GP Βελγίου: 50άρα η RBR με Ricciardo

    Ο Αυστραλός κατέκτησε την 50η νίκη των «ταύρων» με τους Rosberg και Bottas στο 2 και 3 αντίστοιχα

    Ο Daniel Ricciardo είναι ο μεγάλος νικητής στο Grand Prix Βελγίου μετά από έναν σπουδαίο αγώνα. Ο Αυστραλός της RBR εκμεταλλεύτηκε με τον καλύτερο τρόπο την κοκορομαχία των Rosberg-Hamilton και πήρε την 3η νίκη της χρονιάς. Ο Nico Rosberg κατάφερε να τερματίσει στη 2η θέση και να ανοίξει τη διαφορά του από τον Lewis Hamilton ο οποίος εγκατέλειψε λίγους γύρους πριν την καρό σημαία από τη 16η θέση. Στο χαμηλότερο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο συνήθης ύποπτος των τελευταίων μηνών. O Valtteri Bottas πήρε τα μέγιστα για την Williams συγκεντρώνοντας σημαντικούς βαθμούς για το πρωτάθλημα κατασκευαστών.

    Τα Grand Prix του Spa ξεκίνησε με μερικές ψιχάλες να πέφτουν και τα σύννεφα να είναι βαριά στον ουρανό. Η εκκίνηση δόθηκε με την απειλή ξαφνικής μπόρας, η οποία όμως δεν ήρθε ποτέ. Η θερμοκρασία στην ατμόσφαιρα ήταν στους 13 βαθμούς και στην επιφάνεια της ασφάλτου στους 20.

    Ο Alonso στην εκκίνηση του γύρου σχηματισμού αντιμετώπισε πρόβλημα με το μονοθέσιό του και καθυστέρησε να εκκινήσει. Ο Ισπανός στη συνέχεια του αγώνα δέχθηκε ποινή καθώς οι μηχανικοί του ήταν στην πίστα μετά το σήμα των 15 δευτερολέπτων.

    Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Hamilton έφυγε καλύτερα απ’ όλους και πήρε τα ηνία του αγώνα. Ο Βρετανός έλεγε μετά τις κατατακτήριες ότι η 2η θέση είναι καλύτερη στο Spa και το απέδειξε. Ο Vettel αρχικά πέρασε τον Rosberg αλλά στη συνέχεια έκανε λάθος και έχασε τη θέση του. Στον 2ο γύρο οι Hamilton-Rosberg είχαν επαφή με αποτέλεσμα η εμπρός πτέρυγα του Γερμανού να χτυπήσει το πίσω αριστερό ελαστικό του Βρετανού. Η πτέρυγα του Rosberg είχε μικρή ζημιά αλλά το ελαστικό του Hamilton κλατάρισε. Ο Hamilton στη συνέχεια επέστρεψε στα pit για ελαστικά αλλά είχε πέσει στο τέλος του grid.

    Ο Rosberg με πληγωμένη την εμπρός πτέρυγα δέχθηκε σκληρή πίεση από τον Vettel, αλλά αυτός που τελικά βγήκε κερδισμένος ήταν ο Ricciardo ο οποίος προσπέρασε τον team-mate του στον 4ο γύρο. Λίγο πιο πίσω οι Alonso, Bottas και Raikkonen είχαν τη δική τους μάχη με τον οδηγό της Williams να περνά τον Ισπανό στον 8ο γύρο για την 4η θέση.

    Στον 9ο γύρο οι Rosberg και Raikkonen μπήκαν στα pit, και οι δύο έβαλαν τη μέση γόμα. Ο Γερμανός άλλαξε και την εμπρός  πτέρυγα που είχε πληγωθεί από την επαφή με τον Hamilton. Με αυτό το pitstop ο Ricciardo πήρε τα ηνία του αγώνα. Αυτή ήταν η αρχή για το πρώτο pitstop και των υπολοίπων. Στον 13ο γύρο ο Alonso μπήκε για αλλαγή ελαστικών αλλά και να εκτίσει την ποινή 5 δευτερολέπτων stop&go από το συμβάν στον γύρο σχηματισμού.

    Μετά το πρώτο pitstop οι Ricciardo και Raikkonen ήταν αυτοί που είχαν κερδίσει τα περισσότερα καθώς ο Αυστραλός οδηγούσε τον αγώνα κι ο Φινλανδός ακολουθούσε από τη 2η θέση. Οι Rosberg και Alonso ήταν οι χαμένοι με τον Γερμανό να έχει πέσει 4ος και τον Ισπανό στην 7 θέση.

    Στους επόμενους γύρους ο Rosberg έδωσε σκληρή μάχη με τον, 3ο, Vettel κι ο Ricciardo άνοιξε τη διαφορά του από τον Raikkonen. Ο Rosberg ήταν σε διαφορετική στρατηγική από τους υπόλοιπους έχοντας τη μέση γόμα. Στον 17ο γύρο ο Γερμανός προσπάθησε να περάσει τον Vettel αλλά δεν τα κατάφερε και έφερε τον εαυτό του σε δύσκολη θέση καθώς δέχθηκε επίθεση από τον Bottas. Ο Φινλανδός της Williams πέρασε τον Γερμανό της Mercedes για την 4η θέση.

