Blog: Τι σημαίνουν οι απαγορεύσεις της FIA

    Μετά από πολύ καιρό ίσως δούμε λίγο από το ταλέντο των οδηγών να βγαίνει στην επιφάνεια

    Το Grand Prix της Σιγκαπούρης πρόκειται να είναι αρκετά ενδιαφέρον καθώς εκτός από τη μάχη του πρωταθλήματος θα δούμε και τους οδηγούς να οδηγούν μόνοι τους χωρίς τη βοήθεια των ομάδων. Μετά την απαγόρευση των συμβουλών από τις ομάδες η ημέρα του αγώνα θα έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Πλέον οι οδηγοί καλούνται να ρυθμίσουν μόνοι τους τη λειτουργία του κινητήρα, των φρένων, του διαφορικού και να διαχειριστούν μόνοι τους καύσιμα και ελαστικά. Διαβάστε εδώ αναλυτικά τι επιτρέπεται και τι όχι.

    Διαχείριση ελαστικών. Μια διαδικασία εξαιρετικά δύσκολη μέχρι στιγμής, ακόμα και με τη βοήθεια της ομάδας. Πλέον οι οδηγοί θα είναι μόνοι τους σε αυτό. Όχι από τη Σιγκαπούρη αλλά από το Ιαπωνικό GP.

    Η διατήρηση των ελαστικών σε καλή κατάσταση είναι ζωτικής σημασίας για το τελικό αποτέλεσμα του αγώνα. Οδηγοί όπως Bottas και Button ίσως έχουν το κάτι παραπάνω σε αυτόν τον τομέα, αλλά από την άλλη ο Hamilton ίσως παιδευτεί περισσότερο. Οι οδηγοί πλέον θα πρέπει να αντιλαμβάνονται μόνοι τους πότε αρχίζουν να φθίνουν τα Pirelli, αλλά και πως θα τα κρατούν σε καλή κατάσταση. Η ικανότητα αυτή θα παίξει μεγάλο ρόλο στην εκτέλεση της στρατηγικής.

    pirelli-closeup-14-5

    Άλλο ένα κομμάτι που έχουν να ρυθμίσουν μόνοι τους οι οδηγοί από εδώ και πέρα είναι τα φρένα. Στη Σιγκαπούρη θα επιτρέπεται βοήθεια από την ομάδα, αλλά από το Ιαπωνικό GP θα είναι εντελώς μόνοι τους. Οι ομάδες από το pitwall δεν θα μπορούν να ενημερώσουν τους οδηγούς τους για θερμοκρασίες και ρυθμίσεις κατά τη διάρκεια του αγώνα. Οι οδηγοί θα βασίζονται στη δική τους αίσθηση αλλά σε μια πίστα σαν τη Σιγκαπούρη όπου τα φρένα χρησιμοποιούνται στο 21% του γύρου μια κακή ρύθμιση μπορεί να τα υπερθερμάνει. Πριν αν τα δεδομένα από την τηλεμετρία έδειχναν κακή χρήση η ομάδα ενημέρωνε τον οδηγό για αλλαγή ρυθμίσεων. Τώρα δεν θα είναι εφικτό κάτι τέτοιο. Η υπερθέρμανση φέρνει απώλεια απόδοσης ακόμα και αστοχία, οπότε η σωστή διαχείριση των φρένων είναι σημαντική. Επίσης οι οδηγοί θα πρέπει να ρυθμίζουν μόνοι τους το σύστημα brake by wire. Δεν θα ήθελα να είμαι στη θέση των Sutil και Gutierrez. Οι δυο τους τα έχουν βρει σκούρα παρόλο που η Sauber βοηθούσε μέσα στον αγώνα, φανταστείτε τώρα.

    Οι οδηγοί καλούνται να κάνουν και διαχείριση καυσίμων χωρίς να έχουν την παραμικρή βοήθεια από την ομάδα. Το σημαντικό σε αυτό το σημείο είναι ότι πρέπει να επιλέξουν μόνοι τους πότε θα πιέσουν και για πόσο, πότε θα παίξουν άμυνα και για πόσο, χωρίς να έχουν την πληροφόρηση από την ομάδα. Θα πρέπει να έχουν καθαρό μυαλό στις μάχες καθώς πολύ εύκολα μπορούν να παρασυρθούν και να πιέσουν για μερικούς γύρους παραπάνω. Ίσως λοιπόν να δούμε κάποιους να μένουν από καύσιμα, ή να ρίχνουν υπερβολικά τον ρυθμό τους για να μη μείνουν.

    start-grid-f1-14

    Η διαδικασία της εκκίνησης στη Formula 1 είναι κρίσιμη, καθώς, αν κάποιος κολλήσει και δεν φύγει καλά τότε μπορεί να χαθεί ο αγώνας. Οι οδηγοί προετοιμάζουν το μονοθέσιο από τον γύρο σχηματισμού με τη βοήθεια της ομάδας. Το σημαντικό είναι να βρουν το σημείο σύμπλεξης και να ρυθμίσουν σωστά το σύστημα εκκίνησης. Τώρα οι οδηγοί θα πρέπει να βρουν αυτές τις ρυθμίσεις μόνοι τους χωρίς τη βοήθεια της ομάδας. Έχουμε δει αρκετές φορές κακές εκκινήσεις παρά το ότι υπήρχε βοήθεια από τα pit, τώρα που θα είναι μόνοι τους; Στη Σιγκαπούρη η απόσταση μέχρι την πρώτη στροφή είναι 500 μέτρα. Έτσι αν κάποιοι κολλήσουν στο grid μπορεί να δημιουργηθεί χάος…

    rosberg-hamilton-monza-14

    Με αυτές τις απαγορεύσεις οδηγοί με μεγαλύτερη εμπειρία, όπως ο Alonso θα επωφεληθούν, ενώ οδηγοί με μικρότερη εμπειρία, όπως ο Kvyat, θα τα βρουν σκούρα. Επίσης, οδηγοί που έχουν μεγαλύτερο φυσικό ταλέντο, όπως ο Hamilton, από κάποιους άλλους που βασίζονται περισσότερο στην προετοιμασία που έχει γίνει με την ομάδα, όπως ο Rosberg, ίσως μπορέσουν να πάρουν το κάτι παραπάνω σε μια κρίσιμη στιγμή.
    Αυτή η αλλαγή είναι προς το καλύτερο, καθώς πλέον οι οδηγοί θα κάνουν αυτό για το οποίο πληρώνονται, να οδηγούν! Μέχρι τώρα υπήρχε αρκετά μεγάλη βοήθεια από τις ομάδες κατά τη διάρκεια του αγώνα και οι διαφορές μεταξύ οδηγών σχεδόν μηδενίζονταν. Χρόνια τώρα όλοι παραπονιόμαστε ότι τα μονοθέσια της F1 πλέον είναι πολύ εύκολα στην οδήγηση και μπλα… μπλα… μπλα… Τώρα ίσως δούμε λίγο από το ταλέντο των οδηγών να βγαίνει στην επιφάνεια…

    Alex Switch

    Σχόλια

    Σχόλια