Εσύ τι λες: Το αίνιγμα της χρονιάς, Kimi Raikkonen

    Είναι σαφές πως η πιο μεγάλη μεταγραφική κίνηση στην έναρξη του 2014 ήταν αυτή του Kimi Raikkonen από τη Lotus στη Ferrari. Άπαντες είχαν μεγάλες προσδοκίες γι’ αυτή τη μετακίνηση, καθώς η προηγούμενη θητεία του Φινλανδού στην ιταλική ομάδα έφερε και έναν τίτλο, αυτόν του 2007. Ωστόσο, κάτι τέτοιο δε συνέβη, τουλάχιστον στο πρώτο μισό της σεζόν.

    Μπορούμε να πούμε με κάποια παραπάνω ασφάλεια ότι δεν αποδίδει τα αναμενόμενα. Βέβαια, αυτά τα «αναμενόμενα» ήταν πολλά για να εκπληρωθούν από την πρώτη κιόλας σεζόν. Ωστόσο, δοθείσης της ευκαιρίας με το θερινό διάλλειμα μέχρι τις 24 Αυγούστου, καλό θα ήταν να δούμε με πιο καθαρή ματιά τα γεγονότα.

    Αν και δεν είμαι ο πλέον ειδικός για να σχολιάσω με ακρίβεια και στοχευμένα κάτι τόσο λεπτό όσο το πως επηρεάζεται η απόδοση ενός οδηγού, η προσπάθεια μετράει (εν πολλοίς). Ας πάρουμε λοιπόν τα πράγματα από την αρχή.

    Ήταν μέσα του 2013 όταν έγινε η επίσημη ανακοίνωση από τη Ferrari πως ο Kimi επιστρέφει στο Maranello. Παιάνες γράφτηκαν, ύμνοι εψάλλησαν και λίγοι είχαν να εκφράσουν αμφιβολίες για το come back. Με τη νέα εποχή της F1 προ των πυλών, τι καλύτερο για μία ομάδα όπως η Scuderia να έχει στο δυναμικό της ίσως το πιο δυνατό οδηγικό δίδυμο που είχε ποτέ στην ιστορία της.

    Αρχές 2014 και όλα ξεκινούν να παίρνουν μορφή και ουσία. Πρώτες ημέρες δοκιμών και ο Φινλανδός μοιάζει να είναι έξω από τα νερά του. Πολλά προβλήματα, λιγοστά χιλιόμετρα δοκιμών στην πίστα και μία ανεξήγητη κακοδαιμονία τον περιβάλλουν. Ένα κράμα αστοχίας του μονοθέσιου και δικής του αδυναμίας να προσαρμοστεί σε ένα νέο περιβάλλον. Κακά τα ψέματα, όσο ίδια και αν είναι η βασική δομή μίας ομάδας, μέσα σε 5 χρόνια πολλά πράγματα έχουν αλλάξει ακόμη και στο ίδιο το σπορ.

    Οι πρώτοι αγώνες έδειχναν ξεκάθαρα την προσπάθεια του Raikkonen να παλέψει για τα αποτελέσματα, που ο ίδιος πρώτα περίμενε από τον εαυτό του. Παρά την επέμβαση στην οποία υποβλήθηκε στη μέση του, στα τέλη της σεζόν του 2013, ο Iceman δεν ένιωθε πως αυτό θα μπορούσε να τον σταματήσει από μία καλή σεζόν στο «σπίτι» του. Αρχικά, ακούστηκαν πολλά για το μονοθέσιο και το κακό στήσιμο που είχε. Ένα στήσιμο, πιθανόν, κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του Alonso. Δίκαιο, αν σκεφτεί κανείς πως αυτός ήταν στην ομάδα ο Νο.1 οδηγός όταν ξεκίνησε ο σχεδιασμός της F14-T το 2012. Έπειτα, μπήκε στη μέση το θέμα της τύχης και των λίγων χιλιομέτρων με το μονοθέσιο.

    Είναι, όμως, πειστική μία τέτοια εξήγηση; Ένας οδηγός του βεληνεκούς του Raikkonen δε θα έπρεπε να είναι σε θέση να προσαρμοστεί από τους πρώτους κιόλας αγώνες; Τα ερωτηματικά και τα «αν» στον ακριβέστατο και πολύ ορθολογικό χώρο της F1 δε χωράνε. Βέβαια, μπορεί ο καθένας να συλλογιστεί το εξής: ένα μονοθέσιο που στήνεται και χτίζεται θα λέγαμε εξ ολοκλήρου στα μέτρα του μόνιμου τα τελευταία χρόνια οδηγού για την Scuderia (σ.σ. Fernando Alonso) θα ήταν Γολγοθάς για τον οποιοδήποτε οδηγό που θα έπαιρνε την επόμενη θέση στο άλλο cockpit. Αλλά εδώ μιλάμε για τον Kimi. Έχει αποδείξει ότι έχει ταλέντο αλλά και την εμπειρία. Δεν υπήρξε ποτέ master στο set up ή άριστος γνώστης μηχανικής όπως άλλοι οδηγοί, αλλά μετά από 11 χρόνια στο άθλημα (αν εξαιρέσουμε τις σεζόν 2010-2011) τα βασικά πλέον τα έμαθε. Όσον αφορά την τύχη και τη λεγόμενη γκαντεμιά, στα αυτιά μου και στα μάτια μου μοιάζουν ευτελείς δικαιολογίες. Είναι πολύ αυστηρά οργανωμένος χώρος αυτός της F1.

    Για να καταλήξουμε σε ένα συμπέρασμα, ίσως και πρόχειρο (ποιός άλλωστε ξέρει όλη την αλήθεια;) ο Kimi φαίνεται να έχει χάσει κάπως τη μπάλα σε αυτό το κομμάτι. Δεν περίμενε σε καμία περίπτωση τέτοια εξέλιξη σε αυτή την ομάδα με αυτές τις προοπτικές που έχει (νέα σήραγγα, νέος αεροδυναμιστής). Εδώ που τα λέμε, κανείς δεν περίμενε να χάνει κατά κράτος από τον team-mate του. Όπως και να έχει, ο Iceman για να διεκδικήσει κάτι μεγάλο έχει καθήκον, όσο αργά και να είναι, να παλέψει με το υλικό που έχει στα χέρια του, να βελτιώσει την απόδοσή του (συνεπικουρώντας σε αυτό και η ίδια η ομάδα) και να προετοιμαστεί για ένα δυνατότερο 2015.

    Δημήτρης Μπίζας

    Στη νέα προσπάθεια του motornews.gr θέλουμε να συμμετέχεις και εσύ. Γράψε το δικό σου blog, τη δική σου άποψη πάνω στην ειδησιογραφία του παγκόσμιου motorsport και γίνε έτσι μέλος της ομάδας του μηχανοκίνητου portal ανεβάζοντας το fun factor της ενημέρωσης.

    Σχόλια

    Σχόλια