    Στον 20ο γύρο ο Rosberg μπήκε ξανά στα pit για αλλαγή ελαστικών βάζοντας πάλι τη μέση γόμα. Ο Γερμανός είχε πληγώσει σοβαρά τα ελαστικά του από το μεγάλο μπλοκάρισμα διαρκείας όταν προσπάθησε να περάσει τον Vettel κι αυτό τον ανάγκασε να κάνει μια ακόμα αλλαγή.

    Στον 22ο γύρο ο Raikkonen, από τη 2η θέση, μπήκε στα pit για μέση γόμα. Αυτό ήταν το σύνθημα για το δεύτερο pitstop και σιγά-σιγά στους επόμενους γύρους οι γρήγοροι συνδυασμοί μπήκαν για τη 2η αλλαγή. Εν τω μεταξύ ο Rosberg που είχε αλλάξει νωρίτερα τα ελαστικά του είχε ανεβάσει ρυθμό και με μερικές πολύ ωραίες προσπεράσεις είχε ανέβει στην 3η θέση.

    Στον 29ο γύρο ολοκληρώθηκε το δεύτερο pitstop των γρήγορων συνδυασμών και η κατάταξη είχε ως εξής: Ricciardo, Rosberg, Raikkonen, Vettel και Bottas οι 5 πρώτοι. Ο Φινλανδός της Williams που είχε φρέσκο σετ μέσης γόμας πίεσε και πέρασε τον Vettel.

    Στον 35ο γύρο οι Rosberg και Vettel μπήκαν για αλλαγή ελαστικών καθώς η μέση γόμα που φορούσαν ήταν αρκετά φθαρμένη κι έβαλαν τα μαλακά. Σε εκείνο το σημείο η κατάταξη είχε ως εξής: Ricciardo, Raikkonen, Bottas και Rosberg. Ο Rosberg με φρέσκο σετ ανέβασε ρυθμό και μέσα σε δύο γύρους είχε περάσει Bottas και Raikkonen επιστρέφοντας στη 2η θέση, 20 δευτερόλεπτα πίσω από τον Ricciardo.

    Στον 40ο γύρο η Mercedes κάλεσε τον Hamilton, από τη 16η θέση, να εγκαταλείψει τον αγώνα. Ο αγώνας του Βρετανού είχε καταστραφεί μετά το κλατάρισμα καθώς είχαν δημιουργηθεί μεγάλες ζημιές στο πάτωμα του μονοθεσίου.

    Στον 41ο γύρο ο Bottas έκανε την κίνησή του και πέρασε τον Raikkonen για το χαμηλότερο σκαλί του βάθρου. Πιο μπροστά ο Rosberg συνέχιζε να μειώνει πολύ γρήγορα τη διαφορά του από τον Ricciardo αλλά τελικά δεν πρόλαβε. Όταν έπεσε η καρό σημαία ο Αυστραλός της RBR πέρασε πρώτος τη γραμμή και κατέκτησε τη 2η συνεχόμενη νίκη του και την 3η συνολικά μέσα στο 2014. Ο Ricciardo έκανε για μια ακόμα φορά εξαιρετικό αγώνα με σωστή διαχείριση και ρυθμό. Οι Rosberg και Bottas συμπλήρωσαν το βάθρο στο Spa με τη 2η και 3η θέση αντίστοιχα. Οι Raikkonen, Vettel, Magnussen, Button, Alonso, Perez και Kvyat συμπλήρωσαν τη 10άδα.

    Μετά το GP Βελγίου ο Rosberg έχει 220 βαθμούς, ο Hamilton 191, o Ricciardo 156, o Alonso 119 και ο Bottas 110.

    Το πρωτάθλημα συνεχίζεται σε δύο εβδομάδες στη Monza.

    Αποτελέσματα

     

    Θέση#ΌνομαΟμάδαLast LapInt
    13   D. RICCIARDO   Red Bull Renault1:52.97444 LAPS
    26   N. ROSBERG   Mercedes1:51.987+3.3
    377   V. BOTTAS   Williams Mercedes1:54.606+27.9
    47   K. RAIKKONEN   Ferrari1:56.803+36.6
    51   S. VETTEL   Red Bull Renault1:54.624+51.9
    620   K. MAGNUSSEN   McLaren Mercedes1:56.658+53.9
    722   J. BUTTON   McLaren Mercedes1:55.911+54.2
    814   F. ALONSO   Ferrari2:02.987+60.7
    911   S. PEREZ   Force India Mercedes1:55.704+63.8
    1026   D. KVYAT   Toro Rosso Renault1:55.751+64.8
    1127   N. HULKENBERG   Force India Mercedes1:55.597+65.1
    1225   J. VERGNE   Toro Rosso Renault1:55.567+71.3
    1319   F. MASSA   Williams Mercedes1:54.543+75.3
    1499   A. SUTIL   Sauber Ferrari1:54.182+81.7
    1521   E. GUTIERREZ   Sauber Ferrari1:54.852+90
    164   M. CHILTON   Marussia Ferrari2:00.409+1L
    179   M. ERICSSON   Caterham Renault1:58.965+90.6
    1817   J. BIANCHI   Marussia FerrariRETIRED+4L
    1944   L. HAMILTON   MercedesRETIRED+1L
    208   R. GROSJEAN   Lotus RenaultRETIRED+5L
    2113   P. MALDONADO   Lotus Renault+32L
    2245   A. LOTTERER   Caterham Renault+91.5

    Σχόλια

    Σχόλια