Προηγμένη τεχνολογία αυτοματοποιημένης οδήγησης από GM & Opel

    Η GM φέρνει το πρώτο της μοντέλο τεχνολογίας V2V στο δρόμο σε 2 χρόνια

    Δελτίο Τύπου

    Η General Motors και η Opel αποδεικνύουν τη δέσμευσή τους στο μέλλον της αυτοματοποιημένης οδήγησης και της συνδεδεμένης μετακίνησης στο Παγκόσμιο Συνέδριο Ευφυών Συστημάτων Μεταφοράς (ITS) (7-11 Σεπτεμβρίου) παρουσιάζοντας ένα ερευνητικό Opel Insignia, το αυτοματοποιημένο πρωτότυπο Chevrolet EN-V 2.0 και ένα Chevrolet Cruze με τεχνολογία συνδεσιμότητας οχήματος με πεζό – Vehicle-to-Pedestrian (V2P).

    «Η GM θα φέρει το πρώτο της μοντέλο με τεχνολογία V2V στο δρόμο σε περίπου 2 χρόνια. Επιπλέον, θα λανσάρουμε μία προηγμένη τεχνολογία πλήρως αυτοματοποιημένης οδήγησης στο ίδιο χρονικό πλαίσιο» ανακοίνωσε η CEO της GM, Mary Barra.

    «Στη GM έχουμε αναζωπυρώσει το πάθος μας, διαθέτοντας τους οικονομικούς πόρους, την τεχνολογία και το ταλέντο να μεγαλουργούμε, να ενισχύουμε τις επενδύσεις μας και να παίρνουμε υπολογισμένα ρίσκα. Ακούω προσεκτικά τους πελάτες οι οποίοι επιθυμούν προσωπική μετακίνηση χωρίς δεσμεύσεις. Περιμένουν από εμάς να συμβάλλουμε στον περιορισμό – εάν όχι στην εξάλειψη – της κυκλοφοριακής συμφόρησης, της ρύπανσης και των τροχαίων ατυχημάτων. Για μένα, αυτά δεν είναι απλοί ευσεβείς πόθοι αλλά επιταγές,» συνέχισε η Barra.

    Ερευνητικό Όχημα Opel Insignia

    Ένα Opel Insignia κάνει επίδειξη ευφυών και συνδεδεμένων τεχνολογιών στη νότια πλευρά του νησιού Belle Isle. Εφοδιασμένο με κάμερες, αισθητήρες Lidar, τεχνολογίες επικοινωνίας vehicle-to-vehicle (V2V) και vehicle-to-infrastructure (V2I), ενσαρκώνει ένα μελλοντικό αυτοκίνητο που μπορεί να διαχειρίζεται την αυτοματοποιημένη οδήγηση με μικρές και μεγάλες ταχύτητες, στην πόλη και στον αυτοκινητόδρομο.

    Οι έξι αισθητήρες Lidar στους προφυλακτήρες του Insignia χρησιμοποιούν συνεχώς δέσμες φωτός για την αναγνώριση αντικειμένων γύρω από το αυτοκίνητο. Η κάμερα στην οροφή του οχήματος, προσανατολισμένη προς τα εμπρός, διαβάζει σημάνσεις λωρίδων και ανιχνεύει άλλα αντικείμενα. Οι τεχνολογίες V2V και V2I επικοινωνούν μέσω κεραίας στην οροφή με άλλα αντικείμενα που βρίσκονται κοντά στο όχημα. Η χρήση δορυφορικού GPS ενημερώνει συνεχώς τη θέση του στον αυτοκινητόδρομο. Όλες αυτές οι πληροφορίες συνδυάζονται μέσω της τεχνολογίας ενσωμάτωσης αισθητήρων της GM για αναγνώριση αντικειμένων περιμετρικά του οχήματος.

    EN-V 2.0 Concept

    Το Electric Networked-Vehicle (EN-V) 2.0 παρουσιάζει τις πιο προηγμένες ευφυείς και συνδεδεμένες τεχνολογίες αυτοκινήτων. Μετά το ντεμπούτο του πρώτου δίτροχου πρωτοτύπου EN-V το 2010 στη Shanghai World Expo, παρουσιάστηκε μια τετράτροχη έκδοση που συνδυάζει κάμερες, Lidar και V2X για να προσφέρει μία hands-free, εμπειρία ηλεκτρικής μετακίνησης με χαμηλές ταχύτητες.

    Το EN-V 2.0 έχει πολλές από τις τεχνολογίες που ενσωματώνει το ερευνητικό όχημα Opel Insignia στις χαμηλές ταχύτητες. Το μικρό ηλεκτρικό πρωτότυπο όμως προορίζεται αυστηρά για μετακίνηση με χαμηλές ταχύτητες. Το EN-V 2.0 και το ερευνητικό Opel Insignia θα επικοινωνούν στο Belle Isle.

    Επίδειξη τεχνολογίας Vehicle-to-Pedestrian (V2P)

    Η GM παρουσιάζει και άλλες πιθανές χρήσεις της τεχνολογίας επικοινωνίας V2X με ένα Chevrolet Cruze με εξοπλισμό επικοινωνίας οχήματος με πεζό (V2P).

    Στο Belle Isle, τεχνητά εργοτάξια στήνονται στους δρόμους και οι συμμετέχοντες μετακινούνται με το Cruze σε αυτούς τους χώρους εργασίας. Κούκλες ‘εργάτες’ στην περιοχή του εργοταξίου δεν είναι ορατοί από τον οδηγό και τους επιβάτες, ωστόσο εφοδιάζονται με περιβραχιόνια που υποδηλώνουν τη θέση τους στο επερχόμενο Cruze με προειδοποιητικές λυχνίες οι οποίες αναβοσβήνουν στην οθόνη του παρμπρίζ. Στο μέλλον, η τεχνολογία επικοινωνίας V2P μπορεί να ενσωματώνεται σε περισσότερους τομείς της ζωής του πεζού, κάνοντας ακόμα πιο προσεκτικό τον οδηγό απέναντι στους πεζούς.

    «Σαν πρωτοπόροι, είναι σαφές ότι έχουμε πολλή δουλειά μπροστά μας. Αλλά θα αξιοποιήσουμε το χρόνο επιταχύνοντας τις προσπάθειές μας στους τομείς R&D και μηχανολογίας, κάνοντας συνεργασίες μας με τους νομοθέτες ανά τον κόσμο και, το σημαντικότερο, μιλώντας με τους πελάτες» κατέληξε η Barra.

    Σχόλια

    Σχόλια