GP Ιταλίας: Απόλυτος κυρίαρχος ο Hamilton

    Ο Βρετανός πήρε μια σπουδαία νίκη στη Monza παρά τα προβλήματα και μείωσε τη διαφορά από Rosberg

    Ο Lewis Hamilton κατέκτησε τη νίκη στο Grand Prix Ιταλίας επιστρέφοντας στις νίκες μετά το Silverstone. Αυτή ήταν η 6η νίκη του Βρετανού μέσα στη χρονιά και η 2η στη Monza. Ο Nico Rosberg δεν κατάφερε να κινηθεί στον ρυθμό του team-mate του και έμεινε πίσω του στη 2η θέση. Πίσω από το 1-2 της Mercedes στην 3η θέση τερμάτισε ο Felipe Massa ανεβαίνοντας για πρώτη φορά στο βάθρο για φέτος.

    Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο poleman Hamilton αντιμετώπισε πρόβλημα με το σύστημα εκκίνησης κι έπεσε 4ος ενώ ο Rosberg πήρε τα ηνία. Ο Magnussen από την 5η θέση πετάχτηκε 2ος κι ο Bottas από 3ος μέσα σε λίγες στροφές είχε πέσει 11ος.

    Ο Rosberg αμέσως άνοιξε τη διαφορά του κι ο Massa πίεζε τον Magnussen. Ο Hamilton στους πρώτους γύρους αντιμετώπιζε πρόβλημα με το ERS και η Mercedes προσπαθούσε να το επαναφέρει. Αυτό δεν επέτρεψε στον Βρετανό να πιέσει και να προσπεράσει με αποτέλεσμα να χάνει χρόνο.

    Στους πρώτους 5 γύρους η κατάταξη της πρώτης δεκάδας ήταν: Rosberg, Magnussen, Massa, Hamilton, Vettel, Button, Alonso, Perez, Hulkenberg και Raikkonen.

    Στον αμέσως επόμενο γύρο ο Magnussen έχασε δύο θέσεις μέσα σε μια στροφή από τους Massa και Hamilton. Στη συνέχεια ο Hamilton πίεζε τον Massa για τη 2η θέση κι ο Bottas τον Raikkonen για την 9η θέση.

    Στον 9ο γύρο ο Bottas τελικά πέρασε τον Raikkonen κι στον 10ο ο Hamilton τον Massa για τη 2η θέση. Παράλληλα ο Rosberg έκανε λάθος στο πρώτο chicane κι έκοψε ευθεία χάνοντας χρόνο.

    Οι μάχες μέσα στη 10άδα ήταν πολύ σφιχτές με τις διαφορές κάτω του δευτερολέπτου. Στον 10ο γύρο η κατάταξη είχε ως εξής: Rosberg, Hamilton, Massa, Magnussen, Vettel, Button, Alonso, Perez, Bottas και Raikkonen.

    Στον 14ο γύρο, ενώ οι Rosberg και Hamilton αντάλλασαν ταχύτερους γύρους, ο Bottas σκαρφάλωνε στο grid προσπερνώντας τον Perez για την 8η θέση. Ένα γύρο μετά η Ferrari του Alonso ήταν εύκολη λεία για τον Bottas. Ο Φινλανδός δεν σταμάτησε εκεί και στον 18ο γύρο πέρασε τον Button για την 6η θέση.

    Στον 19ο γύρο ο Vettel ήταν ο πρώτος που μπήκε για σκληρή γόμα. Στην κορυφή ο Hamilton πίεζε τον Rosberg με μόλις 1,3 δευτερόλεπτα διαφοράς. Στη συνέχεια περισσότεροι οδηγοί επέλεξαν να μπουν για αλλαγή ελαστικών κι αυτό ανακάτεψε την κατάταξη. Στον 21ο γύρο ο Bottas πέρασε και τον Magnussen και ανέβηκε 4ος.

    Μέχρι τον 27ο γύρο οι πρωτοπόροι είχαν ολοκληρώσει το pitstop τους. Ο Vettel που μπήκε νωρίτερα απ’ όλους είχε ανέβει στην 4η θέση κερδίζοντας από αυτή την επιλογή. Ο Bottas βρέθηκε μέσα στο τρενάκι των Vettel, Magnussen και Perez. Στην κορυφή ο Rosberg διατήρησε την πρωτοπορία του με τον Hamilton 1,8 πίσω του και στην 3η θέση ο Massa.

    Στον 29ο γύρο έγιναν όλα! Ο Rosberg έχασε τα φρένα στο πρώτο chicane με αποτέλεσμα ο Hamilton να αρπάξει την ευκαιρία και να πάρει τα ηνία του αγώνα. Παράλληλα ο Alonso πάρκαρε στην άκρη της πίστας την Ferrari του με μηχανικό πρόβλημα. Αυτή ήταν η πρώτη εγκατάλειψη του Ισπανού από την Μαλαισία του 2013.

    Πιο πίσω η μάχη των Bottas και Magnussen για την 5η θέση ήταν πολύ σφιχτή με την McLaren να κρατιέται οριακά μπροστά από την Williams. Στον 35ο γύρο ο Hamilton είχε ανοίξει τη διαφορά του από τον Rosberg κατά 4 δευτερόλεπτα. Πίσω τους οι Massa, Vettel, Magnussen, Bottas, Perez, Button, Ricciardo και Raikkonen συμπλήρωναν τη δεκάδα.

