GP Σιγκαπούρης: Rise and Conquer

    Ο Hamilton πήρε τη νίκη και ανέκτησε την πρωτοπορία στο πρωτάθλημα μετά την εγκατάλειψη του Rosberg. 2-3 για Vettel-Ricciardo

    Ο Lewis Hamilton κατέκτησε μια σπουδαία νίκη στο Grand Prix Σιγκαπούρης ανακτώντας την πρωτοπορία στο πρωτάθλημα. Ο Βρετανός πήρε τους 25 πολύτιμους βαθμούς την ώρα που ο Nico Rosberg εγκατέλειψε από ηλεκτρονικά προβλήματα στο τιμόνι. Το βάθρο συμπλήρωσαν οι Sebastian Vettel και Daniel Ricciardo στη 2η και 3η θέση αντίστοιχα. Αυτό ήταν το καλύτερο αποτέλεσμα του Γερμανού φέτος. Μία ανάσα μακριά από το βάθρο βρέθηκε ο Fernando Alonso ο οποίος το πάλεψε μέχρι τέλους αλλά δεν τα κατάφερε.

    Το Grand Prix της Σιγκαπούρης ξεκίνησε με δράματα. Ο Rosberg αντιμετώπισε προβλήματα με τα ηλεκτρονικά στο τιμόνι του κι όταν τα μονοθέσια έφυγαν για τον γύρο σχηματισμού αυτός έμεινε στο grid. Ο Γερμανός στη συνέχεια πήρε εκκίνηση από το pitlane κι αυτό κατέστρεψε τον αγώνα του. Ο γύρος σχηματισμού έκρυβε περισσότερες εκπλήξεις. Ο Kobayashi πάρκαρε στην άκρη την Caterham κι εγκατέλειψε με μηχανικά προβλήματα στην αντλία λαδιού.

    Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Hamilton έφυγε καθαρά μπροστά χωρίς προβλήματα. Ο Alonso πετάχτηκε 2ος αλλά δεν έστριψε στην πρώτη στροφή κι έκοψε δρόμο εκτός πίστας. Λίγες στροφές αργότερα ο Vettel πίεσε και πέρασε τον Ισπανό για τη 2η θέση. Πιο πίσω ο Raikkonen είχε ανέβει από την 7η θέση στην 5η, κι ο Rosberg πάλευε στην ουρά του grid.

    Μετά τους πρώτους 5 γύρους ο Hamilton είχε τα ηνία με τον Vettel 1,6 πίσω του. Ο Alonso είχε διαφορά 4,3 από τον Γερμανό και κρατούσε πίσω του τον Ricciardo. Πιο πίσω μέχρι τη 10άδα οι Raikkonen, Massa, Button, Magnussen και Kvyat είχαν έντονες μάχες.

    Στον 10ο γύρο ο Rosberg ήταν ακόμα κολλημένος στην ουρά του grid, πίσω από τον Ericsson. Το πρόβλημα στο τιμόνι του Γερμανού δεν ήταν μόνο οι λανθασμένες ενδείξεις αλλά και οι λάθος λειτουργίες. Κάθε φορά που προσπαθούσε να ανεβάσει μία ταχύτητα αυτό ανέβαζε δύο. Έτσι του ήταν αδύνατο να πιέσει και να κινηθεί γρήγορα.

    Οι γρήγοροι συνδυασμοί ξεκίνησαν τα pitstop στον 11ο γύρο με τους Massa και Raikkonen να κάνουν την αρχή. Όλοι έβαλαν ξανά την πολύ μαλακή γόμα. Μετά το πρώτο pitstop δεν υπήρξε αλλαγή στις πρώτες θέσεις. Η 5άδα στον 14ο γύρο είχε ως εξής: Hamilton, Vettel, Alonso, Ricciardo και Massa.

