GP Ουγγαρίας: Η F1 υποκλίνεται στον Ricciardo

    Ο Daniel Ricciardo κατέκτησε μια εκπληκτική νίκη στην Ουγγαρία. Ο Αυστραλός έκανε πραγματικά όλο τον κόσμο της F1 να υποκλιθεί μπροστά του. Εξαιρετική στρατηγική, απίστευτη διαχείριση ελαστικών και ρυθμού, αλλά και προσπεράσεις όταν χρειάστηκε. Ό,τι και να πούμε είναι λίγο για τον Daniel. Στη 2η θέση τερμάτισε ο Fernando Alonso. Αν ο Ricciardo έκανε καλή διαχείριση των ελαστικών, τότε ο Ισπανός πήρε master σε αυτόν τον αγώνα, 35 γύρους με τη μαλακή γόμα. Εκπληκτικός. Στο χαμηλότερο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Lewis Hamilton, ο οποίος εκκίνησε από το pitlane. Ο Βρετανός έδειξε για μια ακόμα φορά το μαχητικό του πνεύμα καταφέρνοντας να τερματίσει μπροστά από τον Nico Rosberg και να μειώσει τη διαφορά στο πρωτάθλημα. Ο αγώνας τα είχε όλα. Ανατροπές, βροχή, SC, ιδανικό κλείσιμο για καλοκαιρινές διακοπές!

    Τελικά οι προβλέψεις για βροχή επιβεβαιώθηκαν. Λίγο πριν την εκκίνηση μια μπόρα έπληξε το Hungaroring γεμίζοντας νερά την πίστα. Η εκκίνηση έγινε με ενδιάμεσα ελαστικά. Οι συνθήκες δεν ήταν καθόλου εύκολες, η πίστα έκρυβε πολλές παγίδες. Αλλού στέγνωνε, αλλού είχε περισσότερο νερό.

    Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα όλοι έφυγαν καθαρά. Ο Rosberg κράτησε τη θέση του αλλά δε συνέβη το ίδιο με τον Vettel. Ο Γερμανός στα πρώτα μέτρα έχασε δύο θέσεις, από Bottas και Alonso. Όμως ο Alonso στη συνέχεια έκανε λάθος στην τελευταία στροφή χάνοντας τη θέση του από τον Vettel. Ο Hamilton δεν είχε καλό πρώτο γύρο, έκανε τετ-α-κε στο πρώτο κομμάτι της πίστας τραυματίζοντας λίγο την εμπρός πτέρυγα της Mercedes. Αυτή η ζημιά έκανε δύσκολη τη ζωή του Βρετανού στη συνέχεια.

    Στους 8 πρώτους γύρους ο Rosberg είχε φτιάξει διαφορά 15 δευτερολέπτων από τον 2ο Bottas. Ο οδηγός της Williams δεχόταν πίεση από τον Vettel αλλά έπαιζε καλή άμυνα. Πιο πίσω ο Alonso ήταν μόνος, ενώ ο Button στην 5η θέση δεχόταν επίθεση από τον Ricciardo.

    Στον 9 γύρο ο Ericsson ο οποίος είχε βάλει slick ελαστικά έχασε τον έλεγχο της Caterham στην έξοδο της στροφής 3 με αποτέλεσμα να πέσει με δύναμη στα προστατευτικά ελαστικά. Το μονοθέσιο καταστράφηκε και αμέσως το Αυτοκίνητο Ασφαλείας βγήκε στην πίστα. Όλοι πλην των Rosberg, Bottas, Vettel και Alonso έτρεξαν για αλλαγή ελαστικών. Οι δύο McLaren έβαλαν φρέσκο σετ ενδιάμεσης γόμας, ενώ οι υπόλοιποι slick. Οι Rosberg, Bottas, Vettel και Alonso μπήκαν έναν γύρο μετά για αλλαγή ελαστικών, βάζοντας κι αυτοί slick. Αυτή η καθυστέρηση τους έριξε πιο πίσω κι έτσι η κατάταξη είχε ως εξής: Ricciardo, Button, Massa, Rosberg, Magnussen.

