκε μπροστά και διατήρησε την πρώτη θέση. O Wurz με την Toyota #7 πέρασε τον Webber με την Porsche 919 #20 και ανέβηκε 4ος. Τα Audi ακολούθησαν στις θέσεις 5 και 6.

Στα πρώτα στάδια του αγώνα είχαμε ένα μεγάλο τρενάκι αποτελούμενο από 5 πρωτότυπα στην κορυφή.  Τα δύο Audi προσπαθούσαν να εκμεταλλευτούν την καλή κάθετη δύναμη που διαθέτουν.  Όμως η μικρότερη, σε σχέση με τον ανταγωνισμό, τελική ταχύτητα δεν τους επέτρεπε να βουτήξουν εύκολα στα φρένα.

Ο Duval #1 βρήκε την ευκαιρία και πέρασε τον Lotterer #2 για την 5η θέση ενώ λίγο αργότερα ο Wurz #7 πέρασε τον Dumas #14 για τη 2η θέση στην κατάταξη. Η μάχη μεταξύ Lotterer και Duval συνεχίστηκε με τον πρώτο να ανακτά τη θέση του. Μάλιστα δεν σταμάτησε εκεί, πέρασε και τον Webber #20 για την 4η θέση. Ο Αυστραλός δέχθηκε επίθεση κι από τον Duval αλλά χάρη στην πολύ μεγαλύτερη τελική ταχύτητα της Porsche, ο πρώην οδηγός της Red Bull, κράτησε τη θέση του. Ο Buemi #8 στους πρώτους γύρους είχε φτιάξει μια διαφορά της τάξεως των 20 δευτερολέπτων από τον Wurz #7 με την άλλη Toyota TS040. Οι μάχες στην LMP1 συνεχίστηκαν με τον Lotterer #2 τελικά να καταφέρνει να ανέβει 3ος. Σκληρές ήταν οι μάχες και στις μικρότερες κατηγορίες.

Ο Buemi #8, πριν καν συμπληρωθεί η 1η ώρα του αγώνα, έκανε λάθος. Ο Ελβετός στην προσπάθειά του να ρίξει γύρο σε πιο αργό συνδυασμό έκανε τετ-α-κε. Όμως η διαφορά που είχε φτιάξει ήταν αρκετά μεγάλη και τελικά κράτησε τη θέση του. Με τα pitstop, λίγο πριν συμπληρωθεί η πρώτη ώρα, άλλαξε η κατάταξη και πλέον πίσω από την Toyota #8 βρέθηκαν τα δύο Audi.

Κατακλυσμός και χάος στην πίστα με την Audi να επωφελείται

wec-austin-audi#2-14

Περίπου 20 λεπτά μετά τη συμπλήρωση της 1ης ώρας ξεκίνησε να βρέχει. Εκείνη τη στιγμή κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί τι θα ακολουθούσε. Λίγα λεπτά αργότερα οι ουρανοί «άνοιξαν» και το Circuit of the Americas μετατράπηκε σε ορμητικό ποτάμι. Επικράτησε πανικός στην πίστα με πολλά αγωνιστικά να χάνουν τον έλεγχο και να καταλήγουν στις αμμοπαγίδες της πίστας. Ένα από αυτά ήταν η Toyota #8 η οποία δεν κατάφερε να φρενάρει σωστά στην πίσω μεγάλη ευθεία και κόλλησε εκτός πίστας. Προβλήματα αντιμετώπισε και η Porsche. Σε αντίθεση με τους υπόλοιπους τα Audi κατάφεραν να μείνουν στην πίστα και να επωφεληθούν.

Ο κατακλυσμός ανάγκασε τους αγωνοδίκες να διακόψουν τον αγώνα με κόκκινη σημαία. Με τη διακοπή του αγώνα το Audi #2 ήταν στην κορυφή και το Audi #1 στη 2η θέση. Στην 3η θέση βρισκόταν η Toyota #7.

Μετά από σχεδόν 45 λεπτά διακοπής δόθηκε ξανά εκκίνηση πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας.