    Στον 15ο γύρο ήρθε η σειρά του Rosberg για αλλαγή ελαστικών. Ο Γερμανός μπήκε στα pit και οι μηχανικοί του προσπάθησαν να διορθώσουν τα προβλήματα στο τιμόνι. Όμως δεν τα κατάφεραν. Ο Γερμανός προσπαθούσε να αλλάξει ταχύτητα αλλά είχε κολλήσει στη νεκρά. Τελικά μετά από μερικές προσπάθειες η Mercedes είπε τέλος κι ο Rosberg εγκατέλειψε τον αγώνα.

    Στον 20 γύρο είχαμε άλλη μια εγκατάλειψη, αυτή του Gutierrez με μηχανικά προβλήματα στο ERS της Sauber. Η 3η του αγώνα. H δεκάδα σε εκείνο το σημείο του αγώνα είχε ως εξής: Hamilton, Vettel, Alonso, Ricciardo, Massa, Raikkonen, Bottas, Button, Vergne και Magnussen. Οι δύο McLaren ήταν σε διαφορετική στρατηγική από τους άλλους καθώς είχαν τα μαλακά ελαστικά ενώ οι υπόλοιποι τα πολύ μαλακά.

    Το παράθυρο για το δεύτερο pitstop ξεκίνησε με τον Massa στον 23ο γύρο. Σε αυτή την αλλαγή είχαμε μικτές επιλογές από τις ομάδες. Οι οδηγοί των Williams και Red Bull έβαλαν τα μαλακά ελαστικά ενώ οι Alonso, Raikkonen και Hamilton τα πολύ μαλακά.

    Μετά την αλλαγή ελαστικών στον 30ο γύρο η πρώτη 5άδα είχε ως εξής: Hamilton, Alonso, Vettel, Ricciardo και Button. Ο Ισπανός κατάφερε να περάσει τον Γερμανό βάζοντας τα πιο μαλακά ελαστικά ενώ ο Button που ήταν σε διαφορετική στρατηγική και δεν είχε σταματήσει ακόμα για τη 2η αλλαγή του είχε ανέβει στην 5η θέση.

    Στον 31ο γύρο οι Perez και Sutil είχαν επαφή με αποτέλεσμα η εμπρός πτέρυγα του Μεξικανού να καταρρεύσει και η πίστα να γεμίσει θραύσματα.  Αμέσως το Αυτοκίνητο Ασφαλείας μπήκε στην πίστα. Από την πρώτη 10άδα οι Alonso, Raikkonen και Button επέλεξαν να μπουν για φρέσκα ελαστικά βάζοντας τη μαλακή γόμα.

    Στον 37ο γύρο το Αυτοκίνητο Ασφαλείας επέστρεψε στα pit κι ο αγώνας ξεκίνησε και πάλι. Η 10άδα σε εκείνο το σημείο του αγώνα ήταν ως εξής: Hamilton, Vettel, Ricciardo, Alonso, Massa, Bottas, Button, Raikkonen, Vergne και Magnussen. Όλοι εκτός των Hamilton, Vergne και Magnussen είχαν τα μαλακά όμως οι Alonso, Raikkonen και Button είχαν πιο φρέσκο σετ μαλακής γόμας από τους υπόλοιπους.

    Ο Hamilton πάτησε τέρμα το γκάζι κι αμέσως άνοιξε τη διαφορά του από τον Vettel. Ο Βρετανός μέσα στον πρώτο γύρο πήρε 3.2 δευτερόλεπτα προβάδισμα. Έπρεπε να μπει ξανά για αλλαγή ελαστικών κι αυτό τον έκανε να πιέζει σαν τρελός. Πίσω του οι διαφορές μέχρι και τη 10η θέση ήταν πολύ μικρές με τους οδηγούς να προσπαθούν να εκμεταλλευτούν και το παραμικρό.

    Στον 41ο γύρο και η δεύτερη Sauber, αυτή του Sutil, εγκατέλειψε με μηχανικά προβλήματα. Στον 47ο γύρο οι Button και Raikkonen είχαν κολλήσει πίσω από τον Bottas ο οποίος αντιμετώπιζε προβλήματα με το τιμόνι του, μετά το Αυτοκίνητο Ασφαλείας.