    Στον 12ο γύρο, ενώ το SC ετοιμαζόταν να μπει στα pit, ο Grosjean έχασε τον έλεγχο της Lotus στη στροφή 4, πέφτοντας στα προστατευτικά ελαστικά. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ο Bernd Maylander να παραμείνει στην πίστα. Στον 14ο γύρο το SC επέστρεψε στα pit και ο Button με τα ενδιάμεσα πήρε τα ηνία του αγώνα από τον Ricciardo με τα slick. Πιο πίσω ο Rosberg είχε πέσει 7ος έχοντας τους Vettel και Hamilton πίσω του. Το ρίσκο της McLaren για περισσότερη βροχή δε βγήκε κι έτσι οι Button, Magnussen μπήκαν για slick ελαστικά. Αυτό έδωσε στον Ricciardo την πρωτοπορία έχοντας πίσω του τους Massa, Alonso.

    Οι μάχες μετά το SC ήταν σκληρές με τις συνθήκες πολύ δύσκολες, καθώς η πίστα δεν είχε στεγνώσει ακόμα. Ο Hulk ήταν ένα από τα θύματα αυτών των μονομαχιών, αναγκάστηκε να εγκαταλείψει μετά από επαφή με τον Perez. Στον 20ο γύρο ο Ricciardo είχε ανοίξει τη διαφορά του από τον Massa ο οποίος είχε πίσω του τον Alonso να τον πιέζει. Ο Vergne στην 4η θέση άντεχε την πίεση του Rosberg κι ο Vettel στην 6η θέση την πίεση του Hamilton.

    Στον 23ο γύρο o Perez το παράκανε και πάτησε πάνω στο βρεγμένο κερμπ στην έξοδο της τελευταίας στροφής με αποτέλεσμα να χάσει τον έλεγχο και να πέσει με δύναμη στον τοίχο των pit, αφού πρώτα διέσχισε κάθετα την πίστα. Ο Μεξικανός βγήκε χωρίς προβλήματα από την Force India. Αμέσως το SC μπήκε στην πίστα, και οι Ricciardo, Massa, Bottas για αλλαγή ελαστικών.

    Στον 26ο γύρο το SC επέστρεψε στα pit και ο αγώνας συνεχίστηκε. Ο Alonso σε εκείνο το σημείο ήταν στην κορυφή με τους Vergne, Rosberg, Vettel και Hamilton να τον ακολουθούν.

    Στον 33ο γύρο ο Rosberg από την 3η θέση μπήκε για αλλαγή ελαστικών, ενώ ο Vettel παραλίγο να φέρει για 3η φορά το SC στην πίστα. Ο Γερμανός έχασε τον έλεγχο της RBR, όπως κι ο Perez, στην τελευταία στροφή αλλά μετά το τετ-α-κε γλύτωσε οριακά τον τοίχο των pit.

    Στον 34ο γύρο ο Hamilton ανέβηκε στη 2η θέση προσπερνώντας πολύ όμορφα τον Vergne από την εξωτερική της στροφής 4. Δύο γύρους μετά ο Vettel μπήκε για τη δική του αλλαγή βάζοντας μέση γόμα. Στον 39ο γύρο ήταν σειρά του Alonso για αλλαγή ελαστικών. Ένα γύρο αργότερα ο Hamilton έβαλε τη μέση γόμα.

    Μετά από αυτές τις αλλαγές η πρώτη 5άδα είχε ως εξής: Ricciardo (μαλακά), Massa (μεσαία), Alonsο (μαλακά), Hamilton (μεσαία), Rosberg (μαλακά). Ο Βραζιλιάνος ήταν ο πρώτος που έκανε pitstop στον 46ο γύρο βάζοντας πάλι μέση γόμα. Σε εκείνο το σημείο ο Ricciardo είχε φτιάξει μια διαφορά 16 δευτερολέπτων από τον 2ο Alonso. Ο Ισπανός κρατούσε πίσω του τις δύο Mercedes, στα 2,5 δευτερόλεπτα.

    Στον 51ο γύρο η Mercedes είπε στον Hamilton να αφήσει τον Rosberg να περάσει καθώς ήταν σε διαφορετική στρατηγική. Ο Βρετανός όμως είπε ότι δεν τον αφήνει να περάσει αν δεν τον πλησιάσει κι άλλο, η διαφοράς τους σε εκείνο το σημείο ήταν στα 8-9 δέκατα.

    Στον 55ο γύρο ο Ricciardo από την 1η θέση μπήκε για αλλαγή ελαστικών και επέστρεψε 4ος πίσω από τον Rosberg. Σε εκείνο το σημείο ο Alonso είχε τα ηνία με τον Hamilton 3 δευτερόλεπτα πίσω. Στον 57ο γύρο ο Rosberg μπήκε για τη δική του αλλαγή βάζοντας τη μαλακή γόμα. Ο Γερμανός βγήκε στην 7η θέση πίσω από τον Raikkonen. Λάθος στρατηγική από την Mercedes, ο Rosberg πλήρωσε το τίμημα της επιλογής να μην μπει αμέσως για pit στο πρώτο SC.

