GP Σιγκαπούρης: Της νύχτας τα καμώματα…

    Το πρωτάθλημα της F1 συνεχίζεται υπό το φως των προβολέων στη Marina Bay

    Η Formula 1 αφήνει την Ευρώπη για λίγο και ταξιδεύει στην Ασία. Η πρώτη στάση είναι στις 19-21 Σεπτεμβρίου στη Σιγκαπούρη για το νυχτερινό Grand Prix στη Marina Bay. Η μάχη του πρωταθλήματος θα συνεχιστεί στους δημόσιους δρόμους της Σιγκαπούρης υπό το φως των προβολέων. Το GP στη Marina Bay έχει μείνει στην ιστορία για αρκετούς λόγους. Ήταν το πρώτο νυχτερινό GP στην ιστορία της F1 το οποίο διεξήχθη το 2008. Επίσης, λίγα χρόνια αργότερα ξεσκεπάστηκε το σκάνδαλο «crash gate» με τον Flavio Briatore να αποχαιρετά την F1. Ακόμα είναι γνωστός και ως ο «Μαραθώνιος» της F1 καθώς είναι ο μεγαλύτερος αγώνας σε διάρκεια, πλησιάζει το χρονικό όριο των 2 ωρών.

    singaporegp-3

    Ο Vettel είναι ο οδηγός που έχει τις περισσότερες νίκες στη Σιγκαπούρη, 3 έναντι δύο του Alonso και μιας του Hamilton, αλλά αυτή τη φορά ο Γερμανός πολύ δύσκολα θα ανέβει ξανά στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου. Οι Rosberg και Hamilton είναι τα φαβορί. Ο Γερμανός θέλει να επιστρέψει στις νίκες και να διευρύνει το προβάδισμά του στο πρωτάθλημα ενώ ο Βρετανός θέλει να επαναλάβει την εμφάνιση της Monza και να μειώσει τη διαφορά του.

    Αυτή τη φορά η ομάδα που θα βρεθεί πιο κοντά στα «ασημί βέλη» φαίνεται πως θα είναι η Red Bull Racing. Οι «ταύροι» έχουν το σασί για κάτι τέτοιο, αλλά ο κινητήρας της Renault είναι το αδύνατο σημείο τους. Στους δημόσιους δρόμους της Σιγκαπούρης η διαφορά μεταξύ Mercedes-Renault θα μειωθεί καθώς δεν υπάρχουν μεγάλες ευθείες, οπότε οι Vettel και Ricciardo είναι τα δύο φαβορί για το χαμηλότερο σκαλί του βάθρου.

    Η Williams μετά από ένα σερί καλών εμφανίσεων έρχεται σε μια πίστα που δεν την βολεύει και αυτό που θα προσπαθήσει να κάνει είναι να μετριάσει τις απώλειες. Οι Bottas και Massa θα προσπαθήσουν να μείνουν κοντά στην κορυφή αλλά ο κύριος στόχος τους είναι να μείνουν μπροστά από τη Ferrari, καθώς παίζεται η 3η θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών. Η Ferrari σίγουρα θα είναι σε καλύτερη κατάσταση απ’ ότι ήταν στη Monza. Ο Alonso έχει νικήσει 2 φορές στη Marina Bay και έχει αποδείξει ότι είναι μεγάλος μαχητής, οπότε είναι δεδομένο ότι θα πάει την F14T όσο πιο ψηλά γίνεται.

    singaporegp-5

    Οι οδηγοί έχουν να αντιμετωπίσουν δύσκολες συνθήκες μέσα στο cockpit καθώς εκτός του ότι οδηγούν νύχτα υπό το φως των προβολέων, έχουν να αντιμετωπίσουν και την υψηλή θερμοκρασία η οποία σε συνδυασμό με τα πολύ μεγάλα νούμερα υγρασίας γίνεται ανυπόφορη. Για 308 χιλιόμετρα όλοι βρίσκονται στα όρια, οδηγοί και μονοθέσια.

    Αυτό το 3ήμερο θα είναι ακόμα πιο δύσκολο για τους οδηγούς καθώς με τον περιορισμό της επικοινωνίας μεταξύ ομάδας-οδηγού, θα έχουν πολλά περισσότερα πράγματα να σκεφτούν και να διαχειριστούν (σχετικό θέμα). Τα φρένα είναι ένα από αυτά. Η Σιγκαπούρη έχει 16 σημεία φρεναρίσματος κι αυτό ταλαιπωρεί πολύ το σύστημα πέδησης. Επίσης πλέον δεν θα ενημερώνονται σχετικά με θερμοκρασίες και πιέσεις ελαστικών, δηλαδή δεν θα ενημερώνονται σχετικά με την κατάσταση των ελαστικών τους. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να κάνουν μόνοι τους τη διαχείριση των ελαστικών. Για τη σωστή εκτέλεση της στρατηγικής θα παίξει πολύ μεγάλο ρόλο η αίσθηση του οδηγού από τα ελαστικά. Επίσης θα πρέπει να κρίνουν μόνοι τους πότε θα πρέπει να πιέσουν και για πόσο καθώς δεν θα έχουν ενημέρωση για τα καύσιμα, παρά μόνο τις ενδείξεις στο τιμόνι. Όλα αυτά ανεβάζουν κι άλλο τον πήχη στο ήδη εξαιρετικά δύσκολο GP.