Με τον ήλιο να δύει τα Audi είχαν το 1-2 και διαφορά ενός γύρου από τους διώκτες τους. Η Toyota #8, η οποία είχε επιστρέψει στον αγώνα, έκανε την επίθεσή της και μπήκε στον ίδιο γύρο με τα Audi, όμως αρκετά πίσω. Επίθεση έκανε και η Porsche με την 919 #14 και λίγο πριν τα μισά του αγώνα ανέβηκε στην κορυφή επωφελούμενη από τα pitstop των Audi. Τα δύο R18 έπεσαν στο 2 και 3 με το Audi #1 να έχει περάσει μπροστά από το Audi #2.

wec-austin-porsche#14-14

Στα πρώτα λεπτά της 4ης ώρα ο Lappiere #8 ανέβασε ρυθμό και καθώς η πίστα στέγνωνε κατάφερε να επωφεληθεί από την ταχύτητα της Toyota περνώντας 4ος. Η ώρα ολοκληρώθηκε με την Porsche #14 να διατηρεί την πρωτοπορία της και τα Audi να ακολουθούν. Μπαίνοντας στην 5η ώρα του αγώνα η εσωτερική μάχη των Audi φούντωσε κι ο Fassler #2 πέρασε τον Kristensen #1 για τη 2η θέση. Μάλιστα ο ρυθμός του Audi #1 ήταν τόσο κακός που όταν μπήκε στα pit για αλλαγή οδηγού βγήκε στην 4η θέση πίσω από την Toyota #8.

Η τελική μάχη για τη νίκη

Λίγο πριν τη συμπλήρωση των 5 ωρών ξεκίνησε η μάχη για τη νίκη. Ο Fassler, ο οποίος είχε πάρει το τιμόνι του Audi #2, ανέβασε ρυθμό και πίεσε σκληρά τον Lieb #14 που οδηγούσε τον αγώνα. Στα τελευταία 45 λεπτά του αγώνα ο Lieb #14 μπήκε για καύσιμα αφήνοντας τον Fassler #2 μόνο του στην κορυφή. Αυτό ήταν, ο Ελβετός πάτησε τέρμα το γκάζι του Audi R18 e-tron quattro και άνοιξε τη διαφορά του από τους αντιπάλους του. Λίγο πιο πίσω οι Buemi #8 και Di Grassi #1 πάλευαν για την 3η θέση.

Αυτό το pitstop του Lieb #14 για καύσιμα ήταν κρίσιμο καθώς η Porsche έκανε λάθος στον υπολογισμό του καυσίμου. Αυτό ανάγκασε τον Γερμανό στη συνέχεια του αγώνα να κόψει ρυθμό ώστε να φτάσει μέχρι τον τερματισμό. Αυτό τους κόστισε το βάθρο.

Πίσω από τον πρωτοπόρο Fassler #2, το άλλο Audi αυτό του Di Grassi #1 είχε φτιάξει μια μικρή διαφορά από την Toyota του Buemi #8 την οποία και διατήρησε μέχρι το τέλος. Όταν έπεσε η καρό σημαία η Audi πέτυχε το δεύτερο συνεχόμενο 1-2 της με τους Lotterer, Fassler και Treluyer να κατακτούν τη 2η συνεχόμενη νίκη τους.

Στη 2η θέση τερμάτισε το άλλο R18, αυτό των Di Grassi, Duval και Kristensen, συμπληρώνοντας τον θρίαμβο για τη γερμανική εταιρεία. Στο χαμηλότερο σκαλί του βάθρου ανέβηκε η ταχύτατη, αλλά άτυχη, Toyota #8 των Davidson, Lapierre και Buemi.

wec-podium-14

Στην κατηγορία LMP2 δόθηκαν σκληρές μάχες και υπήρχε έντονος ανταγωνισμός. Τελικά νικητής ήταν το Oreca/Nissan #47 της KCMG των Howson, Bradley και Matsuda. Το βάθρο συμπλήρωσαν το Oreca/Nissan #27 της SMP στη 2η θέση και το #30 της Extreme Speed Motorsports στην 3η θέση σημειώνοντας μια σπουδαία εμφάνιση στο ντεμπούτο του.

Στην κατηγορία GTE-Pro η Aston Martin #97 των Τurner και Mucke πήραν τη νίκη μπροστά από την Porsche #92 και τη Ferrari #51.

Τέλος, στην κατηγορία GTE-Am η Aston Martin έκανε το 1-2 με το #98 των Lana, Lamy και Nygaard μπροστά από το #95. Στο χαμηλότερο σκαλί του βάθρου ανέβηκε η Porsche #88.

Στη Βαθμολογία της LMP1 για τους οδηγούς 1ο είναι το #8 με 96 βαθμούς και 2ο με 85 είναι το #1. Στους κατασκευαστές η Audi πέρασε πρώτη με 157 έναντι 139 βαθμών της Toyota και 89 της Porsche.

Επόμενος αγώνας στις 12 Οκτωβρίου στο Fuji.

Αποτελέσματα

Βαθμολογία

Στάθης Κοκκορόγιαννης

Σχόλια

Σχόλια