    Στον 60ο γύρο ο Alonso παρέμενε στην κορυφή. Πίσω του ακολουθούσε ο Hamilton, ο οποίος όμως δεχόταν πίεση από τον Ricciardo που είχε φρέσκο σετ μαλακής γόμας. Ο Βρετανός είχε φθαρμένα μεσαία.

    Στον 62ο γύρο οι Hamilton και Ricciardo είχαν κολλήσει πίσω από τον Alonso. Ενώ ο Rosberg είχε ανέβει στην 4η θέση, αλλά 20 δευτερόλεπτα πίσω. Οι τρεις τους μας πρόσφεραν 8 εκπληκτικούς γύρους μέχρι το τέλος. Στον 67ο γύρο ο Αυστραλός εξαπέλυσε το πρώτο κύμα επίθεσης προσπερνώντας τον Hamilton στην έξοδο της στροφής 3. Στον επόμενο γύρο βούτηξε στα φρένα της στροφής 1 και πήρε τα ηνία από τον Alonso.

    Οι Alonso-Hamilton είχαν μια εντυπωσιακή μάχη στους δύο τελευταίους γύρους. Και οι δύο είχαν πολύ φθαρμένα ελαστικά αλλά μάχονταν με νύχια και με δόντια. Στον τελευταίο γύρο ο Rosberg είχε φτάσει τον Hamilton και προσπάθησε να περάσει. Όμως ο Βρετανός παράτησε τον Alonso και επικεντρώθηκε στον team-mate του, κρατώντας τον πίσω του μέχρι το τέλος.

    Όταν έπεσε η καρό σημαία ο Ricciardo πήρε μια σπουδαία νίκη, τη 2η μέσα στη χρονιά, κάνοντας πραγματικά μαγικά πράγματα. Πίσω από τον Αυστραλό στη 2η θέση τερμάτισε ο εκπληκτικός Alonso ο οποίος έκανε τα δικά του με τη μαλακή γόμα, που άντεξε 35 γύρους. Φανταστικός! Το βάθρο συμπλήρωσε ο Hamilton ο οποίος εκκίνησε από το pitlane. Ο Βρετανός κατάφερε να τερματίσει μπροστά από τον Rosberg σε έναν πραγματικά ανεπανάληπτο αγώνα.

    Μετά την Ουγγαρία ο Rosberg έχει 202 βαθμούς, ο Hamilton 191, o Ricciardo 131, o Alonso 115 κι ο Bottas 95.

    Το πρωτάθλημα συνεχίζεται στις 22-24 Αυγούστου με το Grand Prix Βελγίου.

    Αποτελέσματα

     

    Θέση#ΌνομαΟμάδαLast LapInt
    13   D. RICCIARDO   Red Bull Renault1:29.14070 LAPS
    214   F. ALONSO   Ferrari1:29.602+5.2
    344   L. HAMILTON   Mercedes1:29.723+5.8
    46   N. ROSBERG   Mercedes1:29.653+6.3
    519   F. MASSA   Williams Mercedes1:30.016+29.7
    67   K. RAIKKONEN   Ferrari1:30.296+31.3
    71   S. VETTEL   Red Bull Renault1:30.049+40.7
    877   V. BOTTAS   Williams Mercedes1:29.961+41
    925   J. VERGNE   Toro Rosso Renault1:30.597+58.1
    1022   J. BUTTON   McLaren Mercedes1:32.125+66.8
    1199   A. SUTIL   Sauber Ferrari1:31.977+67.6
    1220   K. MAGNUSSEN   McLaren Mercedes1:32.910+77.8
    1313   P. MALDONADO   Lotus Renault1:30.606+83.3
    1426   D. KVYAT   Toro Rosso Renault1:33.478+1L
    1517   J. BIANCHI   Marussia Ferrari1:32.125+112.9
    164   M. CHILTON   Marussia Ferrari1:31.933+113.4
    1721   E. GUTIERREZ   Sauber FerrariRETIRED+37L
    1810   K. KOBAYASHI   Caterham Renault+8L
    1911   S. PEREZ   Force India Mercedes+2L
    2027   N. HULKENBERG   Force India Mercedes+8L
    218   R. GROSJEAN   Lotus Renault+4L
    229   M. ERICSSON   Caterham Renault+3L

    Σχόλια

    Σχόλια