    singaporegp-marussia-sparks

    Οι προσπεράσεις στη Marina Bay είναι εξαιρετικά δύσκολες κι έτσι η στρατηγική παίζει πολύ μεγάλο ρόλο. Η Pirelli έχει φέρει τη μαλακή και πολύ μαλακή γόμα για το 3ήμερο. Η φθορά των πίσω ελαστικών είναι κάτι που θα πρέπει να προσέξουν οι οδηγοί, θα πρέπει να κάνουν τα πολύ μαλακά ελαστικά να αντέξουν. Η προσομοίωση αγώνα στο FP2 είναι σημαντική καθώς εκεί οι ομάδες θα συλλέξουν δεδομένα προς ανάλυση με τα μονοθέσια γεμάτα καύσιμα και οι οδηγοί θα πάρουν μια πρώτη αίσθηση τι να περιμένουν.

    Πέρυσι με τη μέση και την πολύ μαλακή γόμα τα 2 pitstop έγιναν εύκολα, όμως φέτος με τα δύο μαλακότερα P Zero ίσως δούμε και 3 αλλαγές. Το πρώτο παράθυρο είναι περίπου στον 18ο γύρο και το δεύτερο κοντά στον 40ο γύρο. Όμως υπάρχει και ο παράγων Αυτοκίνητο Ασφαλείας κι εδώ το ποσοστό είναι όσο πιο υψηλό γίνεται, στο 100%. Οι μπαριέρες και οι τοίχοι παραμονεύουν κι έτσι η παραμικρή επαφή δημιουργεί προβλήματα. Ακόμα κι αν δεν υπάρχει μεγάλο ατύχημα θα υπάρχουν θραύσματα που θα πρέπει να απομακρυνθούν. Όλα αυτά κάνουν την εύρεση της σωστής στρατηγικής εξαιρετικά δύσκολη υπόθεση.

    singaporegp-sc-12

    Η διαδρομή της Marina Bay έχει μήκος 5,073 χλμ και ο αγώνας διάρκεια 61 γύρους. Συνολικά η πίστα έχει 23 στροφές και απαιτεί υψηλή κάθετη δύναμη. Η τελική ταχύτητα είναι μικρή, ίσα που ξεπερνά τα 300χλμ/ώρα. Οι οδηγοί βρίσκονται με το πόδι στο γκάζι μόλις στο 45,5%  του γύρου ενώ χρησιμοποιούν τα φρένα στο 21% του γύρου. Αυτό δεν αφήνει το περιθώριο στα φρένα να ψυχθούν και μπορούν να δημιουργηθούν προβλήματα.

    Οι προβλέψεις του καιρού μιλούν για βροχή όλο το 3ήμερο και θερμοκρασίες 25 με 31 βαθμούς. Από το 2008 που έγινε το πρώτο GP δεν έχει βρέξει ποτέ κατά τη διάρκεια του αγώνα. Αν βρέξει ίσως δημιουργηθούν προβλήματα με αντικατοπτρισμό στη βρεγμένη πίστα κι αυτό θα κάνει πολύ επικίνδυνη την κατάσταση για τους οδηγούς.

    singaporegp-map

    Το Grand Prix στη Σιγκαπούρη ξεκινά την Παρασκευή 19/9 στις 13:00 με το FP1. Όλο το 3ήμερο μπορείτε να παρακολουθείτε τη δράση μέσα από τις σελίδες του motornews αλλά και να ενημερώνεστε μέσω Twitter: www.twitter.com/motornews_gr και μέσω Facebook: www.facebook.com/motornewsgr

    Τηλεοπτική μετάδοση από τον OteTV ζωντανά όλο το 3ήμερο και από τον Alpha ο αγώνας το μεσημέρι της Κυριακής.

    Τα ελαστικά του 3ημέρου

    monaco-tires-14

    ΠαρασκευήΣάββατοΚυριακή
    FP1 13:00 – 14:30FP3 13:00 – 14:00Race 15:00
    FP2 16:30 – 18:00Qualy 16:00

    Σχόλια

    Σχόλια