    Στον 37ο γύρο ο Bottas μετά από αρκετούς γύρους σκληρής μάχης κατάφερε να περάσει τον Magnussen για την 5η θέση. Στον 40ο γύρο ο Bottas πέρασε τον Vettel για την 4η θέση κι ο Ricciardo τον Button για την 8η θέση. Δύο γύρους μετά πέρασε και τον Perez και ανέβηκε 7ος. Οι Button και Perez σε αυτούς τους γύρους είχαν μια πολύ όμορφη μάχη, με τον Βρετανό αρχικά να περνά κι ο Μεξικανός να ανακτά τη θέση του με νύχια και με δόντια.

    Οι δύο τους μας έδωσαν κι άλλες εντυπωσιακές μάχες στους επόμενους γύρους με την Force India να παλεύει με την McLaren στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Εν των μεταξύ στην κορυφή ο Hamilton έλεγχε τον ρυθμό του και τη διαφορά του από τον Rosberg, η οποία ήταν στα 4,4 δευτερόλεπτα.

    Στον 44ο γύρο ο Ricciardo πέρασε τον Magnussen και ανέβηκε 6ος. Η κατάταξη εκείνη τη στιγμή είχε ως εξής: Hamilton, Rosberg, Massa, Bottas, Vette, Ricciardo, Magnussen, Perez, Button και Raikkonen.

    Στον 47ο γύρο ξεκίνησε άλλη μια σπουδαία μάχη, αυτή τη φορά μεταξύ των Vettel και Ricciardo. Ο Αυστραλός τελικά πέρασε τον Γερμανό για την 5η θέση καθώς είχε πιο φρέσκα ελαστικά και μπορούσε να πιέσει περισσότερο.

    Στους τελευταίους 5 γύρους οι μάχες είχαν ολοκληρωθεί και όλοι οδήγησαν μέχρι την καρό σημαία. Όταν έπεσε, ο Hamilton ήταν αυτός που την είδε πρώτος κατακτώντας μια σπουδαία νίκη στη Monza. Ο Βρετανός επέστρεψε στις νίκες μετά το GP της πατρίδας του. Με αυτή τη νίκη μείωσε τη διαφορά στο πρωτάθλημα από τον Rosberg. Ο Γερμανός δεν μπορούσε να ακολουθήσει τον ρυθμό του team-mate του και τερμάτισε στη 2η θέση. Στην 3η θέση τερμάτισε ο Massa ο οποίος επέστρεψε στο βάθρο μετά από πολύ καιρό. Ο Magnussen νωρίτερα μέσα στον αγώνα δέχθηκε ποινή stop&go 5 δευτερολέπτων καθώς έσπρωξε εκτός πίστας τον Bottas. Όμως επειδή δεν μπήκε για 2ο pitstop ο χρόνος προστέθηκε στον συνολικό του χρόνο. Αυτό τον έριξε στη 10η θέση.

    Η βαθμολογία του πρωταθλήματος μετά τη Monza είναι: Rosberg 238, Hamilton 216, Ricciardo 166, Bottas 122 και Alonso 121 βαθμούς. Το πρωτάθλημα συνεχίζεται σε δύο εβδομάδες στη Σιγκαπούρη.

    Αποτελέσματα

     

    Θέση#ΌνομαΟμάδαLast LapInt
    144   L. HAMILTON   Mercedes1:29.05253 LAPS
    26   N. ROSBERG   Mercedes1:29.255+3.1
    319   F. MASSA   Williams Mercedes1:29.421+24.9
    477   V. BOTTAS   Williams Mercedes1:29.711+40.6
    53   D. RICCIARDO   Red Bull Renault1:28.588+50.1
    61   S. VETTEL   Red Bull Renault1:30.463+59.7
    711   S. PEREZ   Force India Mercedes1:30.735+62.2
    822   J. BUTTON   McLaren Mercedes1:30.787+62.7
    97   K. RAIKKONEN   Ferrari1:30.872+63.1
    1020   K. MAGNUSSEN   McLaren Mercedes1:35.460+65.7
    1126   D. KVYAT   Toro Rosso Renault1:31.161+70.7
    1227   N. HULKENBERG   Force India Mercedes1:31.246+72.1
    1325   J. VERGNE   Toro Rosso Renault1:31.382+72.5
    1413   P. MALDONADO   Lotus Renault1:30.061+1L
    1599   A. SUTIL   Sauber Ferrari1:30.253+84.2
    168   R. GROSJEAN   Lotus Renault1:30.628+108.4
    1710   K. KOBAYASHI   Caterham Renault1:31.376+138.9
    1817   J. BIANCHI   Marussia Ferrari1:31.904+152
    1921   E. GUTIERREZ   Sauber Ferrari1:29.812+1L
    209   M. ERICSSON   Caterham Renault1:32.326+162.8
    2114   F. ALONSO   Ferrari+23L
    224   M. CHILTON   Marussia Ferrari+23L

    Σχόλια

    Σχόλια