    Στον 50ο γύρο ο Hamilton είχε φτιάξει μια διαφορά 24 δευτερολέπτων από τον Vettel. Ο Βρετανός είχε τα πολύ μαλακά ελαστικά για 26 γύρους κι ο Γερμανός τα μαλακά για 24 γύρους. Παρόλα αυτά η Mercedes ήταν κατά πολύ ταχύτερη της Red Bull. Σε εκείνο το σημείο η 5άδα είχε ως εξής: Hamilton, Vettel, Ricciardo, Alonso και Massa. Ο Ισπανός προσπαθούσε να πιέσει τον Αυστραλό για το βάθρο αλλά εκείνος έπαιζε καλή άμυνα παρόλο που είχε μικρό μηχανικό πρόβλημα και πιο φθαρμένα ελαστικά.

    Στον 53ο γύρο o Hamilton μπήκε για την τελευταία του αλλαγή βάζοντας τα μαλακά ελαστικά. Όταν βγήκε στην πίστα ήταν πίσω από τον Vettel στη 2η θέση. Όμως είχε πιο φρέσκα ελαστικά κι αμέσως κόλλησε πίσω του.  Έναν γύρο μετά έκανε την κίνησή του στη ζώνη DRS και πήρε πίσω την  πρωτοπορία. Παράλληλα λίγο πιο πίσω ο Button πάρκαρε την McLaren στην άκρη της πίστας και εγκατέλειψε με μηχανικό πρόβλημα. Αυτή ήταν η 5η εγκατάλειψη του αγώνα.

    Στους τελευταίους γύρους ο Hamilton άνοιξε τη διαφορά του και χάθηκε. Ο Βρετανός κατέκτησε μια πολύ σημαντική νίκη περνώντας στην κορυφή του πρωταθλήματος μετά την εγκατάλειψη του Rosberg. Πίσω του η μάχη των Vettel, Ricciardo και Alonso συνεχίστηκε μέχρι το τέλος, αλλά χωρίς προσπεράσεις. Έτσι στο βάθρο ανέβηκαν οι δύο «ταύροι» κι ο Alonso έμεινε 4ος.

    Μετά τη Σιγκαπούρη ο Hamilton έχει 241 βαθμούς, ο Rosberg 238, o Ricciardo 181, o Alonso 133 κι ο Vettel 124.

    Το πρωτάθλημα συνεχίζεται σε δύο εβδομάδες στην Ιαπωνία.

    Αποτελέσματα

     

    Θέση#ΌνομαΟμάδαLast LapInt
    144   L. HAMILTON   Mercedes1:54.14060 LAPS
    21   S. VETTEL   Red Bull Renault1:55.569+13.5
    33   D. RICCIARDO   Red Bull Renault1:55.448+14.2
    414   F. ALONSO   Ferrari1:56.016+15.3
    519   F. MASSA   Williams Mercedes1:57.987+42
    625   J. VERGNE   Toro Rosso Renault1:54.330+51.6
    711   S. PEREZ   Force India Mercedes1:57.022+58.8
    87   K. RAIKKONEN   Ferrari1:59.192+60.4
    927   N. HULKENBERG   Force India Mercedes1:58.814+61.4
    1020   K. MAGNUSSEN   McLaren Mercedes1:58.076+61.9
    1177   V. BOTTAS   Williams Mercedes2:04.055+64.7
    1213   P. MALDONADO   Lotus Renault1:58.570+66.5
    138   R. GROSJEAN   Lotus Renault1:58.822+67.6
    1426   D. KVYAT   Toro Rosso Renault1:59.752+71.5
    159   M. ERICSSON   Caterham Renault1:58.224+93.6
    1617   J. BIANCHI   Marussia Ferrari1:57.511+93.9
    174   M. CHILTON   Marussia Ferrari1:58.617+138.2
    1822   J. BUTTON   McLaren Mercedes+7L
    1999   A. SUTIL   Sauber FerrariRETIRED+12L
    2021   E. GUTIERREZ   Sauber FerrariRETIRED+23L
    216   N. ROSBERG   MercedesRETIRED+4L
    2210   K. KOBAYASHI   Caterham Renault+138.2

    Σχόλια

    Σχόλια